Archiwum | SFA

comarch logo

Tags: , ,

Comarch stworzył pierwszą na świecie aplikację wspierającą sprzedaż dedykowaną dla branży HoReCa

Dodany 03 listopada 2015 przez admin

Branża HoReCa obejmująca sektor hotelarski, restauracyjny oraz gastronomiczny jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie. Firma Comarch, w ramach rodziny systemów wspierających sprzedaż Comarch SFA, stworzyła pierwszą aplikację, która odpowiada na specyficzne wymagania tej właśnie branży.

Innowacyjne rozwiązanie stwarza bardzo duże możliwości, pozwala na obsługę i zarządzanie specyficznymi wymaganiami, jakie stawia  branża hotelarsko-gastronomiczna. Dzięki nowoczesnej aplikacji mobilnej Comarch SFA Mobile Sales Force pracownicy terenowi mogą stać się ekspertami dysponującymi wiedzą sommelierską czy specjalistami ds. ekskluzywnych alkoholi. Bez konieczności przechodzenia specjalistycznych kursów będą w stanie opowiedzieć o wybranym produkcie, opisać jego charakter, pochodzenie czy sposób leżakowania oraz dobrać pasujące do niego potrawy. Z poziomu aplikacji dostępny jest kreator karty menu (np. win czy drinków) dzięki któremu po uzgodnieniu dedykowanej dla danego lokalu oferty, dostosowanej do serwowanych w nim posiłków, istnieje możliwość skomponowania i zamówienia spersonalizowanego menu. Ponadto aplikacja posiada inne funkcjonalności istotne w kanale HoReCa: rozbudowana możliwość zarządzania materiałami marketingowymi POS, która m.in. na rejestruje ilość wstawionych lodówek czy wydanych szklanek oraz kieliszków.

 Stawiając na kompleksowość usług, rozwiązanie wspiera różne kanały obsługi klienta, w tym również pracowników Centrum Obsługi Klienta, którzy w codziennej pracy korzystają z aplikacji Comarch SFA Online Sales Support – Call Center. Aplikacja wspiera działania sprzedażowe przez dostęp do schematów rozmów, kampanii marketingowych oraz dedykowanych promocji i ofert specjalnych. Dzięki integracji z systemem mobilnym pracownicy call center będą mieli pełną wiedzę o kliencie, dostęp do historii współpracy oraz możliwość umawiania wizyt doradców mobilnych.  Przedstawiciele natomiast staną się doskonale poinformowanymi doradcami z dostępem do pełnej historii współpracy z klientem (zarówno własnej jak i innych pracowników).

Wykorzystanie dwóch aplikacji (Comarch SFA Mobile Sales Force oraz Comarch SFA Online Sales Support) powoduje zaistnienie efektu synergii, dzięki któremu zmienia się charakter pracy pracownika terenowego, odwiedzającego punkty sprzedaży. Żmudny proces generowania zamówień może zostać przeniesiony na pracownika call center. W ten sposób przedstawiciel handlowy będzie mógł się skupić na badaniach merchandisingowych, zarządzaniu materiałami POSM a także działaniach poprawiających spłacanie należności.

Kolejnym atutem aplikacji jest integracja z Comarch Beacon, co ma szczególne zastosowanie w branży HoReCa, gdyż umożliwia zaproszenie klientów do lokalu, dodatkowo zachęcając ich poprzez wysyłanie informacji o zbliżających się eventach czy możliwości skorzystania z ofert specjalnych, budowanie zaangażowania oraz zbieranie cennych informacji o konsumentach czy też tworzenie rozmaitych konkursów. Beacony również doskonale sprawdzą się jako element zarządzania materiałami POS rejestrując chociażby temperaturę, w jakiej przechowywane są, a następnie serwowane klientom, wina czy inne alkohole.

Comarch Sales Force Apps dla HoReCa to połączenie nowoczesnej technologii, wiedzy i doświadczenia naszych klientów w celu sprostania specyficznym wymaganiom branży hotelarsko-gastronomicznej oraz zaspokojenia potrzeb tej niszy rynkowej.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: , ,

Światowe marki wybierają Comarch SFA Online Distribution

Dodany 16 października 2015 przez admin

Według najnowszego raportu Gartnera „Hype cycle for consumer goods” jednym z najważniejszych trendów przez najbliższe lata będzie Supply Chain Big Data Analytics. Według Noha Tohamy, eksperta z firmy Gartner analiza Big Data usprawnia procesy w łańcuchu dostaw od zwykłej widoczności stanów magazynowych do zarządzania aktywami i ryzykiem. Badania pokazują, że w 2013r. aż 72% przedsiębiorstw nadal pracowało nad zdefiniowaniem własnego business case dla inwestycji w technologie wykorzystujące Big Data w łańcuchu dostaw.

Jakość danych przede wszystkim

Ważnym aspektem w analizie Big Data nie jest ilość lecz zakres gromadzonych danych. Aby uzyskać satysfakcjonujące efekty, konieczny jest właściwy dobór informacji, które będą podstawą naszych analiz Tak więc z głośnej nowinki i gromadzenia jak największej ilości danych przechodzimy w analizę uważnie dobranych i szczegółowo wyselekcjonowanych informacji. Niezwykle istotna w tym przypadku okazuje się ich kompletność i terminowość.

Comarch SFA Online Distribution to nowoczesna platforma raportująco-komunikacyjna, która jest wykorzystywana do współpracy producenta z siecią dystrybutorów. Platforma codziennie w sposób automatyczny raportuje dane o sprzedaży i stanach magazynowych, co pozwala na optymalizację zapasów i produkcji. Do systemu podpiętych jest obecnie w Polsce ponad 650 hurtowni spożywczych i chemicznych, które codziennie raportują dane o odsprzedaży i stanach magazynowych – to dziesiątki milionów przetworzonych dokumentów. Sam polski oddział Carlsberg to aż 350 lokalizacji, które zostały podłączone w zaledwie osiem miesięcy. Wiedza i doświadczenie Comarch zdobyte przez kilkanaście lat współpracy z licznymi dystrybutorami w zakresie dwustronnej a zarazem, co niezwykle istotne, bezpiecznej komunikacji B2B, daje pewność, że dane dostarczane w ramach platformy będą zawsze najwyższej jakości, co potwierdzają klienci.

„Z firmą Comarch w zakresie elektronicznej wymiany dokumentów z siecią dystrybutorów współpracujemy już od blisko 10 lat. Kluczowym wyznacznikiem sukcesu projektu jest dla nas jakość i kompletność danych. System Comarch SFA Online Distribution spełnia powyższe wymagania między innymi dzięki stałemu monitoringowi przesyłanych przez dystrybutorów danych, działaniu w oparciu o dopracowane przez lata współpracy procedury i ścisłemu przestrzeganiu wymagającego poziomu SLA” – mówi Paweł Opoń Senior Service Delivery Specialist z Nivea.

Dane zebrane od dystrybutorów, przetworzone, uzupełnione i ujednolicone są następnie raportowane producentowi, jednak by w pełni wykorzystać ich potencjał konieczne jest odpowiednie narzędzie. Comarch stawia na kompleksowość swoich usług, więc wraz z platformą komunikacyjną do zbierania informacji z rynku dostarcza również platformę raportującą, która w zależności od potrzeb może prezentować dane w postaci predefiniowanych wskaźników KPI, tabel, wykresów lub intuicyjnych dashboardów. Do głębszej analizy użytkownik może wykorzystać kostki OLAP, a właściwie bazujące na nich narzędzie Fast-Grid uznane przez analityków Gartnera w raporcie „Vendor Panorama for Retail Execution and Monitoring in Consumer Goods, 2013 jako element wyróżniający nasz system na tle globalnych dostawców.

Współpraca z firmą Comarch w zakresie systemu Online Distribution zapewniającego elektroniczną wymianę danych pomiędzy Dystrybutorami a Hortex pozwoliła nam na bardziej efektywne zarządzanie siecią sprzedaży dzięki stałemu dostępowi do aktualnych i szczegółowych danych odsprzedażowych. Po zwieńczonym sukcesem wdrożeniu rozwiązania obejmującego asortyment soków postanowiliśmy rozszerzyć zakres raportowanych danych o produkty mrożone. Dzięki doświadczeniu Comarch, poszerzenie zakresu raportowanych informacji o dane od kilkudziesięciu dystrybutorów nastąpiło w okresie krótszym niż początkowo zakładaliśmy. Obecnie rozwijamy projekt o nowoczesne narzędzie Fast-Grid 2 dostępne na platformie Online Sales Support pozwalające na przeprowadzanie jeszcze bardziej szczegółowych analiz w prosty, a zarazem przyjazny dla użytkownika sposób” –mówi Halina Pilich, Kierownik Działu Analiz w firmie Hortex Holding SA.

Wykresy, mapy, infografiki –czyli wizualizacja danych

Wracając do tematu Big Data, gromadzimy ogromne ilości informacji, jednak czy jesteśmy w stanie wydobyć z nich faktyczną wartość dodaną? Niezwykle pomocna okazuje się w tym przypadku wizualizacja. Dzięki niej możemy w łatwy oraz intuicyjny sposób zauważyć zależności, ocenić powiązania i wyciągnąć wnioski do dalszego działania, czego przeciętny użytkownik nie jest w stanie zrobić na podstawie surowej tabeli. Przedstawienie danych za pomocą przejrzystych wykresów czy podgląd wskaźników daje lepsze zrozumienie informacji oraz ułatwia podejmowanie decyzji. Daje możliwość natychmiastowej reakcji oraz pełną wiedzę o czynnikach rozwoju biznesu. Nowoczesne aplikacje wspierające sprzedaż to nie tylko prezentacja raportów za pomocą wykresów. To również dostosowane do potrzeb użytkownika dashboardy, dające dostęp do przejrzystych, łatwych do zrozumienia metryk skupiające wszystkie niezbędne do prawidłowego kierowania biznesem informacje w jednym miejscu. To również alerty, które automatycznie kierują uwagę użytkownika na zjawiska wykraczające poza przyjęte normy. Ponadto szczególnie w przypadku aplikacji sprzedażowych, gdzie istotne jest przedstawienie danych zróżnicowanych geograficznie bardzo pomocnym narzędziem jest prezentacja danych na mapach. Geomarketing pozwala przestrzennie zobrazować trendy i zjawiska dziejące się w całej sieci sprzedaży, nie ograniczając się tylko do jednego wymiaru, tak by być w stanie objąć całą głębię ogromnych zbiorów danych. Graficzna prezentacja jest w stanie komunikować skuteczniej, przenosząc więcej treści niż sam tekst. Nasi klienci to widzą i z chęcią sięgają po nowoczesne narzędzia im to zapewniające. Projekt wykorzystujący wizualizację został wdrożony między innymi dla Mars Polska Sp. z o.o., gdzie w raportach dostępnych na platformie Comarch SFA Online Sales Support został odwzorowany własny podział Mars na regiony i area prezentujący sprzedaż w tym podziale na mapach cyfrowych.

Działaj kompleksowo

Mówiąc o kompleksowości nie należy zapominać również o wykorzystaniu raportów od dystrybutorów z danymi z systemów mobilnych czy narzędzi do zarządzania promocjami. Łącząc informacje z różnych źródeł jesteśmy w stanie dostarczyć pełny obraz tego co się dzieje w naszej sieci sprzedaży, a co za tym idzie dostarczyć jasnych wytycznych co do dalszych działań czy to dla terenowych sił sprzedaży czy tez działów marketingu.

Reasumując, dostęp poprzez platformę Online Distribution do wysokiej jakości, szczegółowych danych, poza możliwością zacieśnienia współpracy pomiędzy partnerami biznesowymi (błyskawiczny przepływ informacji, przejrzysty system wzajemnych rozliczeń), bardziej efektywnego rozliczania własnych przedstawicieli handlowych, analizy skuteczności centralnych i lokalnych akcji marketingowych czy prezentacji udziału sprzedaży dowolnie konfigurowalnych kategorii produktów na tle konkurencji daje możliwość łatwego wyciągania wniosków i przeprowadzania intuicyjnych analiz, aby móc natychmiast reagować na zmiany na rynku i zdobyć przewagę konkurencyjną. Powyższe aspekty powodują, że podczas wyboru przez kluczowych producentów narzędzia do raportowanie z tradycyjnego kanału sprzedaży decyzja pada na Comarch.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: , , , ,

Comarch jako jedyna polska firma IT w gronie dostawców technologii TPM/TPO uwzględnionych w raporcie Gartnera

Dodany 26 sierpnia 2015 przez admin

Jak wynika z raportu przygotowanego przez ekspertów Gartnera „Market Guide for Trade Promotion Management and Optimization”, producenci dóbr konsumpcyjnych wydają rocznie ponad 25% przychodów na wydatki związane z promocją i z roku na rok ten udział stale rośnie. Tak więc odpowiednie narzędzie do efektywnego zarządzania aktywnościami promocyjnymi staje się wręcz nieodzowne.

„Market Guide for Trade Promotion Management and Optimization” to kolejna edycja raportu firmy analityczno-doradczej Gartner, poświęconego wiodącym dostawcom systemów klasy TPM i TPO. Ranking ma na celu pomóc producentom dóbr konsumpcyjnych w wyborze rozwiązania, które jest jak najlepiej dostosowane do ich potrzeb.

Rozwiązanie Comarch TPM, należące do rodziny produktów SFA, już po raz drugi z rzędu zostało docenione przez analityków Gartnera i zaliczone przez nich do czołowych producentów oprogramowania do zarządzania promocjami handlowymi (poprzednia edycja raportu „Vendor Panorama for Trade Promotion Management in Consumer Goods”, 2014). Jest to tym większy sukces, że Comarch jest jak dotychczas jedynym dostawcą tego typu rozwiązań, nie tylko w Polsce, ale jak czytamy w raporcie Gartnera, w całej Europie Środkowo-Wschodniej.

„Comarch SFA Trade Promotion Management to nowoczesne rozwiązanie pozwalające w jak najbardziej efektywny sposób planować i zarządzać działaniami promocyjnymi oraz ich budżetami, a także estymować różne rozwiązania. Dodatkowo usprawnia wieloetapowe procesy akceptacji w przedsiębiorstwie oraz ułatwia podejmowanie decyzji na podstawie zaawansowanych analiz. Comarch SFA stawia na kompleksowość swoich rozwiązań, tak więc również rozwiązanie TPM silnie wpisuję się w strategię Omnichannel. Wytyczne planowanych w aplikacji promocji mogą być następnie widoczne na urządzeniach mobilnych przedstawicieli handlowych w celu weryfikacji i raportowania poprawności ich realizacji w punktach sprzedaży bądź wykorzystane w aplikacji e-commerce dedykowanej partnerom biznesowym” – mówi Justyna Włodarczyk, Comarch SFA, Product Manager.

Poza wiedzą i doświadczeniem na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej Gartner jako wyróżnik produktu Comarch TPM podkreśla konfigurowalność rozwiązania oraz bardzo funkcjonalny kalendarz pozwalający nie tylko w prosty i intuicyjny sposób zarządzać promocjami, ale również analizować różne przedziały czasu. Silną strona rozwiązania Comarch jest również doświadczenie i wiedza pracowników oraz inżynierów krakowskiej firmy z zakresu współpracy z dystrybutorami, zdobyte podczas wieloletniej współpracy z takimi firmami jak Agros Nova czy Navo Orbico.

Comarch SFA (Sales Force Applications) to rozwiązania mobilne i webowe przeznaczone do obsługi i optymalizacji procesów około sprzedażowych. W ostatnim czasie do grona produktów dołączyły także aplikacje typu B2B e-commerce, przeznaczone dla partnerów biznesowych oraz call-center. Tworzą one razem kompleksowe rozwiązanie, pozwalające klientom Comarch SFA podążać za najnowszymi międzynarodowymi trendami.

Rozwiązania Comarch SFA kierowane są do branż: FMCG, farmaceutycznej, budowlanej, kosmetyczno-przemysłowej, produkcyjnej czy dystrybucyjnej. Od kilku lat z rozwiązań Comarch korzystają światowe marki m.in. Diageo, RedBull, Energizer, Amica, BioMed czy Colgate-Palmolive.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: , , , ,

Chmura dla sprzedawców z Comarch SFA Cloud

Dodany 09 czerwca 2014 przez admin

Krakowski Comarch, jeden z największych dostawców rozwiązań i usług IT dla sektora handlowego w Europie, wprowadza model chmury do oferty systemów mobilnych klasy SFA. Rozwiązanie Comarch SFA Cloud – system wsparcia mobilnych przedstawicieli handlowych w chmurze – jest już dostępne w języku niemieckim www.comarch-cloud.de. Jak zapowiada zarząd spółki, wkrótce będzie dostępne także w wersji polskiej i rosyjskiej.

Jak informuje Justyna Michalczyk, dyrektor działu aplikacji mobilnych, Comarch SFA Cloud jest odpowiedzią na bieżące potrzeby rynku i klientów. Dostrzegamy duże zainteresowanie ze strony średniej wielkości przedsiębiorstw, które chcą pracować w oparciu o najnowszą technologię, ale nie chcą inwestować w dedykowane, duże rozwiązania.  Dzięki dostępności rozwiązania w chmurze znacznie uławiamy dostęp do aplikacji oraz obniżamy jej cenę. Aplikacja jest oferowana już od 45 EUR za użytkownika.

Comarch SFA Cloud pozwala samodzielnie rozpocząć pracę z systemem oraz zdecydować, ilu użytkowników i przez jaki okres będzie z niego korzystać. Intuicyjna aplikacja w prosty sposób przeprowadzi użytkownika krok po kroku przez poszczególne etapy konfiguracji. Dostęp do danych będzie chroniony za pomocą danych dostępowych spełniających restrykcyjne wymagania polityki bezpieczeństwa, a kanał komunikacyjny będzie zabezpieczony protokołem SSL.

Nowe rozwiązanie to większa efektywność zespołów sprzedażowych oraz bieżąca kontrola nad pracą przedstawicieli w terenie. To także stały dostęp do zawsze aktualnych danych z rynku dla menadżerów i dyrektorów sprzedaży.

Rozwiązania Comarch SFA Cloud są kierowane do branż: FMCG, farmaceutycznej, budowlanej, kosmetyczno-przemysłowej, produkcyjnej, czy dystrybucyjnej. Od kilku lat z Comarch SFA korzystają światowe marki, m.in. Diageo, P&G, Colgate-Palmolive i wiele innych.

Grupa kapitałowa Comarch w 2013 roku miała 939 mln zł przychodów ze sprzedaży. Według rankingu Computerworld TOP200 2013 Comarch uplasował się na pierwszym miejscu na jako największy dostawca rozwiązań w chmurze.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: , , ,

Comarch SFA z wyróżnieniem INNOVATIONSPREIS-IT 2014

Dodany 05 maja 2014 przez admin

Rozwiązanie Comarch SFA wspierające procesy sprzedażowe otrzymało nagrodę dla najbardziej innowacyjnych rozwiązań w swojej klasie i dostało wyróżnienie INNOVATIONSPREIS-IT 2014.

certificate-62068

Prestiżową nagrodę przyznano po raz jedenasty na targach CeBIT. Ponad 100-osobowe jury renomowanych profesorów, naukowców, ekspertów IT oraz dziennikarzy oceniło ponad 5000 produktów według kryteriów innowacyjności, praktycznego zastosowania, dojrzałości rynkowej i przydatności dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Organizatorem konkursu jest Initiative Mittelstand składająca się z ekspertów z branży, naukowców i dziennikarzy, którzy zajmują się aktywnym wsparciem małych i średnich przedsiębiorstw. Od 2003 roku przybliżają oni zarejestrowanym użytkownikom potencjał, jaki niesie ze sobą wykorzystanie nowych technologii i udzielają porad w zakresie wyboru odpowiednich rozwiązań informatycznych.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

Tags: , ,

Nowe mobilne aplikacje SAP pomagają zwiększyć zaangażowanie klientów oraz sprzedaż detaliczną

Dodany 21 stycznia 2014 przez admin

SAP zaprezentował dziś spersonalizowaną aplikację mobilną dla handlu detalicznego SAP Shopper Experience. Aplikacja pozwala zmienić doświadczenia zakupowe konsumentów, wykorzystując w tym celu media społecznościowe, programy lojalnościowe oraz punkty, gdzie klienci mogą samodzielne zapłacić za zakupy. SAP udostępnił ponadto najnowszą wersję aplikacji SAP Retail Store Ops Associate, która umożliwia pracownikom sklepów m.in. zdalne zarządzanie zapasami oraz obsługą klienta.

Konsumenci coraz częściej korzystają z urządzeń przenośnych, aby nie tylko znaleźć produkty i opinie na ich temat w interenecie, ale też porównać z cenami konkurencyjnych ofert. Przez to jednak zmienia się rynek handlu detalicznego. Z danych Retail Systems Research* wynika, że 80 proc. sprzedawców uważa, że należy wdrożyć nowe technologie, by usprawnić sprzedaż. W tym celu 60 proc. respondentów stwierdza, że należy stworzyć bardziej komfortowe warunki do robienia zakupów. Jednocześnie 48 proc. uważa, że rozwiązaniem będą mobilne aplikacje do zarządzania sprzedażą.

Takie możliwości daje aplikacja aplikacja SAP Shopper Experience. Sprzedawcy mogą efektywniej dostosowywać oferty do poszczególnych sklepów, tworzyć na potrzeby klientów wspólne listy zakupowe oraz zarządzać kontami lojalnościowymi. Klienci z kolei mogą samodzielnie przeglądać towary, płacić oraz informować o ofertach swoich znajomych za pośrednictwem serwisu społecznościowego Facebook. Funkcje SAP Shopper Experience są udostępniane na urządzeniach mobilnych w sklepie.

Aplikacja SAP Shopper Experience może być dostosowana do tożsamości marki sprzedawcy detalicznego. Po powiązaniu z kontem lojalnościowym konsumenci są natychmiast rozpoznawani. Do tego mogą sprawdzić swoje punkty lojalnościowe oraz dostępne nagrody. W prosty sposób również klienci mogą współpracować ze znajomymi przy tworzeniu listy zakupów, a także zlokalizować najbliższy sklep.

Po zalogowaniu się w aplikacji klienci otrzymują ponadto spersonalizowane oferty dla danego regionu, o których mogą powiadomić swoich znajomych. Podczas robienia zakupów mogą jednocześnie przeglądać oferty oraz zebrać więcej szczegółowych informacji o produktach. Prostym kliknięciem dodają produkt do mobilnego koszyka zakupów, który przenoszą do punktu sprzedaży (POS). W ten sposób unikają kolejek przy kasie. Płatność dokonują za pomocą urządzenia mobilnego.

Korzyści, jake daje aplikacja SAP Shopper Experience jest więcej. Sprzedawcy mogą nie tylko zaangażować swoich klientów, umożliwiając im zdalne przeglądanie i rekomendowanie ofert przez internet, ale też obniżyć koszty operacyjne sklepów. Aplikacja SAP Shopper Experience jest dostępna na urządzeniach z systemami operacyjnymi Android i iOS.

Ofertę aplikacji mobilnych aplikacji SAP dla handlu uzupełnia najnowsza wersja aplikacji SAP Retail Ops Associate. Wprowadzone aktualizacje umożliwiają: zamawianie produktów, aktualizowanie cen, dokonywanie korekt stanu i transferów zapasów, odbieranie wiadomości od dostawców lub centrów dystrybucji oraz udostępnianie historii produktów i związanych z nimi informacji. Pracownicy sklepu mogą zarządzać poleceniami konsumentów, wykonując kilka ruchów palcem. Dzięki temu mogą zwiększyć sprzedaż i lojalność klientów, a także efektywniej zarządzać zapasami i zamówieniami. Aplikacja SAP Retail Store Ops Associate jest obecnie dostępna na urządzeniach z systemem operacyjnym iOS.

„Naszym klientom chcieliśmy zapewnić w trakcie zakupów jak najwyższy komfort,” podkreślił Peter Bucher, kierownik działu IT dla Sklepów Detalicznych w firmie Migros, największego sprzedawcy detalicznego w Szwajcarii. „W tym celu wyposażyliśmy część naszych pracowników w intuicyjną i łatwą w użyciu aplikację SAP Retail Store Ops Associate, która zapewnia błyskawiczny dostęp do istotnych i aktualnych informacji na temat dostępności i cen produktów”.

Źródło: SAP

Komentarzy (0)

Tags:

Firma DUO TES podpisała umowę na wdrożenie systemów informatycznych od Infinite

Dodany 19 listopada 2013 przez admin

Rynek dóbr szybkozbywalnych (FMCG) charakteryzuje duża dynamika. Firmy, którym zależy na zachowaniu konkurencyjności muszą stale polepszać jakość swoich usług. To z kolei pociąga za sobą konieczność wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku FMCG firma DUO TES podpisała umowę na wdrożenie systemów informatycznych: ehurtownia, EDInet Communicator, Archiwum oraz EDInet Connector od Infinite.

DUO TES to jeden z liderów rynku spożywczego na Mazowszu. W swojej ofercie posiada asortyment największych i najlepszych producentów polskich oraz zagranicznych. Koncentracja firmy na wybranym rynku pozwala zapewnić klientom możliwie jak najkrótszy czas realizacji zamówień.  Wdrożenie systemów od Infinite przełoży się natomiast w sposób bezpośredni na usprawnienie funkcjonowania całego przedsiębiorstwa. Zarówno składanie jak i realizacja zamówień staną się łatwiejsze, a zarządzanie stanami magazynowymi odbywać się będzie w czasie rzeczywistym, co pomoże w wyeliminowaniu błędów związanych z ewentualnymi brakami. Zintegrowanie wdrażanych rozwiązań zminimalizuje też ryzyko pomyłek, które mogą się pojawić w trakcie ręcznego wprowadzania danych.

System ehurtownia zostanie również bez wątpienia doceniony przez wszystkich kontrahentów DUO TES. Dla nich oznacza on bowiem krótszy czas realizacji wszystkich zamówień oraz łatwy sposób regulowania należności. Nie bez znaczenia jest także możliwość integracji z systemem SFA przeznaczonym dla Producentów współpracujących z DUO TES, co ma na celu zwiększenie poziomu sprzedaży firmy.

W chwili obecnej już kilkaset sklepów współpracujących z wyżej wspomnianym przedsiębiorstwem może korzystać z systemu ehurtownia i tym samym szybko i sprawnie dokonywać zamówień niezbędnych produktów.

Źródło: Infinite

Komentarzy (0)

Tags: , ,

Najnowsza wersja SAP Mobile Platform 3.0 umożliwia bezpieczne i elastyczne tworzenie aplikacji mobilnych w modelu tradycyjnym i w chmurze

Dodany 05 listopada 2013 przez admin

Firma SAP wprowadza na rynek SAP Mobile Platform w wersji 3.0. Nowa mobilna platforma jest dostępna zarówno w tradycyjnym modelu, jak i w chmurze gdzie jako podstawową infrastrukturę wykorzystuje się SAP HANA. Dzięki temu koszty tworzenia i utrzymania mobilnych aplikacji mogą być niższe, a praca – bardziej wydajna. Atutem SAP Mobile Platform jest też szeroki zestaw usług oraz otwarta architektura, która może ułatwić pracę programistom. Coraz więcej pracowników wykonuje służbowe obowiązki na prywatnych urządzeniach m.in. na swoich smartfonach, tabletach lub laptopach. SAP dostosowuje się do tego trendu (BYOT — bring-your-own-tools),umożliwiając integrację z rozwiązaniami oferowanymi przez innych dostawców. Programiści mogą bowiem wykorzystać SAP Mobile Platform 3.0 do tworzenia aplikacji przeznaczonych zarówno dla pracowników i przedsiębiorstw, jak i użytkowników indywidualnych, i to bez konieczności uczenia się obsługi nowych narzędzi i protokołów.

“Jeśli przedsiębiorstwa chcą podnieść swoją konkurencyjność, to powinny oprzeć strategię rozwoju na zintegrowanej, otwartej i mobilnej platformie” — powiedział Anthony Reynolds, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży i rozwiązań mobilnych w firmie SAP. “Intensywnie współpracowaliśmy z klientami i partnerami, aby zaprojektować taką platformę, która będzie mogła zaoferować użytkownikom duży komfort pracy, do tego pozwoli obniżyć koszty utrzymania infrastruktury IT oraz koszty projektowania dowolnych aplikacji mobilnych. Pierwsze reakcje użytkowników na SAP Mobile Platform 3.0 są bardzo pozytywne.”

Do końca 2013 r. na urządzenia mobilne zostanie pobranych 102 mld aplikacji mobilnychi. To oznacza nie tylko nowe możliwości, ale też wyzwania.

“Z myślą o stabilnym rozwoju, firmy będą stawiać na zintegrowane platformy, zgodność operacyjną i otwartą architekturę” —- powiedział Chris Marsh, główny analityk w firmie Yankee Group. “Dzięki temu prostszy będzie nie tylko rozwój aplikacji, ale też dostęp do zarządzania interfejsami API. Również zarządzanie różnorodnymi bibliotekami programistycznymi, narzędziami, infrastrukturą oraz koordynacja danymi staną się łatwiejsze”.

SAP, lider w obszarze rozwiązań mobilnych dla małych i średnich firmii, jest w stanie sprostać tego typu wyzwaniom oferując SAP Mobile Platform 3.0., jedną z najbardziej dopracowanych i sprawdzonych platform do tworzenia aplikacji mobilnych.

SAP Mobile Platform w wersji 3.0 umożliwia integrację podstawowych rozwiązań mobilnych (m.in. Sybase Unwired Platform, SAP NetWeaver Gateway, Sybase Mobiliser oraz Syclo Agentry), dzięki czemu może zapewnić kompletne, bardzo elastyczne środowisko, które będzie w stanie spełnić wszelkie wymagania w zakresie projektowania, tworzenia, testowania, wdrażania, skalowania i bezpiecznego optymalizowania aplikacji dla pracowników małych i dużych firm z różnych branż.

“Aplikacje stworzone przez nas przy użyciu platformy SAP Mobile Platform są bardzo pozytywnie oceniane przez użytkowników” — powiedział Peter Matzek, odpowiedzialny za produkty biznesowe w firmie Varian Medical Systems Inc. “W ciągu miesiąca ich liczba wzrosła u nas do 400.”

Szeroka gama usług na platformie

SAP Mobile Platform 3.0. nie wymaga przeprojektowywania procesów, zasobów ani istniejącej infrastruktury. Dzięki temu programiści mogą koncentrować się na tworzeniu atrakcyjnych aplikacji, wykorzystując w tym celu funkcje podstawowe (np. uwierzytelniania, konfigurowania, zarządzania cyklem, logowania i integracji danych), jak i te bardziej wyspecjalizowane (np. wspomagające budowanie lojalności, zarządzanie kuponami rabatowymi i bankowością mobilną oraz umożliwiające geolokalizację).

Docelowo SAP Mobile Platform 3.0 ma również obsługiwać architekturę aplikacji m.in. tradycyjnych, hybrydowych i opartych na metadanych.

Platforma wykorzystująca otwarte standardy

Aby zapewnić programistom komfort pracy bez konieczności uczenia się obsługi nowych narzędzi, nowa mobilna platfroma SAP wykorzystuje otwartą architekturę oraz rozwiązania open source m.in. narzędzia działające w trybie offline i bazujące na standardzie Open Data Protocol (OData), architekturę OSGi ze środowiskami Spring i Equinox, kontener open source Apache Cordova z wtyczkami do platformy, szerokie wykorzystanie standardu HTML5 (zarówno w samym produkcie, jak i w celu tworzenia aplikacji) oraz interfejsy API HTTP REST w wersji lokalnej i dostępnej w chmurze.

Niezwykły wzrost produktywności programistów

Aby skrócić czas projektowania aplikacji oraz obniżyć koszty serwisowania, programiści będą mogli wybrać swoje ulubione narzędzia programistyczne, wzbogacone o pakiety SDK oraz biblioteki do tworzenia aplikacji tradycyjnych i hybrydowych. Środowisko programowania dla aplikacji w standardzie HTML5 jest oparte o model WYSIWYG, Ponadto dostępna jest m.in. obsługa modelu BYOT oraz obsługa trybu offline.

“W firmach coraz częściej używa się prywatnych smartfonów i tabletów.” — powiedział Morris Beton, dyrektor ds. programów dla twórców aplikacji i sojuszy strategicznych w firmie Intel. “To oznacza, że działy IT muszą udostępnić swoim programistom platformę nie tylko mobilną, ale też łatwo skalowalną. I takie jest też nowe rozwiązanie SAP. Liczba jego użytkowników może być bezproblemowo powiększona do tysięcy użytkowników.

Rozwiązanie w chmurze umożliwia szybsze i łatwiejsze wprowadzanie innowacji

Chmurowa wersja SAP Mobile Platform 3.0 bazuje na SAP HANA i jest oferowana w formie usługi Platform-as-a-Service (PaaS). Zarówno klienci, jak i partnerzy SAP mogą tworzyć i wdrażać również niestandardowe aplikacje. Centrum Przetwarzania Danych SAP dedykowane firmom z Polski i Europy mieści się w Walldorf w Niemczech.

SAP Mobile Platform w chmurze umożliwia szybkie wdrożenie równie skalowalnych aplikacji (zarówno tradycyjnych, jak i hybrydowych) dla takich systemów operacyjnych, jak iOS, Android, Windows 8, Windows Phone 8 oraz BlackBerry. Użytkownicy chmurowej wersji SAP Mobile Platform mają ponadto dostęp do innych usług, w tym analiz, integracji, bezpieczeństwa i narzędzi oferowanych przez SAP HANA.

SAP korzysta z platformy SAP Mobile Platform

Pracownicy SAP wykorzystują SAP Mobile Platform. To skalowalne rozwiązanie obsługuje ponad 55 000 urządzeń i 60 aplikacji mobilnych we wszystkich obszarach firmy, w tym działy sprzedaży, marketingu, usług, programowania i działalności operacyjnej.

“Jesteśmy mobilną organizacją. Dlatego potrzebujemy skalowalnej i elastycznej platformy, która potrafi obsłużyć wszystkie typy urządzeń mobilnych” — powiedział Mike Golz, dyrektor ds. informatycznych w SAP. “SAP Mobile Platform to najlepsze w branży rozwiązanie. Umożliwia nam dynamiczny rozwój. Spodziewamy się, że najnowsza wersja SAP Mobile Platform da programistom, informatykom i użytkownikom wiele korzyści.”

Dostęp do bezpłatnej, 30-dniowej wersji próbnej platformy mobilnej SAP Mobile Platform można uzyskać na stronie SAP Community Network w centrum Developer Center for SAP Mobile Platform. Bezpłatny kurs programowania jest dostępny na platformie openSAP. Firma SAP chce również współpracować z najlepszymi i najbardziej kreatywnymi programistami, aby stworzyć społeczność twórców znakomitych aplikacji mobilnych. Warto zauważyć, że zbliża się konkurs w dziedzinie aplikacji “Mobile Game On„, którego zwycięzca pojedzie na niepowtarzalną wycieczkę w 2014 r. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.sap.com/mobile.

Źródło: SAP

Komentarzy (0)

hicron logo

Tags: , , ,

Mobile Product Catalog firmy Hicron – pierwsza polska aplikacja na SAP Store

Dodany 18 września 2013 przez admin

Firma Hicron, międzynarodowy integrator systemów informatycznych, na początku lipca uzyskała certyfikację SAP dla aplikacji Mobile Product Catalog. Dzięki temu, produkt zaprojektowany z myślą o sprzedawcach B2B, jako pierwsza polska aplikacja, jest dostępny na oficjalnej platformie dystrybucyjnej SAP – SAP Store. 

Mobile Product Catalog to bogata w funkcjonalności aplikacja mobilna, powstała z myślą o osobach pracujących w sprzedaży w sektorze B2B. Dzięki niej handlowcy uzyskują stały dostęp do katalogów produktów firmy, które mogą prezentować na urządzeniu mobilnym podczas spotkania z klientem. To jedno z najlepszych rozwiązań mobilnych tego typu, co potwierdza przyznany certyfikat SAP. Zdobycie certyfikatu oznacza też, że aplikacja Mobile Product Catalog może być sprzedawana za pośrednictwem SAP Store.

Fakt, że nasza aplikacja będzie pierwszym polskim produktem mobilnym sprzedawanym na oficjalnej platformie dystrybucyjnej SAP, to dla nas ogromne wyróżnienie, a także potwierdzenie dobrze obranej drogi. Nasza wizja mobilnej przyszłości powoli zaczyna się urzeczywistniać – z naszych obserwacji wynika, że coraz więcej firm korzysta z technologii mobilnych. Wyodrębnienie z naszych struktur działu Enterprise Mobility było więc naturalną odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na tego typu rozwiązania – mówi Szymon Włochowicz, lider zespołu Enterprise Mobility w firmie Hicron.

Zaprojektowana przez Hicron aplikacja Mobile Product Catalog to propozycja dla przedsiębiorstw, którym zależy na osiągnięciu statusu nowoczesnej firmy, przy jednoczesnym wzroście wydajności procesów biznesowych w dziale sprzedaży. Aplikacja, dzięki pełnej integracji informacji katalogu z systemem SAP pozwala szybko pozyskać najświeższe dane, a tym samym oferować klientom produkty o najbardziej aktualnych parametrach. Można zatem zapomnieć o drukowanych, stale dezaktualizujących się broszurach czy katalogach i wykorzystać potencjał drzemiący w nowych urządzeniach. Interaktywna prezentacja, wzbogacona o  gigabajty plików multimedialnych, tj. zdjęcia, filmiki i inne materiały powiązane, robi wrażenie na klientach i umożliwia tworzenie ofert dopasowanych do jego potrzeb w czasie rzeczywistym.

Aplikacja Mobile Product Catalog jest już dostępna na oficjalnej platformie dystrybucyjnej SAP. SAP Store to jedyny sklep z aplikacjami biznesowymi, udostępniony przez dostawcę oprogramowania. W SAP Store dostępne są aplikacje przekazane przez SAP i aplikacje certyfikowane przygotowane przez szerokie środowisko partnerów SAP.

Źródło: Hicron

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: , , ,

Grupa Hortex rozszerza współpracę z Comarch SFA na rynek rosyjski

Dodany 10 września 2013 przez admin

Comarch i Ortika Frozen Foods LLC, spółka należąca do Hortex Holdings, której zadaniem jest sprzedaż mrożonek w Rosji, podpisały umowę na wdrożenie i utrzymanie kompleksowej platformy biznesowej Comarch SFA Online Sales Support oraz Comarch SFA Online Distribution. Zintegrowany system będzie umożliwiał regularne raportowanie informacji o stanach magazynowych i odsprzedaży do klientów detalicznych z zewnętrznej sieci dystrybutorów Ortika Frozen Foods LLC. Z systemu będzie korzystać blisko 50 użytkowników, umowa została podpisana na 5 lat.

Docelowo projekt Comarch SFA Online Distribution i Online Sales Support obejmie 42 dystrybutorów raportujących odsprzedaż i stany magazynowe. Z systemu wdrażanego przez Comarch będzie korzystać blisko 50 użytkowników, którzy uzyskają dostęp do platformy raportowej Online Sales Support w języku rosyjskim, angielskim i polskim. Oprócz standardowego zestawu raportów firma Ortika Frozen Foods LLC uzyska dostęp do raportów przestawnych, a także, dzięki usłudze geokodowania dostarczanej przez Comarch, do raportowania na cyfrowych mapach Google. Pierwszy etap projektu, czyli wdrożenie systemu dla wszystkich dystrybutorów wytypowanych przez Ortika Frozen Foods LLC, zostanie zrealizowany jeszcze w 2013 roku.

 – Od pewnego czasu poszukiwaliśmy na rynku narzędzi umożliwiających budowanie przewagi konkurencyjnej, pozwalających na zdobycie informacji przekładających się na zwiększenie efektywonści działań dla Ortika Frozen Foods LLC jak i dla naszych partnerów handlowych. Wybór docelowego rozwiązania informatycznego gwarantującego dostarczenie informacji o odsprzedaży dystrybutorów do detalu oraz o bieżących stanach magazynowych poprzedziliśmy gruntowną analizą naszych potrzeb skonfrontowanych z technicznymi możliwościami rynku. Wybrane rozwiązanie ma zwiększyć wyniki osiągane przez Ortika Frozen Foods LLC i naszych partnerów handlowych – mówi Piotr Drezinski, General Director, CEO w Ortika Frozen Foods LLC (Hortex Holding).

 – Rozpoczęcie współpracy z Ortika Frozen Foods LLC w zakresie systemów Comarch SFA Online Sales Support oraz Comarch SFA Online Distribution jest dla obu podmiotów kontynuacją dotychczasowej, dobrej współpracy obejmującej realizację podobnego projektu na rynku polski. Dzięki olbrzymiemu doświadczeniu Comarch w zakresie realizacji projektów służących komunikacji i raportowaniu z tradycyjnego kanału sprzedaży, a także dzięki doświadczeniom międzynarodowym Comarch, jesteśmy w stanie dostarczyć firmie Ortika Frozen Foods LLC zakładany efekt biznesowy połączony z zachowaniem międzynarodowych standardów jakości i bezpieczeństwa danych – mówi Bartłomiej Szuper, dyrektor konsultingu Comarch.

Comarch SFA to kompleksowa platforma wsparcia sprzedaży dla organizacji handlowych. Platforma działa od 2000 roku, a wśród klientów są m.in. Carlsberg, Grupa Żywiec, Diageo, Red Bull, Agros-Nova, IDS Group, Mieszko, Wawel, Cersanit, Barlinek i wiele innych.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

Reklama

Straciłeś dane? Skontaktuj się z Kroll Ontrack

POWIĄZANE STRONY