Kategoria | HR

Tagi | ,

Informatyzacja czynności administracyjnych to oszczędność dla całej firmy

Dodany 20 lutego 2014 przez admin

Choć w firmach panują coraz bardziej optymistyczne nastroje wynikające ze stabilizującej się sytuacji gospodarczej, jednym z ich priorytetów wciąż pozostaje szukanie oszczędności i optymalizacja działalności operacyjnej. Oba te cele można osiągnąć usprawniając procesy administracyjne,  także w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Informatyzacja zadań do tej pory wykonywanych ręcznie i pochłaniających wiele czasu sprawi, że będą one realizowane szybciej i sprawniej, generując niższe koszty w skali całej organizacji.

Znaczna część czynności administracyjnych w przedsiębiorstwie związana jest z zarządzaniem zasobami ludzkimi.  „Generowanie korekt dokumentów rozliczeniowych ZUS, obsługa rezerw czy obszaru BHP to codzienność każdego działu kadr i płac.  Prawidłowa realizacja tych procesów z jednej strony wymagana jest przepisami prawa, z drugiej – stanowi warunek sprawnego funkcjonowania firmy. Dlatego, choć czynności te nie są bezpośrednio związane ze strategią organizacji, warto postawić na ich informatyzację, tak by przebiegały nie tylko sprawnie, ale także były źródłem jak najmniejszych kosztów”. – mówi Teresa Olszewska, Prezes Zarządu GAVDI Polska S.A.

Automatyczne korekty do ZUS

Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu rozbudowującemu system do zarządzania kadrami o dodatkowe funkcjonalności możliwe jest np. automatyczne generowanie korekt dokumentów rozliczeniowych ZUS bezpośrednio z systemu HCM (Human Capital Mnagement).  Dotychczas,  jeżeli  w przypadku długotrwałej nieobecności chorobowej danego pracownika w systemie naliczone zostały ujemne składki ZUS, specjalista działu płac musiał obsłużyć je poprzez ręczne korygowanie deklaracji w programie Płatnik.  Odpowiednie rozwiązanie IT pozwala obsłużyć ujemne składki nie tylko w bieżącym miesiącu, ale także automatycznie generuje korekty deklaracji z odpowiednich miesięcy w przeszłości.

„Systemowe” naliczenie rezerw

Dedykowane oprogramowanie dostępne w formie prekonfigurowanych, „pudełkowych” rozwiązań, umożliwia także całkowite zautomatyzowanie procesu naliczania, księgowania i rozwiązywania rezerw związanych z okresowymi świadczeniami, takimi jak niewykorzystane urlopy czy premie. Dzięki pełnej informatyzacji i automatyzacji tego obszaru specjaliści działu kadr i płac nie tylko mają możliwość przeprowadzenia całego tego procesu w systemie informatycznym, ale przede wszystkim uzyskują stały dostęp do przejrzystego i kompletnego raportowania kosztów, uwzględniającego bieżący stan rezerw.

BHP – można prościej

Jednym z obszarów, który stanowi codzienne wyzwanie dla działów kadr jest bezpieczeństwo i higiena pracy.  Oprogramowanie GAVDI BHP Box umożliwia uproszczenie i zautomatyzowanie  procesów BHP, począwszy od określenia czynników ryzyka i potencjalnych zagrożeń na określonych stanowiskach, po badania wstępne i okresowe. Aplikacja pozwala w łatwy sposób zarządzać odzieżą roboczą i środkami ochrony, a także ewidencjonować dane o wypadkach w pracy i w drodze do pracy. W ten sposób, przy wsparciu informatycznym, specjaliści HR mogą nie tylko mieć stały wgląd we wszystkie zdarzenia i fakty w obszarze BHP, ale także na bieżąco uzyskiwać raporty i zestawienia umożliwiające sprawną realizację procesów związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy.

Źródło: Gavdi

Podziel się: Podziel się z innymi za pomocą portali społecznościowych.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Wykop
  • Print

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany aby dodać komentarz

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

POWIĄZANE STRONY

ELASTYCZNY WEB HOSTING