BPSC, dostawca systemów wspierających zarządzanie, poszerza ofertę w zakresie rozwiązań do zarządzania personelem o SOOP, funkcjonalność ułatwiającą realizację autorskich systemów ocen okresowych. W wielu firmach są one realizowane „na papierze”, co wpływa na niższą skuteczność procesu. Nowe rozwiązanie BPSC można wdrożyć w dowolnej organizacji i dostosować je do indywidualnych potrzeb.
BPSC SA od lat oferuje systemy informatyczne wspierające zarządzanie personelem. Umożliwiają one m.in. realizację wieloaspektowej oceny pracowniczej – zarówno w obszarze kompetencji, efektywności, kwalifikacji, jak
i osobowości. Nowe rozwiązanie BPSC ma nieco inne zadanie – zostało ono opracowane z myślą o tych firmach, które opracowały własny System Okresowych Ocen Pracowniczych i które dalej chcą go stosować, ale już nie w oparciu o przysłowiową „kartkę i ołówek”.
„Wiele firm, w tym także dużych, opracowało skuteczne, autorskie systemy ocen, ale wciąż realizują je „na papierze”. To pracochłonna i czasochłonna metoda, która ogranicza możliwości pełnego wykorzystania wyników do realizacji innych procesów HR, tj. szkoleń czy rozwoju pracowników. Dzięki wsparciu IT oceny okresowe można zrealizować sprawniej i szybciej, a co bardzo istotne, odzwierciedlają one indywidualne, wypracowane i sprawdzone w danej organizacji rozwiązania.” – wyjaśnia Błażej Migoń, Dyrektor ds. Wdrożeń i Rozwoju mHR w BPSC SA.
Główną zaletą nowego rozwiązania jest automatyzacja całego procesu oceny – począwszy od stworzenia arkuszy ocen, poprzez ocenę poszczególnych kryteriów, aż po wskazanie działań rozwojowych i obszarów, które powinny zostać poprawione w kolejnym okresie oceny. Dzięki systemowi SOOP możliwa jest zarówno ocena kompetencji, wykonania zadań, jak i celów przypisanych do stanowiska pracy. Ocena może być wykonywana w formie samooceny, oceny przełożonego i/lub oceny współpracowników (do 360 stopni). Wyniki mogą być prezentowane w postaci oceny ogólnej, ocen poszczególnych kompetencji/zadań oraz wniosków z oceny.
Źródło: BPSC
Dołącz do nas: