Facebook w fabryce? Badania IFS nad zainteresowaniem producentów integracją systemów ERP z portalami społecznościowymi

Dodany 09 grudnia 2013 przez admin

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikowała wyniki badań sugerujące spadek zainteresowania integracją systemów do planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP) z portalami społecznościowymi.

54,8% respondentów uznało dostęp do mediów społecznościowych za potencjalnie istotny czynnik, brany pod uwagę podczas wyboru systemu ERP w przyszłości. W 2010 roku przekonanie takie wyrażało 58% ankietowanych.

Według eksperta z IFS Labs zajmującego się koncepcją tzw. przedsiębiorstwa 2.0 opinie te pokrywają się z podejściem firmy IFS do kwestii mediów społecznościowych w systemie ERP. „Integracja całych portali społecznościowych z systemem ERP wydaje się coraz mniej ciekawym pomysłem, rośnie za to zainteresowanie konkretnymi, użytecznymi funkcjami oraz metodami komunikacji, które urzekły rzesze fanów mediów społecznościowych” — powiedział dyrektor działu IFS Labs, David Anderson.

Analiza opiera się na wynikach ankiety przeprowadzonej w sierpniu 2013 roku w gronie ponad 200 przedstawicieli kadry zarządzającej ze średnich i dużych firm z sektora przemysłowego. Podobne badania miały miejsce w 2010 roku; porównanie spostrzeżeń wskazuje wyraźnie, że choć zainteresowanie integracją systemów ERP z mediami społecznościowymi jest wciąż żywe, to jednak maleje. W różnych sektorach coraz większą popularność zdobywa obecnie koncepcja tzw. przedsiębiorstwa 2.0, która zakłada wykorzystanie technologii mediów społecznościowych w środowisku biznesowym.

„Firma IFS w dużym stopniu angażuje się w rozwój koncepcji przedsiębiorstwa 2.0, ponieważ narzędzia mediów społecznościowych, portale wiki i blogi są bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze” — powiedział Anderson. IFS Labs, część działu IFS Research & Development, poszukuje sposobów biznesowego zastosowania zdobyczy technologii użytkowej z myślą o tworzeniu wygodnego w obsłudze i atrakcyjnego oprogramowania dla przedsiębiorstw. „Elementy koncepcji przedsiębiorstwa 2.0 włączyliśmy już do naszego systemu ERP — IFS Applications — w postaci rozwiązania IFS Talk. Nie zakłada ona jednak integracji z publicznymi portalami społecznościowymi. Jest to raczej przykład wykorzystania funkcji, do których użytkownicy się przyzwyczaili i które uważają za atrakcyjne w takich witrynach, jak Facebook czy Yammer. Pozwala to efektywniej i bardziej intuicyjnie komunikować się w bezpiecznym środowisku. Ponadto zwiększa poziom wykorzystania systemu, a ponieważ aplikacja działa bezpośrednio w infrastrukturze przedsiębiorstwa, pomaga budować bazę wiedzy organizacji”.

Pełny tekst raportu można pobrać pod adresem http://download.ifsworld.com/studies.

Źródło: IFS

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany aby dodać komentarz

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

POWIĄZANE STRONY

ELASTYCZNY WEB HOSTING