Archiwum | M2M

blulog logo

Tags: , , ,

Dlaczego startup z Polski wystartował we Francji?

Dodany 16 lipca 2016 przez admin

Polski startup zdobył francuski rynek i zaczął podpisywać kontrakty na dostarczanie technologii m.in. do Hiszpanii, Kongo, Polinezji Francuskiej czy na Haiti. Po dwóch latach funkcjonowania na zagranicznych rynkach zaproponował technologię polskim markom. Niektóre z nich już podpisały pierwsze zamówienia. Dlaczego startup wystartował we Francji, a nie w Polsce?

Prace nad technologią M2M (machine to machine)  trwały wiele lat. Pomysł na opracowanie rozwiązań rynkowych związanych z kontrolą temperatury narodził się przypadkowo, a wypracowana wówczas technologia pozwoliła na stworzenie dokładnego systemu termometrycznego. W efekcie Zbigniew Bigaj postanowił założyć startup pod nazwą Blulog i  ze swoją ofertą trafił do Francji. Rozwiązania do mierzenia i kontroli temperatur są tylko częścią projektów technologicznych startupu z siedzibą w Poznaniu.

Rynek

Blulog nie wybrał Francji przypadkowo. Głównym czynnikiem była struktura rynku. – Francja jest ojczyzną wielu dużych detalistów spożywczych. Są tam na przykład Carrefour czy Auchan, a także wiele firm farmaceutycznych i logistycznych – mówi Jeremy Laurens, który w Blulog odpowiedzialny jest za sprzedaż na zagranicznych rynkach. Bezpośrednie dotarcie do osób decyzyjnych w kontekście skorzystania z nowych rozwiązań technologicznych okazało się kluczowe. Francuski rynek pod kątem detalistów spożywczych czy farmaceutycznych jest jednym z najbardziej rozwiniętych na świecie. Dlatego rozpoczynanie działań w Polsce mogło być o wiele trudniejsze. – Polski rynek to głównie miejsce dystrybucji produktów, natomiast nasze działania muszą docierać bezpośrednio do producentów i detalistów, dlatego wystartowanie z ofertą we Francji wydawało się rozsądniejsze – dodaje Laurens.

Konsumenci

Kolejnym czynnikiem jest świadomość konsumentów. Francuzi o wiele chętniej skupiają się na jakości produktów, chcą mieć o nich więcej wiedzy podczas zakupu. Świadczy o tym zainteresowanie aplikacją Coldfinder, dzięki której za pomocą QR kodu mogą sprawdzić historię temperatury danego produktu spożywczego. Według Zbigniewa Bigaja, właściciela startupu Blulog, francuscy klienci są mniej wrażliwi na zmiany cenowe, w efekcie chętniej korzystają z nowych rozwiązań, także kosztem wyższych cen. Natomiast Jeremy Laurens zaznacza, że polscy klienci obawiają się podwyżek cen, dlatego z dużą ostrożnością patrzą na innowacje. Jednak i we Francji jest spora część klientów, których awersja do nowych technologii wynika z przywiązania do tradycji. – Pod tym kątem odsetek klientów w mojej ocenie jest taki sam we Francji i w Polsce – dodaje Laurens.

Partnerzy i kontakty

Bez dobrych kontaktów i partnerów  w określonych branżach trudno zbudować sobie pole do rozmów na temat sprzedaży technologii. Blulog, zanim wszedł na francuski rynek, dobrze go rozpoznał. W firmie za kontakty zagraniczne odpowiada Jeremy Laurens, który pochodzi z Francji. Znajomość kultury i wiedza na temat funkcjonowania przedsiębiorstw znacząco pomagają w nawiązaniu dobrych relacji z osobami odpowiadającymi za wprowadzenie nowych technologii w firmach. Kolejnym czynnikiem jest dobrze oceniana przez Francuzów współpraca z polskimi firmami. – Francuskie firmy są zadowolone ze współpracy z polskimi dostawcami, a to zaufanie przekłada się na nas, dzięki temu nie jesteśmy postrzegani jako  firma z odległego kraju, a jako wiarygodny partner. Dlatego też nasz produkt budzi zainteresowanie – mówi Laurens.

Dopiero połączenie wielu czynników powoduje, że dana firma może ze skutkiem walczyć o potencjalnych kontrahentów. Coraz częściej to właśnie startupy poszukują rynku dla swoich produktów poza Polską. To efekt specyfiki towarów, które są na tyle nowe, że stanowią niewiadomą pod kątem inwestycyjnym. Przykład zainteresowania francuskich firm technologią startupu Blulog pokazał, że warto szukać zagranicznych rynków jako miejsca dla lokowania innowacji.

Blulog jest polsko-francuską firmą. Polscy konstruktorzy od wielu lat prowadzą badania nad rozwojem  technologii M2M. W efekcie marka tworzy rozwiązania monitoringu za pomocą urządzeń wielkości karty kredytowej o precyzyjnych i unikalnych funkcjach.

Źródło: Blulog

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: , ,

Comarch wspiera Grupę Telekom Austria w oferowaniu innowacyjnych usług M2M

Dodany 20 maja 2013 przez admin

Comarch, globalny dostawca i integrator systemów informatycznych właśnie zakończył wdrożenie Platformy M2M dla Grupy Telekom Austria, wiodącego dostawcy usług telekomunikacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej. Platforma Comarch M2M stanowi centralną część Platformy M2M SIMplify stworzonej przez Grupę Telekom Austria.  

Platforma Comarch M2M umożliwia Grupie Telekom Austria oferowanie usług M2M w skali międzynarodowej, ponieważ zawiera otwarte moduły wspierające jednocześnie wielu użytkowników, języków oraz walut. Dzięki temu Grupa Telekom Austria, a także jej klienci i partnerzy biznesowi, mogą efektywne zarządzać procesami i rozwijać działalność.

Platforma M2M zapewnia skuteczne wsparcie procesów przy użyciu konfigurowalnych paneli kontrolnych. Wbudowana funkcjonalność zarządzania zasobami w czasie rzeczywistym pozwala zwiększyć kontrolę nad urządzeniami M2M, a moduł billingowy jest w stanie przetwarzać ogromne ilości danych związanych z różnymi typami transakcji. Otwarta technologia i modularność rozwiązania umożliwiają Grupie Telekom Austria rozwijanie oferty w przyszłości o usługi „w chmurze”, funkcje głosowe, zarządzanie urządzeniami, a także rozszerzanie oferowanych aplikacji M2M.

Rozwiązanie zostało wdrożone w modelu usług zarządzanych (Managed Services), który obejmuje hosting oraz outsourcing zarządzania systemami i procesami. Co ważne, Grupa Telekom Austria posiada pełną kontrolę nad wdrożoną platformą.

– W Grupie Telekom Austria współpracujemy z międzynarodowymi partnerami, którzy są liderami w swoich branżach i zapewniają najwyższą jakość usług M2M. Chcemy, żeby nasza platforma SIMplify odpowiadała na potrzeby wszystkich partnerów zaangażowanych w łańcuch wartości M2M  i była dopasowana do dynamicznego środowiska, w jakim działamy. Zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Comarch, ponieważ ich platforma M2M spełnia wszystkie nasze wymagania. Dzięki niej możemy zapewnić najwyższą satysfakcję klientów i rozwijać nowe kierunki naszej działalności – mówi Phat Huynh, dyrektor zarządzający Grupy Telekom Austria M2M.

– Platforma Comarch M2M jest już w naszej ofercie ponad dwa lata i zawsze mieliśmy pewność, że ten produkt w najwyższym stopniu odpowiada na potrzeby operatorów telekomunikacyjnych zaangażowanych w działalność M2M. Wierzymy, że nasza platforma nie tylko znacznie obniży koszty operacyjne Grupy Telekom Austria, ale także wyraźnie wpłynie na poprawę efektywności biznesowej, dzięki automatyzacji procesów oraz gotowym funkcjonalnościom. Dzięki temu nasz klient, Grupa Telekom Austria, ma wszystkie potrzebne narzędzia do prowadzenia skutecznej działalności w obszarze M2M – mówi Piotr Piątosa, członek zarządu i prezes sektora telekomunikacji Comarch.

Platforma Comarch M2M została uhonorowana nagrodą Pipeline 2013 Innovation Awards  w kategorii „Innovation in Connectivity”. Firma Comarch została nagrodzona za inteligentne rozwiązania w łączności M2M, które wspierają operatorów telekomunikacyjnych w wejściu na rynek komunikacji Machine-to-Machine.

Źródło: www.comarch.pl

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: , , , , , ,

Platforma Comarch M2M zdobyła nagrodę Pipeline 2013 Innovation Award

Dodany 16 maja 2013 przez admin

Comarch, globalny dostawca i integrator systemów informatycznych, ogłosił dzisiaj, że Platforma Comarch M2M została uhonorowana nagrodą Pipeline 2013 Innovation Awards w kategorii „Innovation in Connectivity”.

Firma Comarch została nagrodzona za inteligentne rozwiązania w łączności M2M, które wspierają operatorów telekomunikacyjnych w wejściu na rynek rozwiązań komunikacji Machine-to-Machine.

Kategoria, w której została nagrodzona firma Comarch obejmuje rozwiązania wspomagające rozwój innowacyjnych sposobów łączności  i komunikacji pomiędzy różnego typu urządzeniami, dzięki zainstalowanym w nich kartom SIM. „Pipeline” to wiodący magazyn branżowy w dziedzinie nowych technologii  i rozwiązań w zakresie OSS i BSS.

– Jesteśmy dumni, że platforma Comarch M2M, która powstała dzięki 20-letniemu doświadczeniu naszej firmy na rynku telekomunikacyjnym, została doceniona przez międzynarodowych ekspertów branży. To kolejny dowód na to, że nasza strategia oparta na wprowadzaniu na rynek innowacyjnych rozwiązań sprawdza się w konkurencyjnym i szybko zmieniającym się świecie telekomunikacji – mówi Piotr Piątosa, członek zarządu i dyrektor sektora telekomunikacji Comarch.

Platforma Comarch M2M jest kompleksowym rozwiązaniem wspierającym operatorów w wejściu na rynek łączności M2M (Machine-to-Machine). Rozwiązanie to umożliwia operatorom dostarczanie inteligentnych połączeń M2M dla takich sektorów jak: motoryzacja, handel, logistyka i transport, elektronika, sektor zdrowia, bezpieczeństwo, energetyka, jak również dla obszarów inteligentnych domów (smart home) i inteligentnych miast (smart city). Platforma Comarch M2M umożliwia operatorom zarządzanie kartami SIM, obsługę płatności z tytułu usług M2M, a także zawiera przyjazny użytkownikom portal samoobsługowy dla partnerów biznesowych operatora.

Tegoroczni zwycięzcy nagród Pipeline 2013 Innovation Awards zostali ogłoszeni 13 maja 2013 podczas uroczystości w Les Salons de La Rotondre Lenôtre w Nicei, we Francji.

Nagrody Pipeline Innovation Awards to międzynarodowe wyróżnienia dla firm, które rozwijają innowacyjne rozwiązania technologiczne w dziedzinie komunikacji. Zwycięzcy nagród wyłaniani są przez jury, w którego skład wchodzą przedstawiciele wiodących firm, a także eksperci i wpływowi analitycy związani z branżą komunikacyjną. W tym roku uczestnicy konkursu walczyli o nagrody w 14 kategoriach, a zwycięzcy otrzymali statuetki przypominające w kształcie kometę.

– Zgłoszenia do tegorocznej edycji nagród potwierdzają, że firmy stawiają na innowacyjność na najwyższym poziomie. Rozwiązanie zgłoszone do konkursu przez Comarch obrazuje także to, że firmy bacznie obserwują zmiany i ewoluujące potrzeby klientów w świecie telekomunikacji i skutecznie dopasowują do nich swoją ofertę, – mówi Scott St. John, redaktor naczelny Pipeline. – Zgłoszenie Comarch zostało wysoko ocenione przez jury konkursu, w skład którego wchodzą wpływowi analitycy i przedstawiciele branży, a wygrana Comarch w kategorii „Innovation in Connectivity” to świetny przykład tego, jak w praktyce można wdrażać innowacyjne podejście do biznesu w życie. 

Źródło: www.comarch.pl

Komentarzy (0)

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

Reklama

Straciłeś dane? Skontaktuj się z Kroll Ontrack

POWIĄZANE STRONY