Wykorzystanie systemu enova365 w e-commerce pozwala na automatyzację procesów w tym kanale dystrybucji i centralne zarządzanie sprzedażą internetową.
PUCCINI sp. z o.o. to czołowy polski producent galanterii skórzanej, torebek damskich, bagażu podróżnego. Katalog Puccini to kilkaset modeli wyrobów dostępnych w różnych wariantach kolorystycznych i gabarytowych. Obecnie firma PUCCINI prowadzi sprzedaż swoich produktów we własnym sklepie online, w Strefie Marek Allegro oraz w blisko 20 salonach stacjonarnych na terenie Polski. Ponadto współpracuje z szeroko rozwiniętą siecią kilkuset partnerów handlowych – hurtowników, detalistów czy agencji. Oferowane przez firmę wyroby skórzane wykonane są z wyselekcjonowanych skór najwyższej jakości. Jednak o sukcesie przesądziła nie tylko jakość oferowanych towarów, ale także – doskonała organizacja dystrybucji i sprzedaży.
W związku z rynkowym rozwojem marki PUCCINI postanowiliśmy wzmocnić tak ważny obecnie segment e-commerce. Spółka po głębokiej analizie i stworzeniu tematycznego zespołu w swojej organizacji postanowiła przygotować scentralizowany system zarządzania e-sprzedażą. Postawiliśmy sobie za cel przygotować narzędzie dla naszej Spółki pozwalające realizować docelowo setki transakcji handlowych dziennie poprzez sklep oraz platformy aukcyjne, które w przyszłości będzie częścią jednego scentralizowanego systemu ERP w PUCCINI – wyjaśnia Artur Rydzewski, Dyrektor Zarządzający, członek zarządu spółki.
Projekt wdrożeniowy został przekazany firmie KOMAKO sp. z o.o., która już od lat dostarczała dla spółki PUCCINI swoje usługi chmurowe KOMAKO.asp. Głównym zadaniem postawionym przed konsultantami KOMAKO była analiza potrzeb w zakresie centralnego zarządzania sprzedażą w kanałach internetowych. Wdrożenie towarzyszyło przygotowaniu nowej odsłony sklepu internetowego na platformie Magento oraz premierze towarów PUCCINI w Strefie Marek na największym portalu aukcyjnym w Polsce Allegro.pl. Celem tych działań było wytworzenie popytu na towary oferowane przez PUCCINI. Nowy system miał zbierać zamówienia kierowane z obu kanałów sprzedaży internetowej i pozwolić je w sposób spójny i szybki zaplanować logistycznie i handlowo.
Firmie KOMAKO zleciliśmy wdrożenie systemu enova365 jako narzędzia zarządzania zamówieniami internetowymi oraz automatyzacji procesów handlowych. Uzyskaliśmy system, w którym możemy centralnie zarządzać zamówieniami, jak również zasilać treścią zewnętrzne systemy (e-sklep, Allegro, systemy firm kurierskich). Dostarczone rozwiązanie pozwala nam automatyzować procesy handlowe i osiągnąć już na starcie potencjał realizacji setek transakcji dziennie bez ponoszenia wygórowanych kosztów obsługi – dodaje Artur Rydzewski.
Pełna integracja z systemami wysyłkowymi firm kurierskich, była możliwa dzięki zastosowaniu dodatku funkcjonalnego „Moduł KURIERZY„, stworzonego przez Autoryzowanego Partnera enova365 – firmę xDeft.
Dzięki wdrożeniu systemu enova365, firmie PUCCINI udało się osiągnąć szereg korzyści biznesowych między innymi integracje procesów handlowych, centralizację zamówień, automatyzacje zarządzania cenami i bazą towarową oraz usprawnienie logistyki obsługi setek transakcji internetowych dziennie.
Źródło: Soneta
Dołącz do nas: