Archiwum | Rozwiązania

red hat logo nowe

Tags: , , ,

Red Hat: lepsza automatyzacja chmur hybrydowych dzięki najnowszej wersji platformy Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes

Dodany 27 lipca 2021 przez admin

Red Hat Inc, największy na świecie dostawca rozwiązań open source, poinformował o udostępnieniu rozwiązania Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes 2.3 ― najnowszej wersji platformy do zarządzania środowiskiem Kubernetes klasy korporacyjnej. Rozwiązanie zostało zaprojektowane, aby zapewniać większą elastyczność w zarządzaniu środowiskami hybrydowymi i wielochmurowymi oraz ich skalowaniu. Wszystko to w ujednolicony i zautomatyzowany sposób. Zespoły ds. IT mogą teraz przyspieszyć realizację zadań związanych z zarządzaniem, ochroną i automatyzacją swoich chmur hybrydowych dzięki integracji z Red Hat Ansible Automation Platform i Red Hat Advanced Cluster Management. W ten sposób zyskują bardziej nowoczesne środowiska, gotowe do obsługi chmur hybrydowych.

Automatyzacja w tradycyjnych środowiskach i chmurach hybrydowych

 

Technologie chmury obliczeniowej wdraża się dziś równolegle z tradycyjną infrastrukturą, dlatego wiele przedsiębiorstw szuka możliwości integracji systemów sieciowych, pamięci masowej i zabezpieczeń. Ma to na celu minimalizację rosnącej złożoności zarządzania, która zawsze towarzyszy korzystaniu z oddzielnych narzędzi i strategii zespołów ds. IT. Integracja rozwiązań Red Hat Ansible Automation Platform i Red Hat Advanced Cluster Management ma na celu przyspieszenie automatyzacji i zwiększenie spójności pomiędzy natywnymi klastrami chmurowymi, maszynami wirtualnymi oraz tradycyjną infrastrukturą.

Gdy środowiska skonteneryzowane muszą łączyć się z tradycyjnymi środowiskami IT, Red Hat Advanced Cluster Management pozwala automatycznie uruchamiać instrukcje Ansible przed lub po newralgicznych etapach cyklu życia, takich jak tworzenie aplikacji i klastrów. Dzięki temu ułatwia się automatyzację zadań, takich jak konfigurowanie sieci, podłączanie aplikacji do baz danych, tworzenie równoważników obciążenia i zapór sieciowych oraz aktualizowanie systemów zgłoszeń do zarządzania usługami informatycznymi (ITSM).

Dzięki narzędziu Resource Operator for Red Hat Advanced Cluster Management — opartym na kontrolerze Kubernetes platformy Red Hat OpenShift, pozwalającym sprowadzić złożoną wiedzę operacyjną do postaci kodu — Advanced Cluster Management może korzystać z Ansible Automation Platform do efektywniejszego wykonywania zadań poza klastrem Kubernetes. W efekcie firmy uzyskują pojedynczy, zautomatyzowany przepływ pracy, który pozwala klientom na eksploatację środowisk Red Hat OpenShift równolegle do tradycyjnych systemów IT.

Ansible Automation Platform stale się rozwija — obecnie obejmuje ona już 7 milionów aktywnych węzłów Ansible i umożliwia rozszerzenie dostępnych możliwości o Red Hat Insights for Ansible Automation Platform. Wraz z tym rozwojem rośnie także potencjał rozszerzenia automatyzacji na więcej obszarów biznesowych. Takie rozwiązanie pozwala przedsiębiorstwom lepiej przygotować się na korzystanie z otwartego świata chmur hybrydowych, w którym usługi chmury publicznej, infrastruktura chmury prywatnej i tradycyjne zasoby IT łączą się, aby sprostać zmieniającym się celom biznesowym.

Elastyczne zarządzanie natywną infrastrukturą chmury i infrastrukturą tradycyjną przy mniejszej złożoności

Red Hat OpenShift to czołowa platforma Kubernetes, która stanowi kluczowy element w budowie sprawniejszej chmury hybrydowej. Red Hat Advanced Cluster Management pozwala przedsiębiorstwom na maksymalne wykorzystanie wdrożeń poprzez rozszerzanie i skalowanie klastrów Red Hat OpenShift — z dodatkowymi funkcjami zarządzania nowej generacji, takimi jak udostępnianie na zarządzanych klastrach, lokalnie, na samym sprzęcie (bare metal) i w chmurach publicznych, niezależnie od kompozycji środowisk IT.

Dzięki Red Hat Advanced Cluster Management 2.3 przedsiębiorstwa, które chcąc zmniejszyć złożoność zarządzania przy jednoczesnym zachowaniu zalet Kubernetes klasy korporacyjnej, mogą wykorzystać dodatkowe wsparcie dla importowania zarządzanych klastrów Kubernetes for Red Hat OpenShift on AWS (ROSA), a także klastrów OpenShift na serwerach IBM Power Systems. Wsparcie to stanowi rozwinięcie obsługiwanych zarządzanych klastrów Kubernetes for Red Hat OpenShift on IBM Cloud (ROKS), Microsoft Azure Red Hat OpenShift (ARO), Red Hat OpenShift Dedicated (OSD) oraz IBM System Z. Platforma obsługuje również udostępnianie lokalnych klastrów Red Hat OpenShift w Red Hat OpenStack — bezpośrednio z poziomu Red Hat Advanced Cluster Management.

Klienci mogą także bardziej efektywnie zarządzać klastrami poprzez ich wykrywanie i importowanie z witryny cloud.redhat.com, co pomaga w zarządzaniu bardziej zaawansowanymi funkcjami i eliminuje konieczność ręcznego importowania poszczególnych klastrów. Dzięki funkcji hibernacji klienci mogą również planować przechodzenie w stan hibernacji klastrów, które nie są używane, aby oszczędzać zasoby i lepiej zarządzać kosztami chmury.

Dzięki integracji Red Hat Insights for Red Hat OpenShift zespoły mogą również otrzymywać informacje o kondycji klastrów na potrzeby zarządzanej floty Red Hat Advanced Cluster Management oraz podejmować działania proaktywne i naprawcze na podstawie analiz dostarczanych przez telemetrię opartą na Red Hat OpenShift i specjalistyczną wiedzę firmy Red Hat.

Zaangażowanie firmy Red Hat w innowacje open source

Ponad dwie dekady wsparcia i współpracy w świecie rozwiązań open source czynią Red Hat Advanced Cluster Management w pełni otwartym rozwiązaniem, które opiera się na najbardziej aktualnych innowacjach projektów open source — w tym Argo CD, Open Policy Agent oraz Submariner.

  • OpenShift GitOps rozszerza możliwości Argo CD w obszarze zintegrowanej widoczności, co pozwala klientom podejmować świadome decyzje w należytej skali. Narzędzie OpenShift GitOps współpracuje ze zbiorami zasad Red Hat Advanced Cluster Management, aby zapewnić zgodność z przepisami i należytą konfigurację w odpowiedniej skali. To z kolei umożliwia usprawnienie procesów CI/CD przez dodanie możliwości rozwiązywania problemów z aplikacjami w widoku topologii wdrożonym przez Argo CD.
  • W wersji Technology Preview dostępna jest integracja z Submariner, która udostępnia rozszerzone możliwości sieciowe na potrzeby wielu klastrów, aby zmniejszyć złożoność wdrażania komponentów aplikacji i wymagań sieciowych w klastrach.
  • Szersze wsparcie produkcyjne dla Open Policy Agent/gatekeeper, z nowymi zbiorami zasad OPA/gatekeeper pozwala ponadto klientom na poprawę zgodności z przepisami i zarządzania konfiguracjami.

Wsparcie tego nowatorskiego, otwartego rozwiązania umożliwia zespołom operacyjnym IT lepsze utrzymanie zgodności i konfiguracji w ramach norm regulacyjnych, a także lepsze egzekwowanie zasad w celu zapobiegania naruszeniom. Co więcej, zespoły ds. IT mogą tworzyć zbiory zasad i przepływy zarządzania dostosowane do własnych potrzeb — a wszystko to w środowisku wspieranym przez Red Hat Advanced Cluster Management.

Dostępność

Platforma Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes 2.3 zostanie udostępniona w najbliższych tygodniach.

Cytaty

Dave Lindquist, dyrektor generalny i wiceprezes ds. tworzenia oprogramowania w dziale Advanced Kubernetes Management firmy Red Hat:

„Aplikacje i usługi chmurowe nie są samotną wyspą. Musimy wspierać firmy tam, gdzie one działają w celu zniwelowania przepaści między tradycyjną infrastrukturą IT a natywnym tworzeniem w chmurze. Dzięki temu zespoły IT będą mogły skupić się na wprowadzaniu innowacji, a nie na próbach łączenia różnych technologii. Firma Red Hat potrafi łączyć te możliwości w ramach podejścia wykorzystującego środowisko GitOps, co pozwala przyspieszać i skalować modernizację. Teraz klienci mogą zautomatyzować cały stos od początku do końca: od klastra przez zbiory zasad i zarządzanie aż po wdrażanie aplikacji. Umożliwia to wyeliminowanie silosów i dalszą realizację strategii chmury hybrydowej na skalę całej organizacji”.

Tim Grieser, wiceprezes ds. badań w dziale Enterprise System Management Software firmy IDC”

„Dyrektorzy ds. informatycznych postrzegają narzędzia do automatyzacji i zarządzania konfiguracjami jako sposób na uzyskanie przewagi nad konkurencją dzięki szybkości i jakości. W związku z tym inwestycje nadal obejmują zarówno tradycyjne środowiska IT, jak i nowoczesne architektury aplikacji. W rzeczywistości oba te środowiska w ogromnym stopniu przyczyniają się do sukcesu firmy. Automatyzacja procesów technologicznych i koordynacja wielu procesów to zadania niezwykle ważne i coraz częściej wymagane, aby umożliwić zespołom ds. infrastruktury i operacji skalowanie w miarę wydłużania cykli dostarczania oprogramowania”. (Worldwide IT Automation and Configuration Management Software Market Shares, 2020: Moderate Growth Amid Pandemic Disruption, czerwiec 2021).

Źródło: Red Hat

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , ,

Rolnicy odważnie sięgają po onlinowe narzędzia, nie tylko z powodu pandemii

Dodany 22 kwietnia 2021 przez admin

Ogłoszenia, zarówno skupujących, jak i – bezpłatne – oferujących do sprzedaży swoje produkty rolników, łatwa w zarządzaniu baza kontrahentów, udostępnianie ogłoszeń przez SMS i e-mail czy tylko wyselekcjonowanym odbiorcom, najbardziej aktualna mapa skupów z jawnymi cenami – to wybrane możliwości, jakie daje coraz bardziej popularna  platforma Agralan.

Obraz rolnika pracującego zdalnie czy mobilnie nie jest dziś niczym nadzwyczajnym. Internet staje się najważniejszym medium komunikacji z rynkiem i wypiera dotychczasowe, tradycyjne formy działania.

Młode pokolenie rolników nie ma zbyt wiele czasu. Młodzi chcą szybko mieć dostęp do informacji, dlatego mają – dosłownie – internet w kieszeni. Na telefonie czy tablecie jednym palcem załatwiają większą część spraw – mówi Mariusz Kaliszewski, menedżer skupu z FIRMY SZMIDT zajmującej się skupem zbóż oraz zaopatrywaniem rolników w niezbędne środki do produkcji rolnej. – I nie ma to tylko związku z pandemią, bo myślę, że trend działania w sieci zamiast jechania do klienta będzie się utrzymywał. I powoli przestaje dotyczyć tylko ludzi młodych. Działam w branży rolnej od prawie 30 lat, a od blisko 15 lat handluję zbożem i mam wielu stałych klientów, z którymi w zasadzie nigdy się nie widzieliśmy. Takie czasy – dodaje Mariusz Kaliszewski.

Spostrzeżenia menedżera potwierdzają analitycy. Według opracowania z początku br. Izby Zbożowo-Paszowej we współpracy z innymi organizacjami branżowymi, w 2020 roku zbiory zbóż w Polsce wyniosły około 33,3 mln ton, tj. o 15% więcej niż rok wcześniej. Jest to sytuacja odosobniona w porównaniu z pozostałymi krajami UE, które w większości odnotowały niższe lub dużo niższe zbiory. Jednak bezpośredni dotychczasowy wpływ pandemii COVID-19 na rynek zbóż w ocenie przedstawicieli branży jest dość ograniczony. Według specjalistów odbudowa zerwanych łańcuchów dostaw potrwa wiele miesięcy czy nawet lat. Natomiast zapotrzebowanie na żywność będzie wciąż rosło, a przemodelowaniu ulegną kanały jej dystrybucji.

Współczesny rolnik rozumie zachodzące zmiany, ceni swój czas, stawia na jakość, poszukuje nowoczesnych rozwiązań online, aktualnych ogłoszeń, jawnych cen, wachlarza opcji komunikacji z kontrahentem. Szczególnie ceni te narzędzia, które powstawały i są rozwijane w oparciu o codzienne doświadczenia ludzi z branży. Na takie właśnie partnerstwo postawiła platforma Agralan (https://agralan.pl), dziś, po miesiącach działalności, szczególnie mocno ukierunkowana na potrzeby rolników i efektywne łączenie ich z kupującymi. To miejsce, gdzie bez wychodzenia z domu można online zamieścić ofertę kupna lub sprzedaży produktów rolnych i maszyn, przeprowadzić negocjacje z potencjalnymi kontrahentami czy uzgodnić szczegóły załadunku i dostawy.

Włożyliśmy dużo zapału i wysiłku w stworzenie Agralana, starając się, by był jak najlepiej dopasowany do potrzeb użytkowników. Wiele osób potwierdza, że nam się to udało – mówi Krzysztof Raszczuk, pełnomocnik zarządu firmy InsERT, doradca ds. inwestycji. – Intensywnie pracujemy nad tym, by spotkania sprzedających i kupujących na platformie były maksymalnie efektywne, szybkie i łatwe, a także powszechne, bo to jest warunkiem jej przydatności – uzupełnia Jarosław Jaszczuk, menedżer ds. kluczowych klientów. – Zachęcamy rolników do wszelkiej aktywności: rejestrowania się na platformie, zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń sprzedaży, przeglądania ogłoszeń kupna, wyrażania opinii o Agralanie na naszym Forum czy na Facebooku. Jesteśmy pewni, że taka aktywność przyciągnie na platformę kolejnych kupujących i uczyni ją narzędziem pierwszego wyboru na rynku – dodaje menedżer Agralana.

Założenia twórców platformy znajdują potwierdzenie m.in. w opinii przedstawiciela kupujących produkty rolne. – Dzisiaj skupujący produkty rolne chce przede wszystkim wiedzieć, jakie są ceny u rolnika. Chce też mieć pewność, że dostawca towaru  go nie oszuka. Rolnik natomiast pragnie być spokojny, że skup mu zapłaci. Agralan zaspokaja potrzeby obu stron, bo tutaj można szybko porównać sobie ceny, łatwo się przekonać, czy kontrahent jest wiarygodny i godny zaufania – tłumaczy Mariusz Kaliszewski. – Zdecydowałem się na korzystanie z platformy, bo jest łatwa w obsłudze. Wystarczy ruch palca, by sprawdzić punkty skupu w okolicy. Moi klienci od razu po wejściu na platformę wiedzą, jakie są u mnie ceny. Podobnie, gdy odwiedzą naszą stronę, gdzie umieściliśmy widget z ogłoszeniami z Agralan.pl, z którego po kliknięciu w daną ofertę zostają przekierowywani bezpośrednio na platformę, gdzie znajdą więcej szczegółów. – dodaje.

Użytkownicy Agralana mogą przeglądać zawsze aktualne ogłoszenia sprzedaży i kupna produktów rolnych i maszyn, mają dostęp do mapy skupów z ich lokalizacjami i aktualnymi cenami. Mogą składać propozycje sprzedaży do ogłoszeń zakupu. Mogą ogłoszenia filtrować, mając zebrane w jednym miejscu dokładnie te, które dotyczą wybranego regionu – z ceną dostosowaną do powiatu i uwzględniającą odległość od miejsca rozładunku. Ogłoszenia na portalu można nie tylko publikować w strefie ogłoszeń, ale poprzez e-mail i SMS-y udostępniać też odbiorcom, którzy nie są użytkownikami platformy. Komunikator pozwala na szybką wymianę informacji i efektywną negocjację cen. Dzięki temu kontrahenci mogą szybko dogadać się co do brzmienia umowy kupna lub sprzedaży czy wymienić skany już podpisanych dokumentów.

Na platformie dostępny jest także kalendarz dostaw, czyli narzędzie do zarządzania harmonogramem rozładunków. Sprzedający jednym kliknięciem może dokonać rezerwacji na konkretny, dogodny dla niego termin dostawy, bez niepotrzebnego angażowania kupującego. Użytkownicy mają wgląd do historycznych danych, które dotyczą zawartych transakcji handlowych, przebiegu negocjacji oraz wymienianych dokumentów. Mogą tworzyć bazy kontrahentów, z którymi negocjowali, zawierali transakcje lub którym udostępniali ogłoszenie albo dostawę przezSMS lub e-mail. Dane te są bezpiecznie przechowywane na serwerach.

W ramach platformy działają dwa pakiety: bezpłatny oraz komercyjny. Twórcy udostępniają wersję testową pod adresem: demo.agralan.pl/.

 

Twórcą platformy Agralan jest InsERT – największy w kraju – pod względem liczby sprzedanych licencji – producent oprogramowania dla firm. Strategia firmy polega na tworzeniu programów wysokiej jakości, które jednocześnie są przyjazne w użytkowaniu i na tyle uniwersalne, by mogły spełniać wymagania różnych odbiorców. Dotychczas InsERT sprzedał ponad 780 tys. licencji, a systemy oferowane przez spółkę wielokrotnie zdobywały najważniejsze tytuły i wyróżnienia. Oferta firmy obejmuje kompleksowe rozwiązania wspomagające zarządzanie małymi i średnimi firmami, w tym onlinowe, począwszy od obsługi działu handlowego i gospodarki magazynowej, poprzez programy z zakresu księgowości i finansów, rozwiązania przeznaczone dla działów kadr i płac, po system rezerwacji.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , ,

zarezerwuj.pl podbija administrację publiczną

Dodany 11 kwietnia 2021 przez admin

Aplikacja zarezerwuj.pl wykorzystywana jest przez wielu użytkowników z różnych obszarów działalności: firmy, fundacje, a ostatnio również przez instytucje administracji publicznej. Szczególnie dobrze sprawdza się w umawianiu spotkań z petentami, np. w wydziałach komunikacji w sprawach dotyczących rejestracji pojazdów czy wydawania praw jazdy.

zarezerwuj.pl automatyzuje wiele procesów, co w efekcie usprawnia funkcjonowanie instytucji, skraca czas obsługi i zwiększa satysfakcję petentów dokonujących rezerwacji. Szybko i sprawnie – bez kolejek, bez stresu – a o to przecież chodzi zarówno pracownikom urzędów, jak i obywatelom.

Aplikację z powodzeniem wykorzystuje np. Starostwo Powiatowe w Polkowicach – stanowi ona trzon systemu rezerwacji wizyt w Wydziale Komunikacji, a jest to jeden z kluczowych wydziałów urzędu, obsługujący największą liczbę interesantów.  Petenci nie muszą ustawiać się w kolejkach – w formularzu na stronie www urzędu mogą wybrać dogodną datę oraz godzinę, podać swoje imię, nazwisko, telefon, adres e-mail. W przypadku niektórych usług wymagane jest podanie numeru tablic rejestracyjnych i marki pojazdu. Możliwe jest także wprowadzenie do systemu spotkań umówionych telefonicznie lub bezpośrednio na miejscu.

Komfort pracy gwarantuje system e-mailowych i SMS-owych potwierdzeń rezerwacji oraz przypomnień o spotkaniu, a także moduł zarządzania grafikami pracy.

zarezerwuj.pl to nie tylko system rezerwacji i umawiania spotkań na żywo, ale także tych online. Aplikacja przeszła proces integracji i certyfikacji z popularną platformą Zoom, dzięki czemu użytkownicy mogą umawiać także wideospotkania – uczestnikom przesyłane są powiadomienia z odpowiednimi zaproszeniami i linkami. Możliwe jest także umawianie spotkań z wykorzystaniem MS Teams.

Podmioty zainteresowane wykorzystaniem aplikacji mogą ją testować przez miesiąc za darmo. Wystarczy wejść na stronę zarezerwuj.pl i założyć konto. Twórcy aplikacji przygotowali także tutoriale, czyli bezpłatne przewodniki online, które krok po kroku pokazują, jak rozpocząć pracę z aplikacją i obsługiwać rezerwacje w zależności od prowadzonej działalności. Oferowane jest także bezpłatne wsparcie w procesie konfiguracji aplikacji.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

corel_logo

Tags: ,

Zespół CorelDRAW przedstawia nowe produkty do projektowania graficznego dla hobbystów i małych firm prowadzonych w domu

Dodany 07 maja 2020 przez admin

Dzięki wprowadzeniu do oferty produktów CorelDRAW Essentials 2020 i CorelDRAW Standard 2020 oraz niedawno zaprezentowanego pakietu CorelDRAW Graphics Suite 2020 firma Corel oferuje teraz pełną gamę kreatywnych rozwiązań do komputerowego projektowania graficznego, które sprostają wymaganiom entuzjastów designu, małych firm i zawodowych grafików.

„Profesjonalni graficy od dawna realizują pomysły i osiągają niezwykłe rezultaty dzięki pakietom z linii CorelDRAW Graphics Suite. Teraz udostępniamy te możliwości nowym grupom użytkowników” — powiedział John Falsetto Senior Director of Products, Graphics and Productivity. „Niezależnie od tego, czy jesteś zawodowym grafikiem, potrzebującym kompleksowego, profesjonalnego pakietu narzędzi, hobbystą poszukującym łatwego w obsłudze oprogramowania, dzięki któremu dasz wyraz swojej kreatywności, czy może prowadzisz domową firmę, która potrzebuje przystępnego rozwiązania do samodzielnego tworzenia materiałów marketingowych — w linii produktów CorelDRAW znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie”.

CorelDRAW® Essentials 2020: Zacznij od pomocnych narzędzi, dzięki którym rozwiniesz swoją kreatywność

CorelDRAW Essentials 2020 to przystępne cenowo rozwiązanie do opracowywania ilustracji wektorowych i układów stron, dzięki któremu poszerzysz swoje umiejętności w zakresie projektowania graficznego. Twórz z łatwością atrakcyjne obrazki do serwisów społecznościowych, zaproszenia, plakaty, wizytówki, kalendarze i nie tylko. Aby dopracować każdy projekt, korzystaj z pomocnych narzędzi i podpowiedzi dostępnych w aplikacji. Dzięki CorelDRAW Essentials, użytkownicy mogą wyjść poza ograniczenia aplikacji graficznych opartych na szablonach, aby tworzyć wyjątkowe, przykuwające uwagę projekty. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.coreldraw.com/essentials.

CorelDRAW® Standard 2020: Śmiało wyrażaj swoje pomysły z użyciem kolekcji aplikacji do projektowania graficznego

Dzięki sprawdzonym narzędziom do tworzenia ilustracji, układów stron i edycji zdjęć CorelDRAW Standard 2020 jest niezawodnym pakietem do projektowania graficznego dla hobbystów i małych firm. Możesz zaprojektować niemal wszystko — od kartek pocztowych i albumów ze zdjęciami po reklamy i grafiki internetowe — korzystając z tego wszechstronnego pakietu aplikacji. Dopracowuj zdjęcia dzięki wszechstronnym narzędziom do edycji zdjęć programu Corel PHOTO-PAINT™ Standard, którego funkcjonowanie oparte jest na warstwach (program jest w pakiecie). Poznaj wysokiej jakości inspirujące zasoby, takie jak obrazki clipart i czcionki, oraz ponad 50 profesjonalnie zaprojektowanych szablonów, które pozwolą tworzyć ulotki, plakaty, wizytówki i nie tylko. CorelDRAW Standard 2020 to wszechstronne oprogramowanie, dzięki któremu możesz uzyskać wysokiej jakości rezultaty. Aby dowiedzieć się więcej lub pobrać 15-dniową wersję próbną, odwiedź stronę www.coreldraw.com/standard.

CorelDRAW® Graphics Suite 2020: Wszechstronne rozwiązanie do profesjonalnego projektowania graficznego

Przełamuj bariery kreatywności z profesjonalnym pakietem CorelDRAW Graphics Suite 2020 do projektowania grafiki w systemie Windows, na komputerach Mac oraz przez przeglądarkę. Dzięki narzędziom do tworzenia ilustracji wektorowych, układów stron, edycji zdjęć, opracowywania typografii, zarządzania czcionkami oraz niezawodnemu mechanizmowi drukowania firmy Corel. Pakiet CorelDRAW Graphics Suite 2020 zapewnia firmom wszystko, czego potrzebują do przygotowywania wspaniałych projektów i osiągania bezbłędnych rezultatów. Uzyskaj dostęp do funkcji współpracy, które ułatwiają zarządzanie opiniami i reakcjami klientów i współpracowników. Wypróbuj możliwości, jakie w usprawnionym procesie projektowania daje retuszowanie zdjęć, w którym zastosowano najnowsze osiągnięcia z zakresu uczenia maszynowego. Poznaj bazujące na technologii AI możliwości modułu PowerTRACE™, dzięki którym znacznie usprawnisz trasowanie map bitowych do postaci wektorowej. Dzięki wielu złożonym operacjom wykonywanym do 10 razy szybciej niż w poprzedniej wersj oprogramowania, przejście od koncepcji do realizacji jest szybsze niż kiedykolwiek. Śmiało wyrażaj pomysły dzięki zaawansowanej typografii i obsłudze czcionek zmiennych. Jeżeli szukasz imponującej wydajności i nieograniczonych możliwości twórczych, znajdziesz je w pakiecie CorelDRAW Graphics Suite. Pobierz bezpłatną 15-dniową wersję próbną ze strony www.coreldraw.com/coreldraw.

Ceny i dostępność

Pakiet CorelDRAW Essentials 2020 jest dostępny w wersji polskiej, angielskiej, niemieckiej, francuskiej, włoskiej, hiszpańskiej, portugalskiej (brazylijskiej), holenderskiej, rosyjskiej i czeskiej. Jest teraz dostępny w sugerowanej cenie detalicznej 670 zł.

Pakiet CorelDRAW Standard 2020 jest dostępny w wersji polskiej, angielskiej, czeskiej, francuskiej, hiszpańskiej, holenderskiej, niemieckiej, portugalskiej (brazylijskiej), rosyjskiej i włoskiej. Jest teraz dostępny w sugerowanej cenie detalicznej 1820 zł.

Wydany w tym roku pakiet CorelDRAW Graphics Suite 2020 dla systemu Windows i komputerów Mac zapewnia projektantom i firmom w pełni profesjonalne rozwiązanie do projektowania graficznego. Pakiety są dostępne w następujących językach: polskim, angielskim, czeskim, chińskim uproszczonym, chińskim tradycyjnym, francuskim, hiszpańskim, holenderskim, japońskim, niemieckim, portugalskim (brazylijskim), rosyjskim, tureckim oraz włoskim. Cena w subskrypcji: 1600 zł rocznie. Licencje stałe są dostępne w sugerowanej cenie detalicznej 3199 zł. Funkcje aplikacji CorelDRAW.app umożliwiające współpracę są dostępne tylko w ramach subskrypcji pakietu CorelDRAW Graphics Suite, licencji z programem serwisowania lub z dodatkową subskrypcją CorelDRAW.app Pro dla posiadaczy licencji stałej.

Wszystkie ceny  zawierają podatek VAT.

Źródło: CorelDRAW

Komentarzy (0)

ultima ratio logo

Tags: , ,

6 powodów, dla których w czasie pandemii koronawirusa – i nie tylko – warto skorzystać z elektronicznego arbitrażu

Dodany 02 maja 2020 przez admin

W ostatnim czasie znacząco wzrosło zainteresowanie e-arbitrażem. Z powodu pandemii i odroczenia rozpraw w sądach powszechnych, coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z innych możliwości rozpatrywania spraw spornych. Firmy wnoszą o rozstrzygnięcie konfliktów z kontrahentami na kilkaset złotych, ale także na ponad 100 tys. złotych. Wyroki zapadają w 3 tygodnie, a zaległa płatność trafia od dłużnika na konto firmy. O tym, jakie korzyści niesie e-arbitraż opowiada Robert Szczepanek, współtwórca Ultima Ratio, Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy RP.

Firmy z branży transportowej, budowlanej, nieruchomości czy usługowej z powodu pandemii koronawirusa coraz częściej mają trudności z utrzymaniem płynności finansowej. Co gorsza, w związku z wprowadzonymi obostrzeniami sądy powszechne zawiesiły rozpatrywanie spraw, a co za tym idzie przedsiębiorcom ciężko jest obecnie dochodzić swoich praw, a to dopiero początek potencjalnego paraliżu. W optymistycznym scenariuszu, gdy opadnie kurz, na wokandzie zrobi się spory korek, w pesymistycznym, nasz wymiar sprawiedliwości będzie przypominał brazylijski, gdzie na załatwienie czeka blisko 100 milionów spraw. Ratunkiem może okazać się elektroniczny arbitraż. Dlaczego? Jest kilka powodów.

Skuteczność

„Elektroniczne sądy arbitrażowe, w tym także Ultima Ratio, działają na podstawie przepisów kodeksu postępowania cywilnego o sądach polubownych. Są więc alternatywnym wobec sądów państwowych sposobem rozpoznawania sporów. Rozstrzygnięcie sądu arbitrażowego ma taką samą moc prawną, jak decyzja sądu powszechnego. Jeśli dłużnik nie wykona wyroku, wystarczy wnieść orzeczenie do sądu apelacyjnego o nadanie mu klauzuli wykonalności. Takie wnioski rozpoznawane są zwykle na posiedzeniach niejawnych, a średni czas ich załatwienia to około półtora miesiąca.” – komentuje Robert Szczepanek, współtwórca Ultima Ratio, Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy RP.

 

Szybkość, wyrok po 14 dniach w e-sądach arbitrażowych

Elektroniczne sądy arbitrażowe działają znacznie szybciej niż sądy powszechne, którym wydanie wyroku w sprawach gospodarczych zajmuje od kilkunastu do kilkudziesięciu miesięcy! W przypadku Ultima Ratio arbitrzy – notariusze przeszkoleni przez Stowarzyszenie Notariuszy RP – mają, zgodnie z regulaminem, 3 tygodnie na wydanie wyroku. Warto jednak zaznaczyć, że jak pokazuje praktyka, średni czas trwania sprawy to aktualnie 14 dni. Oznacza to, że – doliczając, czas potrzebny na nadanie wyrokowi klauzuli wykonalności przez sąd apelacyjny, jeśli dłużnik nie wykona od razu wyroku, czyli około półtora miesiąca – pozwany już po dwóch miesiącach od złożenia pozwu może odzyskać dług od niesolidnego kontrahenta. Po potwierdzeniu wyroku przez sąd apelacyjny, do akcji wkraczają komornicy, a oni działają efektywnie i co ważne szybko. Zgodnie z różnymi statystykami po roku od zaistnienia opóźnienia w płatności jest tylko 10% szans na odzyskanie długu.

 

Dłużnik nie opóźni celowo postępowania  

„W sądach powszechnych dłużnicy celowo wnoszą sprzeciwy do nakazów zapłaty czy odpowiedzi na pozwy. Można to zrobić za darmo, a zdecydowanie opóźnia to wydanie wyroku. W Ultima Ratio od momentu doręczenia pozwu za pośrednictwem poczty elektronicznej pozwany ma siedem dni na sformułowanie swojej odpowiedzi. Aby ukrócić celowe opóźnianie postępowania, za przedstawienie przez pozwanego kontrargumentów elektroniczne sądy arbitrażowe pobierają opłatę w takiej samej wysokości, jak opłata od pozwu. Dzięki temu istnieje mniejsze ryzyko gry na czas – wniesienie odpowiedzi na pozew zależy bowiem od tego, na ile pozwany jest przekonany co do siły swoich argumentów.- dodaje Robert Szczepanek, współtwórca Ultima Ratio, Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy RP.

Niższe koszty e-arbitrażu nawet o 70%

Pobierane opłaty związane z prowadzeniem sprawy są niższe niż w sądach powszechnych, szczególnie dla spraw dotyczących zaległych płatności na sumę powyżej 100 tys. złotych. W Ultima Ratio arbitrzy rozstrzygają konflikty dotyczące płatności o wartości zarówno 500 złotych jak i 150 tys. złotych. Dodatkowo nie ma wydatków związanych z koniecznością stawienia się w sądzie – koszty delegacji – a co za tym idzie nieobecnością osób decyzyjnych w pracy. Nie ma też kosztów druku i wysyłki pism ani zaliczek na świadków. To pozwala znacznie ulżyć kieszeni przedsiębiorców – według różnych wyliczeń elektroniczny sąd arbitrażowy może być nawet do 70% tańszy niż sąd powszechny.

 

Cały proces zdalnie i online

Elektroniczne sądy arbitrażowe, takie jak Ultima Ratio, z definicji działają jedynie w sposób zdalny. Sprawy rozpoznawane są wyłącznie przez internet – nie ma budynku, w którym trzeba się stawić, ani rozpraw, na które trzeba dojechać. Całe postępowanie toczy się online, a wszystkie czynności można załatwić bez wychodzenia z biura, a nawet z domu. To duże ułatwienie w obecnej sytuacji – panującej epidemii koronawirusa – gdy priorytetem jest ograniczenie kontaktów z innymi. – dodaje Robert Szczepanek, współtwórca Ultima Ratio, Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy RP.

 

Zwyczajowo w elektronicznych sądach arbitrażowych wszystkie czynności, od złożenia pozwu, przez przedstawienie materiału dowodowego, po wydanie wyroku wykonywane są za pośrednictwem specjalnej platformy cyfrowej, której zabezpieczenia są porównywalne do tych, stosowanych w systemach bankowości elektronicznej. Dzięki porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji, w Ultima Ratio strony potwierdzają swoją tożsamość poprzez Profil Zaufany, podpis kwalifikowany oraz e-dowód. Cały materiał dowodowy jest przesyłany za pośrednictwem bezpiecznych łącz, a arbitrzy mogą kontaktować się ze stronami korzystając ze specjalnie dedykowanego czatu.

 

Nieodwołalność zapisu arbitrażowego

Po podpisaniu umowy w której zawarto tzw. klauzulę arbitrażową, strona nie może się już później z arbitrażu ani wycofać, ani zmienić zdania, chyba, że za zgodą drugiej strony. Zapis arbitrażowy jest przez prawo traktowany tak samo, jak inne istotne zapisy kontraktu, na przykład ilość towaru, cena czy gwarancja jakości. Sprawa z zapisem na Ultima Ratio może więc toczyć się tylko w Ultima Ratio. Zgodnie z Kodeksem postępowania cywilnego, gdyby trafiła ona do sądu powszechnego, sąd ten musiałby ją na wstępie odrzucić, na zarzut drugiej strony.

Źródło: Ultima Ratio

Komentarzy (0)

red hat logo nowe

Tags:

Wiele nowości od Red Hat, w tym OpenShift 4.4 czy Advanced Cluster Management for Kubernetes

Dodany 01 maja 2020 przez admin

Red Hat przyspiesza wdrażanie otwartych technologii chmury hybrydowej, aby zaspokajać szeroką gamę potrzeb klientów — od przetrwania kryzysu do skalowania newralgicznych usług

  • Firma intensywnie pracuje nad nowymi technologiami, aby umożliwić klientom budowanie dowolnych rozwiązań i wdrażanie ich wszędzie — od brzegu sieci po środowiska hybrydowe i wielochmurowe
  • Wirtualizacja OpenShift i rozwiązanie Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes przełamują bariery aplikacji i zwiększają kontrolę nad rozproszonymi zasobami
  • Najnowsza wersja platformy Kubernetes przynosi udoskonalenia ułatwiające programistom i działom operacji IT do działania w modelu cloud native

 

Raleigh (Karolina Północna), konferencja Red Hat Summit 2020, 28 kwietnia 2020 r. — Red Hat Inc., największy na świecie dostawca rozwiązań open source, zaprezentował nowe produkty, które pomogą przedsiębiorstwom każdej wielkości i ze wszystkich branż optymalizować, skalować lub po prostu chronić swoje operacje informatyczne w obliczu globalnych zmian.

Red Hat już od dawna jest orędownikiem ewolucji technologii. Chce umożliwić klientom budowanie dowolnych aplikacji i ich wdrażanie w dowolnym miejscu przy jednoczesnym zapewnieniu spójności i elastyczności, jakie daje otwarta chmura hybrydowa. W oparciu o tę wizję nowe propozycje Red Hat zostały przygotowane z myślą o lepszym udostępnianiu, większej dostępności i stabilności newralgicznych usług i aplikacji. Wszystko to na fundamencie chmury hybrydowej.

Red Hat uważa, że obecnie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej konieczna jest ewolucja infrastruktury informatycznej pod kątem zaspokajania szybko rosnącego popytu na zawsze dostępne usługi cyfrowe i wszechobecną łączność. Niemal wszystkie branże, w tym służba zdrowia, logistyka, handel detaliczny, usługi finansowe, administracja i edukacja, przekształcają swoją działalność, aby zaspokajać zapotrzebowanie na szybszy i szerszy dostęp do niezbędnych aplikacji i usług, a jednocześnie zachować stabilność operacyjną. Na przykład w branży telekomunikacyjnej w niektórych regionach na całym świecie ruch wzrósł o ponad 50%. Wzrost ten skłonił operatorów telekomunikacyjnych i dostawców usług do zwiększenia pojemności i przyspieszenia wdrożenia sieci 5G i przetwarzania na brzegu sieci, co z kolei wymagało analiz gotowości sieci i infrastruktury chmurowej.

Red Hat uważa, że takich potrzeb nie zaspokoją stare stosy oprogramowania ani drogie technologie zastrzeżone. Wręcz przeciwnie — odpowiedzią są innowacje open source, które pozwalają organizacjom wykorzystywać platformy cloud native wszędzie, od brzegu sieci i lokalnych centrów przetwarzania danych, po wielochmurowe środowiska chmury publicznej. Dzięki technologiom open source takim jak Linux czy Kubernetes organizacje mają dostęp do innowacji pomagających im nie tylko tworzyć rozwiązania i być liderem w swoich branżach, lecz także automatyzować, dostosowywać i skalować dotychczasowe operacje w wielu środowiskach informatycznych z większą elastycznością, niż zapewniają to dostawcy oprogramowania zastrzeżonego.

 

Aplikacje tradycyjne i chmurowe, ujednolicone i zarządzane od rdzenia do brzegu sieci

Red Hat jest liderem społeczności open source nie z uwagi na marketing czy wygodę. Firma angażuje się w budowę środowiska Kubernetes już od wczesnych etapów razem z Google i pozostaje na drugim miejscu, jeśli chodzi o wniesiony wkład. Pomaga rozwijać kluczowe technologie w środowisku Kubernetes i w powiązanych społecznościach, które umożliwiają tę ponadbranżową ewolucję informatyczną.

Firma stworzyła również Red Hat OpenShift — pierwszą w branży korporacyjną platformę Kubernetes, która pozwala klientom wdrożyć podejście cloud native, a jednocześnie obsługiwać dotychczasowe tradycyjne aplikacje. Ze względu na to zróżnicowane podejście platforma ta cieszy się zaufaniem klientów z wielu różnych branż. Aby pomagać w dalszym usuwaniu barier pomiędzy aplikacjami tradycyjnymi a aplikacjami cloud native, firma Red Hat wprowadziła funkcje, które umożliwiają uruchamianie nowych obciążeń na platformie OpenShift i spełniają bieżące oczekiwania klientów.

Red Hat prezentuje następujące rozwiązania:

Wirtualizacja OpenShift — nowa funkcja udostępniana jako „Technology Preview” w ramach Red Hat OpenShift, pochodząca z projektu open source KubeVirt. Za jej pomocą przedsiębiorstwa mogą opracowywać i wdrażać aplikacje składające się z maszyn wirtualnych, kontenerów i aplikacji bezserwerowych oraz zarządzać nimi, a wszystko to na jednej nowoczesnej platformie obsługującej zarówno obciążenia cloud native, jak i obciążenia tradycyjne. Podczas gdy niektórzy producenci starają się chronić stare stosy technologiczne poprzez ciągnięcie wstecz platformy Kubernetes i funkcjonalności cloud native w celu zachowania zastrzeżonej wirtualizacji, Red Hat robi coś wręcz przeciwnego: przenosi tradycyjne stosy aplikacji na wyższy poziom otwartych innowacji, co pozwala klientom przeprowadzić prawdziwą transformację w ich własnym tempie, a nie według widzimisię konkretnego dostawcy. Więcej informacji o nowych funkcjach wirtualizacji OpenShift zapewniającej natywną obsługę kontenerów można znaleźć tutaj.

 

Red Hat OpenShift 4.4 — najnowsza wersja czołowej platformy Kubernetes dla przedsiębiorstw, która nawiązuje do prostoty i skali rozwiązania Kubernetes Operators. Platforma OpenShift 4.4 jest oparta na wersji Kubernetes 1.17 i zapewnia m.in. ukierunkowany na programistów widok metryk platformy i monitoring obciążeń aplikacyjnych, integrację monitoringu dla Red Hat Operators oraz zarządzanie kosztami w celu oceny zasobów i kosztów przeznaczanych na konkretne aplikacje w chmurze hybrydowej. Więcej informacji o nowych cechach i funkcjach platformy Red Hat OpenShift 4.4 można znaleźć tutaj.

Aby rozwiązać problemy związane z uruchamianiem aplikacji chmurowych w różnych wielkoskalowych i rozproszonych klastrach Kubernetes, firma Red Hat wprowadziła również nowe rozwiązanie do zarządzania. Rozwiązanie Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes, które zostanie wkrótce udostępnione jako „Technology Preview”, wprowadza pojedynczy, uproszczony kokpit do monitorowania i wdrażania klastrów OpenShift na dużą skalę. Umożliwia on zarządzanie oparte na regułach i zarządzanie cyklem życia aplikacji. Więcej informacji o rozwiązaniu Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes można znaleźć tutaj.

Zapewnianie fundamentów dla innowacji – zawsze i wszędzie

Innowacyjność to coś więcej niż tylko dostarczanie nowych technologii. Za rozwiązaniami Red Hat stoi kompleksowe środowisko oprogramowania, sprzętu i usług oraz bogate doświadczenie firmy w integrowaniu i uruchamianiu otwartych innowacji. Red Hat zapewnia klientom także ciągłość dzięki utrzymywaniu długiego cyklu życia całej swojej oferty produktów, co dotyczy również nowo wprowadzonych produktów.

Udoskonalenia te nie są uzależnione od konkretnego sprzętu czy jednego dostawcy chmury, ponieważ Red Hat dostarcza innowacje w wielu środowiskach chmury hybrydowej i środowiskach wielochmurowych. Obsługiwane środowiska to m.in.:

  • Wszyscy główni dostawcy chmury: Amazon Web Services, Google Cloud Platform, IBM Cloud i Microsoft Azure, jak również wielu wyspecjalizowanych dostawców chmury.
  • Rozwiązania dedykowane, takie jak OpenShift Dedicated, Azure Red Hat OpenShift i IBM Red Hat OpenShift Kubernetes Service, które pozwalają przedsiębiorstwom czerpać korzyści z korporacyjnej platformy Kubernetes bez konieczności zarządzania infrastrukturą.
  • Obsługa wielu architektur informatycznych, w tym x86, IBM Power i komputerów mainframe.

Oprócz nowych technologii firma Red Hat inwestuje również w pomaganie przedsiębiorstwom w czerpaniu jak największych korzyści z ich dotychczasowej infrastruktury. Obejmuje to:

  • Ulepszenia w Red Hat Insights — rozwiązaniu Red Hat w formie usługi do proaktywnego zarządzania bezpieczeństwem i ryzykiem, które ułatwia zespołom informatycznym wykrywanie, diagnozowanie i rozwiązywanie potencjalnych problemów, zanim wywrą one wpływ na systemy produkcyjne czy użytkowników końcowych. Rozwiązanie Insights nie jest dodatkiem, tylko jest dostępne we wszystkich obsługiwanych subskrypcjach Red Hat Enterprise Linux.
  • Platforma Red Hat Ansible Automation Platform pomaga stawić czoła wyzwaniom związanym z większym popytem na sieć poprzez automatyzację czasochłonnych zadań wykonywanych ręcznie. Pomaga to zespołom informatycznym lepiej zaspokajać potrzeby klientów i użytkowników końcowych, a nie tylko zapewniać pracę bez przestojów.

Red Hat oferuje również szkolenia i certyfikaty dla zespołów informatycznych, które chcą szybko rozwijać swoje umiejętności w miarę rosnących potrzeb w dziedzinie łączności. Red Hat udostępnia bogatą ofertę szkoleń — od podstaw korporacyjnego środowiska Kubernetes do certyfikacji w zakresie architektury telekomunikacyjnej — aby pomagać informatykom w zdobywaniu wiedzy i doświadczenia do lepszego radzenia sobie w środowisku sieciowym.

 

Cytaty

Paul Cormier, prezes i dyrektor generalny firmy Red Hat

„Obecnie firmy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej koncentrują się na swoich indywidualnych potrzebach. Niektóre muszą szybko skalować działalność, aby zaspokoić niesłabnący popyt na usługi, podczas gdy inne chcą wzmocnić i utrzymać kluczowe operacje informatyczne. Red Hat nie ogranicza się do dostarczania technologii, która zaspokaja taką czy inną potrzebę, tylko udostępnia klientom elastyczny, w pełni otwarty zestaw rozwiązań, dając im to, czego potrzebują w danym momencie. Może to być na przykład najlepsza na świecie korporacyjna platforma Linux, która zapewni większą stabilność operacyjną, lub najlepsza w branży korporacyjna platforma Kubernetes, pozwalająca szybko skalować usługi w celu zaspokojenia dużego popytu. A wszystko to jest wspierane przez naszą wiedzę, doświadczenie i zaangażowanie w pomaganie globalnym społecznościom, a nie tylko naszym bezpośrednim klientom”.

Źródło: Red Hat

Komentarzy (0)

genesys logo

Tags: , , , , , ,

Genesys Cloud w AWS Marketplace, wkrótce też w chmurze Azure

Dodany 22 kwietnia 2020 przez admin

System call i contact center Genesys Cloud został udostępniony na platformie AWS Marketplace, co ma ułatwić rozpoczęcie korzystania z tego rozwiązania wszystkim użytkownikom chmury Amazon Web Services (AWS). Genesys, producent systemu, poinformował także o rozszerzeniu partnerstwa z firmą Microsoft. Ma to umożliwić udostępnienie w drugiej połowie br. specjalnej wersji systemu call i  contact center Genesys w chmurze Microsoft Azure.

Dzięki umieszczeniu systemu call i contact center Genesys Cloud w AWS Marketplace  firmy będą mogły zakupić to rozwiązania szybciej i prościej niż w inny sposób. Dodatkowo będą one też mogły skorzystać ze skonsolidowanych rozliczeń, a także ze zniżek w ramach programu AWS Enterprise Discount Program (EDP). Wszystko to powinno się przełożyć na znaczne oszczędności, a także elastyczność w korzystaniu dla wszystkich przedsiębiorstw zainteresowanych wdrożeniem niezawodnego i rozbudowanego systemu call i contact center w chmurze AWS.

Genesys rozszerzył także partnerstwo z firmą Microsoft, aby zaadaptować swój system call i contact center Genesys Cloud na platformę Microsoft Azure. Nowe rozwiązanie – Genesys Engage – będzie sprzedawane i promowane wspólnie przez Microsoft i Genesys. Ma ono umożliwić bieżącym i przyszłym użytkownikom Azure maksymalizację korzyści z ich inwestycji w chmurę Microsoft przez zaoferowanie im dostępu do zaawansowanego i nowoczesnego rozwiązania call i contact center, dedykowanego do współpracy z chmurą Azure.

Firmy są obecnie na etapie opracowywania integracji systemu call i contact center Genesys z takimi rozwiązaniami, jak Microsoft Teams, Microsoft Dynamics 365 i Azure Cognitive Services.

Genesys to wieloletni lider w corocznych raportach firm badawczych Gartner i Forrester dotyczących rozwiązań call i contact center w chmurze. Firma na początku br. zmieniła nazwę swojego flagowego systemu PureCloud na Genesys Cloud. Posunięcie to miało odzwierciedlać ewolucję firmy i jej skoncentrowanie się na „Experience as a service”, czyli na zapewnieniu pozytywnych doświadczeń konsumenckich przez personalizowanie ich komunikacji z działem obsługi na niebywałą dotąd skalę.

Jak zapewnia Genesys, firmy tworzące swoje call i contact center z pomocą Genesys Cloud, a wkrótce także Genesys Engage, mogą spersonalizować obsługę swoich klientów na niezwykle wysokim poziomie, którego oczekują współcześni konsumenci. Wszystko to z wykorzystaniem wielu różnych kanałów kontaktu, a także opartych o sztuczną inteligencję narzędzi automatyzujących wybrane obszary obsługi.

Uruchom zdalne call i contact center w 48 godzin, przez 3 miesiące za darmo

Wszystkie firmy, które są zainteresowane przetestowaniem Genesys Cloud i uruchomieniem call i contact center w chmurze, mogą teraz to zrobić na wyjątkowo atrakcyjnych warunkach, dzięki specjalnej promocji ogłoszonej przez Genesys w związku z pandemią koronawirusa. Jak zapewnia firma, centrum obsługi w chmurze zostanie stworzone za darmo w ciągu 48 godzin i umożliwi ono zdalną obsługę klientów bez żadnych ograniczeń przez 90 dni.

Więcej informacji na temat firmy Genesys oraz jej platformy Genesys Cloud jest dostępnych pod adresem: www.genesys.com/pl.

Źródło: Genesys

Komentarzy (0)

grape up logo

Tags: , , , , ,

Chmura wciąga developerów – PaaS coraz popularniejsze

Dodany 02 maja 2019 przez admin

Usługa „Platform as a Service”, tzw. PaaS, polegająca na udostępnieniu programistom wirtualnego środowiska pracy w chmurze, jest coraz bardziej powszechna wśród międzynarodowych korporacji i lokalnych firm. Przedsiębiorstwa, które już wdrożyły jakieś rozwiązanie PaaS, szybko przekonują się o związanych z tym korzyściach i inwestują w nią jeszcze więcej – to wnioski z najnowszych badań zrealizowanych wśród firm w Europie, USA i Azji przez firmę badawczą ClearPath Strategies na zlecenie Cloud Foundry Foundation (CFF).

 

Według badań CFF, niezależnej organizacji non-profit promującej technologie cloud native, we wrześniu 2018 roku z rozwiązań typu PaaS korzystało około 50 proc. ankietowanych przedsiębiorstw. Rozwijały one z ich pomocą ponad 60 proc. swoich systemów IT. Oznacza to wzrost o 13 proc. w porównaniu do poprzedniej edycji badania pół roku wcześniej. Mnogość korzyści, jaka wiąże się z korzystaniem z PaaS, to główny czynnik, który będzie napędzał adaptację tego typu rozwiązań na świecie w 2019 roku i w kolejnych latach. Z kolei główną barierą będzie niedostosowanie firm pod względem kultury organizacyjnej do nowego sposobu rozwoju swojego oprogramowania.

Firmy wykorzystują platformy PaaS przede wszystkim do migracji starych aplikacji do chmury łącząc to z ich istotną (40 proc.) lub niewielką (30 proc.) przebudową. Zaledwie co czwarta firma używa tego typu platformy do tworzenia nowych aplikacji, które działają i mogą być rozwijane w pełni w środowisku chmury.

„Firmom bardziej opłaca się dokonać migracji istniejących aplikacji do chmury i wówczas je modernizować zgodnie z wytycznymi architektury natywnej cloudowo niż przepisywać złożone aplikacje od nowa – jest to oszczędność finansowa i operacyjna” – wyjaśnia Artur Witek, Wiceprezes Zarządu Grape Up, jedynej polskiej firmy, która należy do Cloud Foundry Foundation.

Jak pokazują wyniki badania, po pierwszych doświadczeniach z rozwiązaniami typu PaaS, przedsiębiorstwa przekonują się do nich oraz sięgają po rozwiązania IaaS („Infrastructure-as-a-Service”). Liczba firm, które korzysta z IaaS, wzrosła o 17 proc. w okresie marzec-wrzesień 2018 roku. Poszukiwania te często kończą się decyzją o rozbudowie środowiska cloudowego w obrębie własnej organizacji. We wrześniu minionego roku zdecydowało się na to o 17 proc. przedsiębiorstw więcej niż pół roku wcześniej.

„To naturalna ewolucja i dobrze znany cykl adaptacji technologii. Firmy oswajają się z rozwiązaniami chmurowymi, a generowane z tego tytułu korzyści są najlepszym motywatorem kolejnych zmian. Przykłady leaderów biznesu – Tesli, Amazona, Netflixa, Facebooka – pokazują, jak dochodowa jest przewaga konkurencyjna zdobywana dzięki elastyczności, skalowalności i szybkości operacyjnej architektury cloudowej” – komentuje Artur Witek.

Coraz większa świadomość, czym są PaaS

Badania CFF pokazały, że aż 74 proc. respondentów jest w stanie bez problemu wytłumaczyć pytającemu znaczenie i korzyści związane z wykorzystaniem platformy PaaS – to wzrost o 11 proc. w porównaniu z lutym 2016 roku. Większa świadomość przekłada się na coraz powszechniejsze zainteresowanie rozwiązaniami PaaS. Zaledwie 14 proc. firm nie korzysta z PaaS, jeśli weźmiemy pod uwagę łącznie przedsiębiorstwa, które wykorzystują wewnętrznie platformy PaaS na szerszą skalę oraz te, które są na etapie ich ewaluowania.

 

Kultura organizacyjna największym wyzwaniem

W lutym 2016 r. prawie 40 proc. menadżerów IT wymieniało kwestie technologiczne, jako największą barierę uniemożliwiającą poprawę wydajności tworzenia aplikacji w ich firmach. 25 proc. menadżerów IT twierdziło z kolei, że to kultura organizacyjna ich firmy jest największą przeszkodą, a 37 proc. uznawały oba te czynniki za w równym stopniu blokujące usprawnienie procesu rozwoju oprogramowania.

Obecnie 44 proc. menedżerów IT uważa, że wykorzystanie możliwości nowych technologii w zakresie rozwoju oprogramowania blokuje najbardziej kultura organizacyjna ich firmy, a tylko 33 proc. twierdzi, że przeszkodą jest dostępność właściwych narzędzi i technologii. Pozostałe 23 procent jest niezdecydowanych.

Korzystając z platform PaaS, kontenerów i architektury serverless można tworzyć i udostępniać nowe wersje oprogramowania w cyklach dziennych, a nie miesięcznych lub rocznych, jak wcześniej. Wszystko to odbywa się w oparciu o bardzo zautomatyzowany proces produkcji i z wykorzystaniem podejścia DevOps, co wymaga m.in. wsłuchiwania się w potrzeby użytkowników i szybkiego reagowania na ich potrzeby. Są to już kwestie wykraczające poza działy IT i wymagające przewartościowania modelu działania i kultury organizacyjnej całej organizacji, tak żeby współgrała ona z możliwościami oferowanymi przez nowe narzędzia wspierające rozwój oprogramowania” – podsumowuje Artur Witek z Grape Up.

Badania Cloud Foundry zostały zrealizowane we wrześniu 2018 roku na reprezentatywnej grupie ponad 600 decydentów IT w firmach na terenie Stanów Zjednoczonych, Azji i Europy. Pełen raport z badań można zobaczyć tutaj: https://www.cloudfoundry.org/whats-driving-companies-to-the-cloud/.

Źródło: Grape Up

Komentarzy (0)

brother logo

Tags: , ,

Jak będą wyglądały drukarki przyszłości?

Dodany 23 kwietnia 2019 przez admin

Od czasu wynalezienia ruchomych czcionek przez Gutenberga historia druku to historia ciągłych innowacji. Z czasem technologia stawała się bardziej precyzyjna, tańsza i coraz powszechniejsza. Prawdziwą rewolucję przyniosły lata 90, kiedy to drukarki i skanery masowo trafiły na nasze biurka. Od tamtego czasu innowacyjność jednak nie słabnie, a sektor co roku zaskakuje użytkowników nowymi rozwiązaniami. Czego możemy oczekiwać w przyszłości od dobrze nam znanych skanerów i drukarek?

Przyjazne środowisku

Jednym z głównych trendów kształtujących branżę technologiczną w ostatnich latach jest ograniczanie negatywnego wpływu na środowisko. Dla firm, coraz większe znaczenie ma by urządzenia zużywały mniej energii i materiałów eksploatacyjnych, a także by służyły dłużej, nie przyczyniając się do powstawania elektrośmieci. Dlatego inżynierowie pracujący w centrach badawczych wkładają wiele pracy, by produkowane urządzenia były jak najbardziej przyjazne dla środowiska.

Brother kładzie coraz większy nacisk na kwestię ekologii. W ciągu 6 lat udało nam się zredukować zużycie energii odpowiednio o 29 proc. w przypadku naszych urządzeń drukujących w kolorze oraz o 10 proc. w przypadku modeli monochromatycznych. – mówi Katarzyna Idzkiewicz.

Jednak ograniczenie zużycia energii to nie jedyny kierunek, w jakim może podążać przyszłość druku. Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge wynaleźli „antydrukarkę”, czyli urządzenie, które dzięki wykorzystaniu odpowiedniej długości fal lasera pozwala na usuwanie tonera z papieru i ułatwia jego recykling. W efekcie jedną kartkę papieru można wykorzystać nawet trzykrotnie. Może mieć to ogromny wpływ na środowisko biorąc pod uwagę, że przeciętne biuro zatrudniające 10 pracowników zużywa miesięcznie 10 tys. kartek papieru, tyle ile można uzyskać z całego drzewa.[1]

Inteligentne skanowanie

W dzisiejszej gospodarce opartej na przetwarzaniu danych kluczową rolę odgrywa możliwość ich zbierania i digitalizacji. Digitalizacja w postaci grafiki niestety jest mało użyteczna z punktu widzenia możliwości analitycznych komputerów. Dzisiejsze skanery nie tylko skupiają się na coraz doskonalszym tworzeniu obrazów dokumentów, ale rozpoznają co obraz może przedstawiać, by dostarczać maszynie bardziej kwantyfikowalnych danych. Technologie pozwalające skutecznie przetwarzać skanowane dokumenty na edytowalny tekst pojawiły się już jakiś czas temu, ale ciągle są doskonalone. Obecnie urządzenia dzięki sieciom neuronowym radzą sobie ze słabą jakością dokumentów, różnymi językami i alfabetami czy nietypowym układem tekstu. Co może przynieść przyszłość?

– Współczesne oprogramowanie skanerów staje się coraz doskonalsze – mówi Katarzyna Idzkiewicz ­– Możliwe, że już w niedalekiej przyszłości dzięki technologii machine learning domowe skanery będą w stanie bez problemu rozpoznać odręczne pismo użytkownika z jego notatek. Wraz z rosnącym wolumenem danych spodziewamy się, że coraz większą rolę będzie miało także oprogramowanie pozwalające przetwarzać i klasyfikować obrazy. Może to być prawdziwy przełom w archiwizacji danych, który dostarczy, chociażby nauce potężny wolumen informacji do kreatywnego opracowywania – podsumowuje.

Personalizacja druku

Obecnie klienci coraz bardziej cenią sobie rozwiązania dopasowane do siebie. Serwisy filmowe i muzyczne proponują nam biblioteki skrojone pod nasz gust, sklepy internetowe sugerują nam produkty do kupienia. Podobne trendy dotyczą także sektora druku. Z jednej strony dzięki sztucznej inteligencji sprzęt „uczy się” o nas. Nowoczesne urządzenia pozwalają rozpoznać nasz głos, co ułatwia proces druku, ale także zabezpiecza przed nieautoryzowanym użytkowaniem. Dzięki inteligentnej analizie naszych zachowań mogą proponować nam preferowane schematy druku lub takie, które będą np. bardziej ekonomiczne. Z drugiej strony dzięki analizie Big Data dostawcy sprzętu mogą dostarczać bardziej profilowany pod kątem klienta produkt. Obserwując duże zbiory danych o tym, jak klient drukuje, sztuczna inteligencja może na przykład przewidzieć, jak drukarka będzie bardziej ekonomicznym rozwiązaniem dla użytkownika czy automatycznie zaproponować mu zakup materiałów eksploatacyjnych.

Jako Brother priorytetowo traktujemy personalizację naszej oferty pod kątem użytkownika. Przestajemy być tylko dostawcą sprzętu, a powoli stajemy się firmą obsługującą całościowo proces druku w firmach. Dzięki nowym technologiom możemy lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientów i dostarczyć im to, czego potrzebują – konkluduje Piotr Baca, Country Manager.

[1] https://www.forbes.com/sites/kateharrison/2018/07/31/epsons-new-green-printers-and-why-they-matter-for-your-business/#1ba2673d33b4

https://www.pb.pl/firmowe-drukowanie-moze-byc-tansze-941822

Źródło: Brother

Komentarzy (0)

blulog logo

Tags: , ,

Czekoladowe zajączki zawsze świeże – producentów wspiera polska technologia

Dodany 21 kwietnia 2019 przez admin

Przed świętami Wielkanocy handel na całym świecie jest na najwyższych obrotach. Wśród najchętniej kupowanych produktów znajdą się słodycze, w tym zajączki i inne czekoladowe upominki. O ich świeżość i nienaruszoną formę zadba polsko-francuska firma Blulog, która opracowała patent monitoringu temperatury w trakcie produkcji, przechowywania i transportu.

Biznes czekoladowy znajduje się w fazie rozkwitu i według szacunków branżowych ekspertów przynajmniej do 2023 roku ma rosnąć o ponad 7 proc. w skali roku.

Szczególnie intensywny okres dla branży cukierniczej i producentów słodyczy szykuje się przed świętami, kiedy na całym świecie chętnie sięga się po wszelkie czekoladowe wyroby. Wśród najchętniej wybieranych produktów wymienia się m. in. czekoladowe zające czy jajka. W okresie przedświątecznym skala działalności producentów oraz dystrybutorów słodyczy rośnie, co oznacza wytężoną pracę oraz potrzebę zaplanowania właściwej logistyki przy jednoczesnym zapewnieniu jak najwyższej jakości.

Technologia wspiera rodzinny biznes

Jedną z firm, która w okresie przedświątecznym jest Valos Chocolates, rodzinna firma założona w stanie Pensylwania w 1947 roku przez Teda Vasilopusa, który swoją przygodę z cukierkami rozpoczął w Chicago w latach 30-tych, pracując przez wiele lat w firmie czekoladowej swojego wuja. Wkrótce po powrocie do domu po II wojnie światowej Ted postanowił otworzyć własną firmę produkującą wysokiej jakości czekoladki w pudełkach. Jak w przypadku większości rodzinnych producentów, jakość wyrobów od początku istnienia miała dla niego najwyższą wagę.

Ponad 70 lat tradycji sprawia, że firma cieszy się renomą wśród klientów nie tylko w stanie Pensylwania, lecz także poza jego granicami. Przed świętami ilość zamówień zarówno od klientów indywidualnych, jak i firm, które chętnie obdarowują się słodkimi upominkami, znacznie przewyższa standardową produkcję. Aby mieć pewność co do jakości dostarczanego towaru kierownictwo zdecydowało się na implementację prostego w obsłudze systemu monitorowania temperatury stworzonego przez polsko-francuską firmę Blulog. Nowoczesne rejestratory wielkości karty kredytowej zostały zainstalowane w różnych obszarach fabryki, dzięki czemu kierownictwo produkcji ma pewność, że czekoladki będą produkowane i utrzymywane w idealnych temperaturach. Ponieważ system jest bezprzewodowy, instalacja była niezwykle prosta i trwała mniej niż pół godziny.

– Rejestrator wykorzystujący jako sposób komunikacji fale radiowe zbiera pomiary temperatury co 10 minut i przesyła tę informację do koncentratora, który jest podłączony do sieci. Informacje są przesyłane do chmury, gdzie można uzyskać do nich dostęp za pośrednictwem pulpitu klienta BluConsole – wyjaśnia Ted Wilkes z Bluline Solutions, która wdrożyła system.

SMS alarmowy w przypadku anomalii

W okresie przedświątecznym liczy się każda minuta w dniu pracy każdego pracownika. Cenny czas nie może być tracony na czynności, które można zautomatyzować. Wsparciem w kontroli temperatury jest intuicyjna aplikacja, dzięki której można ustawiać alerty dla wysokich i niskich wartości, a także opcję powiadomienia e-mail czy powiadomienia SMS. Raporty mogą być generowane według zakresu dat i drukowane jako pliki PDF lub csv. W przypadku wykroczenia temperatury poza określone ramy osoba odpowiedzialna zostaje powiadomiona, aby mogła natychmiast podjąć działania naprawcze, zmniejszając ryzyko problemów z jakością produktu. Co ciekawe, w trakcie kilku miesięcy działania systemu zdarzyło się, że powiadomienie pozwoliło dokonać napraw na czas i kontynuować produkcję.

Źródło: Blulog

Komentarzy (0)

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

POWIĄZANE STRONY

ELASTYCZNY WEB HOSTING