Archiwum | ERP

comarch logo

Tags: ,

Wyniki finansowe Comarch za I kwartał 2019 roku

Dodany 22 maja 2019 przez admin

Grupa Comarch opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za I kwartał 2019 r. Przychody ze sprzedaży oprogramowania i usług własnych wyniosły 338,7 mln zł i były wyższe o 66,7 mln zł od osiągniętych w tym samym okresie 2018 roku. Zysk operacyjny wyniósł prawie 21 mln zł, a wynik EBITDA wzrósł o 146,3 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku i wyniósł 41,2 mln zł.

Dobre wyniki finansowe Grupy Comarch to efekt wzrostu przychodów ze sprzedaży zagranicznej, przede wszystkim na rynkach europejskich oraz azjatyckich a także rozwój sprzedaży krajowej, głównie systemów klasy ERP i poprawy sytuacji w sektorze administracji publicznej.

Największą część przychodów, czyli 83,3 mln zł wygenerowała sprzedaż rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych (prawie 25 proc. całości przychodów). Przychody ze sprzedaży dla tej grupy odbiorców wzrosły o ponad 28 proc. w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2018 roku. Było to głównie efektem realizacji pozyskanych w roku ubiegłym kontraktów o znacznej wartości, z klientami z krajów azjatyckich oraz z Europy Zachodniej. Grupa zanotowała też znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. W tym roku klienci zakupili produkty i usługi o wartości blisko 45 mln zł, czyli o 19,5 proc więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Znacznej poprawie uległa również sytuacja na rynku zamówień publicznych. Sprzedaż systemów dla administracji publicznej wygenerowała 36,7 mln zł przychodów, czyli o 120 proc. więcej niż przed rokiem. Spadły natomiast przychody ze sprzedaży do klientów z sektora medycznego o 2,1 mln zł, tj. o 23 proc. oraz z sektora finanse i bankowość o 2 mln zł, czyli o 4,5 proc.
Wzrosły za to przychody ze sprzedaży rozwiązań lojalnościowych, EDI i XaaS do klientów z sektora handlowo-usługowego i przemysłowego, odpowiednio o o 12,6 mln złi 13,9 mln zł.

– Comarch zaprezentował dobre wyniki finansowe. Stabilna sytuacja firmy pozwalają na dalszy jej rozwój. Utrzymujemy stałe tempo inwestowania w nowe i istniejące produkty informatyczne, przekazując od kilku lat ok. 15 proc. całości przychodów na prace badawczo-rozwojowe, a w zeszłym roku zakończyliśmy intensywny program inwestycji infrastrukturalnych, oddając do użytku centrum przechowywania danych w Lille oraz budynku biurowego SSE7 w kampusie firmy w Krakowie. W tym roku planujemy rozpoczęcie nowych inwestycji infrastrukturalnych: m.in. w data center w Stanach Zjednoczonych – mówi Konrad Tarański, wiceprezes zarządu oraz dyrektor finansowy Comarch.

– Dodatkowo rozwijamy działalność, inwestując w kapitał ludzki. Co roku tworzymy kolejne miejsca pracy i zwiększamy zatrudnienie. W pierwszym kwartale 2019 roku zwiększyliśmy zatrudnienie o 101 osób – dodaje Konrad Tarański.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: ,

InsERT został Marką Dekady

Dodany 18 maja 2019 przez admin

InsERT – lider polskiego rynku systemów do zarządzania dla małych i średnich firm – po raz czwarty został laureatem ponadbranżowego programu Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma. Jego celem jest promowanie najbardziej innowacyjnych, rozwojowych i rozpoznawalnych marek, dostępnych na polskim rynku. W ramach jubileuszowej X edycji InsERT otrzymał także wyróżnienie specjalne – Marka Dekady.

Przyznane tytuły są potwierdzeniem zaufania konsumentów, którzy wielokrotnie wskazali markę jako godną polecenia. W latach 2009-2019 InsERT pojawiał się w plebiscycie regularnie z jednej strony potwierdzając ugruntowaną pozycję rynkową i systematycznie rosnącą rozpoznawalność, a z drugiej – najwyższą jakość produktów.

Tytuł Dobra Marka 2019 – Jakość, Zaufanie, Renoma przyznawany  jest innowacyjnym, rozwojowym i najbardziej rozpoznawalnym markom obecnym na polskim rynku. W ramach programu już po raz dziesiąty zostały przeprowadzone badania mające na celu określenie wartości, aktywności oraz rozpoznawalności poszczególnych brandów. Przedmiotem analiz, dokonanych między innymi na podstawie ogólnodostępnych źródeł, objęte zostały głównie: pozycja rynkowa poszczególnych marek i ich progres, jakość prezentowana przez dany produkt lub usługę oraz stopień zaufania konsumentów i klientów.

InsERT ponownie został w tych badaniach oceniony bardzo wysoko, dlatego organizatorzy przyznali mu tytuł Dobra Marka 2019 – Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii: Oprogramowanie dla firm.

InsERT i jego programy wspomagające zarządzanie firmą doceniają klienci i specjaliści. Potwierdzają to przyznawane regularnie nagrody i certyfikaty, takie jak Złoty Laur Klienta, IT Champion, Złoty Paragon, Solidna Firma, Przedsiębiorstwo Fair Play czy Gazele Biznesu. Strategia spółki polega na tworzeniu systemów wysokiej jakości, które są jednocześnie przyjazne w użytkowaniu i na tyle uniwersalne, by mogły spełniać wymagania zróżnicowanych odbiorców. Oferta obejmuje kompleksowe rozwiązania wspomagające zarządzanie małymi
i średnimi firmami, począwszy od obsługi działu handlowego i gospodarki magazynowej, po programy
z zakresu księgowości i finansów czy rozwiązania przeznaczone dla działów kadr i płac.

W ostatnich  latach producent wprowadził na rynek wiele nowych produktów, m.in. InsERT nexo – pakiet sześciu zintegrowanych programów, kompleksowo wspomagających zarządzanie, aplikację vendero, umożliwiającą założenie i prowadzenie sklepu internetowego, nowoczesną odsłonę systemu szybkiej sprzedaży detalicznej – Subiekt Sprint 2, a także przyjazny i łatwy w obsłudze system fakturowania online – Subiekt 123.

Dotychczas InsERT sprzedał ponad 730 tys. licencji, a do najbardziej popularnych systemów producenta należą: Subiekt nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant nexo, Gestor nexo, systemy linii InsERT GT, vendero oraz Navireo ERP

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

infakt logo

Tags: , , ,

Idą zmiany w JPK: nowa struktura i kary finansowe za błędy

Dodany 06 marca 2019 przez admin

Już od 1 lipca 2019 roku struktura JPK_VAT oraz deklaracje VAT mogą zostać zastąpione strukturą JPK_VDEK. Za błędne przesyłanie dokumentu na przedsiębiorcę będą nakładane kary finansowe. Jak będzie wyglądać nowy Jednolity Plik Kontrolny oraz kiedy Naczelnik Urzędu Skarbowego będzie mógł nałożyć karę?

Czym jest JPK_VDEK?

Według aktualnych przepisów czynny podatnik VAT ma obowiązek przesyłania do Urzędu Skarbowego JPK_VAT co miesiąc. Plik zawiera informację o podatku należnym oraz naliczonym, wynikającym z prowadzonych ewidencji. Oprócz tego podatnicy mają obowiązek prowadzenia rejestrów i przesyłania deklaracji VAT za wybrane okresy rozliczeniowe. Taki system jest uciążliwy szczególnie dla podatników, którzy rozliczają się z tego podatku kwartalnie.

Według ustawodawcy JPK_VDEK ma uprościć rozliczenia podatku od towarów i usług. Nowy plik odzwierciedli dane przesyłane obecnie w deklaracjach VAT oraz w pliku JPK_VAT. Dodatkowo będzie zawierał dane, które są potrzebne do analizy rozliczeń tego podatku i jego kontroli.

Pozycje z deklaracji VAT-7/7K zostaną przeniesione do części nowej struktury, a następnie połączone z danymi z pliku JPK_VAT. Dzięki takiemu rozwiązaniu przedsiębiorca prześle jeden dokument elektroniczny – będzie to więc duże ułatwienie szczególnie dla tych, którzy teraz rozliczają się z VAT kwartalnie, a JPK_VAT muszą wysyłać co miesiąc. Kolejnym uproszczeniem będzie likwidacja załączników VAT-ZZ, VAT-ZD i VAT-ZT oraz wniosków występujących w standardowych deklaracjach.

Kara za błędy w JPK_VDEK

Nowy rodzaj JPK, zgodnie z projektem Ministerstwa Finansów, może się jednak wiązać z karami dla przedsiębiorców. W przypadku stwierdzenia w przesłanej ewidencji błędów czy danych niezgodnych ze stanem faktycznym, lub w przypadku zmiany danych zawartych w tej ewidencji, przedsiębiorca jest obowiązany przesłać niezwłocznie korektę JPK_VDEK.

Za przesłanie ewidencji zawierającej błędy lub dane niezgodne ze stanem faktycznym naczelnik urzędu skarbowego będzie mógł nakładać karę finansową w wysokości 500 zł za każdą stwierdzoną nieprawidłowość. Przepisy nie stwierdzają jednoznacznie, co jest nieprawidłowością podlegającą karze – w praktyce może więc być nią pomyłka w numerze faktury czy literówka w nazwie kontrahenta. Decyzja o nałożeniu kary należy do naczelnika, który wcześniej powinien wezwać do przesłania korekty ewidencji, wskazując przy tym błędy lub dane niezgodne ze stanem faktycznym.

Aby uniknąć kary, przedsiębiorca powinien w terminie do 14 dni od dnia doręczenia wezwania złożyć do naczelnika urzędu skarbowego korektę ewidencji. Korekta powinna zawierać wskazane w wezwaniu błędy lub dane niezgodne ze stanem faktycznym.

Piotr Ciszewski, ekspert podatkowy w firmie inFakt

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , ,

Nowa aplikacja usprawnia zarządzanie serwisem

Dodany 12 grudnia 2018 przez admin

InsERT, krajowy lider rynku oprogramowania dla MSP, udostępnia aplikację do zarządzania działalnością serwisową oraz dedykowaną stronę serwis.insert.com.pl. Specjalnie zaprojektowany moduł sprawuje kontrolę m.in. nad przyjmowaniem zgłoszeń, koordynuje naprawy, wydawanie urządzeń czy prowadzenie reklamacji.   

Moduł Zlecenia serwisowe jest częścią systemu Gestor nexo, która pomaga obsługiwać klientów i współpracować z kontrahentami. Użytkownicy mogą m.in. kontrolować zamówienia potrzebnych części, mając „pod ręką” dokumenty powiązane ze zleceniem.  

Program umożliwia sprawdzanie opłacalności danej naprawy i szacowanie zysku dla firmy. Prowadzący serwis w jednym miejscu ma dostępne informacje o maksymalnej kwocie akceptowanej przez klienta, wycenę zlecenia czy kwotę zaliczki. Komunikując się z klientem może wykorzystać gotowe scenariusze obsługi lub zastosować własne. Może także korzystać z automatycznej wysyłki e-maili czy SMS-ów z informacjami, na jakim etapie jest dane zlecenie. 

– Moduł dedykowany serwisowi posiada wiele opcji, których brakowało nam we wcześniej stosowanych rozwiązaniach – mówi Krystian Kolasa, właściciel firmy mediaM z Łodzi, zajmującej się m.in. kompleksowym serwisem komputerowym dla firm. – Automatyzacja powiadomień poprzez e-mail czy SMS pozwala serwisantom zaoszczędzić dużo czasu. Klient na każdym etapie wie, co się dzieje z jego urządzeniem. Dodatkowym atutem jest sekcja finanse, która pozwala szybko wyliczyć kosztorys każdego zlecenia – dodaje Krystian Kolasa. 

Przyjęcie zgłoszenia w module Zlecenia serwisowe to tylko kilka chwil. Użytkownicy mogą dodawać nowych klientów lub korzystać z już istniejących kartotek systemu. Mają do dyspozycji pole z opisem problemu oraz możliwość dobrania odpowiedniego scenariusza obsługi. Zgodnie z nim program automatycznie będzie uruchamiał działania (np. wyśle e-mail lub SMS), a zlecenie serwisowe będzie trafiało do odpowiedniego pracownika, odpowiedzialnego za realizację danego etapu zlecenia.

Koszty i terminy napraw są kluczowe, by przedsiębiorca mógł odpowiednio zarobić, a klient był zadowolony z obsługi. Moduł daje kontrolę nad wyceną za serwis i planowany czas realizacji. Użytkownik może wybrać i dopisać do zgłoszenia gwaranta serwisowanego urządzenia. Pod ręką ma także wszystkie najważniejsze informacje potrzebne do przekazania sprzętu klientowi. Może sprawdzić koszt naprawy, porównać z progiem cenowym akceptowalnym dla klienta i w efekcie własnym zyskiem. W programie możliwy jest również wybór sposobu dostawy urządzenia i daty przekazania go klientowi. Wszystkie dane prezentowane są w prosty i przejrzysty sposób – bez zbędnych informacji i utrudnień. 

– Wprowadzenie nowych systemów w naszej firmie przyczyniło się do usprawnienia organizacji pracy oraz przebiegu procesów serwisowych, handlowych i magazynowych – mówi Emil Bajson, szef Działu Wsparcia Technicznego w ITS SCIENCE z Pionek, wiodącego dystrybutora sprzętu analitycznego i kontrolno-pomiarowego. – Gestor nexo, wraz z modułem serwisowym, umożliwił nam efektywną komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami działów: Serwis – Biuro – Magazyn – Handel, szybsze tworzenie ofert oraz kontrolę nad poszczególnymi etapami rozmów z klientami. Zyskaliśmy sprawniejsze zarządzanie obiegiem i archiwizacją dokumentów – wszystkie ważne informacje znajdują się teraz w jednym miejscu. Pracownicy otrzymali narzędzie optymalizujące zarządzanie własnym czasem pracy: mogą tak planować obowiązki, by móc się z nich wywiązywać, nie obciążając dodatkowo swojej pamięci – wylicza Emil Bajson. – Pracę ułatwiło nam również zintegrowanie systemu Gestor nexo z programem Subiekt nexo, co przyspieszyło prace księgowe, wyeliminowało ryzyko ewentualnych pomyłek, pomogło w przydzielaniu kodów kreskowych do towarów i ułatwiło kontrolę stanów magazynowych w poszczególnych magazynach – dodaje. 

Aplikacja posiada dedykowaną stronę serwis.insert.com.plna której można znaleźć wiele informacji i praktycznych porad dotyczących obsługi serwisu. 

Gestor nexo to program wspomagający budowanie trwałych relacji z klientami oraz zarządzanie pracą w firmie. Dzięki automatyzacji różnych czynności pozwala zaoszczędzić czas, zapewniając większą wydajność i efektywność. Gestor nexo jest częścią linii InsERT nexo. Ścisła integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo umożliwia m.in. korzystanie ze wspólnych kartotek klientów i asortymentu, cenników i promocji oraz łatwe przekształcanie ofert w dowolne dokumenty handlowe i magazynowe.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

brainshare logo

Tags: , , , , , , ,

Kategoryzacja i wymiarowanie faktur sprzedażowych – nowa funkcja w SaldeoSMART

Dodany 08 grudnia 2018 przez admin

BrainSHARE IT, producent platformy SaldeoSMART wspierającej nowoczesną księgowość, wprowadził do swojej oferty funkcję kategoryzowania i wymiarowania faktur sprzedażowych. Eksport kompletnie opisanych dokumentów księgowych możliwy jest obecnie dla użytkowników korzystających z programu Comarch ERP Optima. W dalszej kolejności firma planuje uruchomić kolejne integracje dla tej funkcjonalności.

Mechanizm nadawania kategorii sprzedażowych dotyczy faktur zaliczkowych, końcowych, VAT oraz tych wystawianych przez/dla nievatowca. Opcja ta ułatwia biurom rachunkowym klasyfikowanie dokumentów pod kątem rodzaju sprzedaży, a co za tym idzie, pozwala zaoszczędzić czas i przyczynia się do sprawniejszego księgowania faktur. Co najważniejsze, użytkownik ma możliwość udostępnienia nowej funkcji swoim klientom, dzięki czemu może otrzymywać od nich uprzednio sklasyfikowane i  opisane faktury sprzedażowe.

– Kategoryzowanie i wymiarowanie faktur pomaga księgowym w porządkowaniu i segregowaniu faktur sprzedażowych ze względu na charakter wydatków, jakiego dotyczą. Szczegółowo opisane faktury są po prostu eksportowane do programu księgowego, do którego wraz z dokumentami trafiają przypisane wcześniej informacje księgowe. Rozwiązanie zostało zaprojektowane analogicznie do innej funkcji naszej aplikacji związanej z nadawaniem kategorii dla dokumentów. Mamy nadzieję, że dzięki temu użytkownicy nie będą mieli żadnego problemu z maksymalnym wykorzystaniem nowej funkcji w codziennej pracy – podkreśla Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Optymalizacja pracy biur rachunkowych

Biura rachunkowe mogą nadawać kategorie według pozycji towarowych lub rejestru VAT. W pierwszym przypadku system przygotuje tabelę do kategoryzacji w oparciu o poszczególne linie towarowe, w drugim: podział ten odbędzie się według sum na poszczególnych stawkach VAT. Dodatkowo, jeśli użytkownik programu pracuje także na Odczytywaniu Dokumentów SaldeoSMART, ma możliwość nadawania dokumentom wymiarów. Są to precyzyjne opisy, które służą np. do przyporządkowywania faktur do poszczególnych projektów, działów firmy czy nawet pracowników.

Mechanizm kategoryzowania i wymiarowania dostępny jest obecnie w opcji z integracją do Comarch ERP Optima. BrainSHARE IT w kolejnych etapach planuje uruchomienie tej funkcji również dla użytkowników korzystających z pozostałych programów księgowych.

Źródło: BrainSHARE IT

Komentarzy (0)

it.integro logo

Tags: , , , ,

Moda na cyfryzację

Dodany 28 października 2018 przez admin

Znaczący wpływ na rozwój sektora sprzedaży detalicznej mają w ostatnich latach nie tylko nowoczesne technologie i innowacje, ale przede wszystkim klienci, którzy ewoluują, oczekując lepszej obsługi i większych możliwości wynikających z cyfryzacji. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, Cross Jeans zdecydował się na wdrożenie w styczniu 2018 roku systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, pozwalających usprawnić wielokanałowy proces sprzedaży i poprawić poziom obsługi klienta.

Cross Jeans dostarcza swoje produkty do wielu europejskich krajów. Zatrudnia ponad 6000 pracowników w kilku fabrykach, produkując rocznie miliony par jeansów. Firma posiada swoje siedziby w Belgii, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Holandii oraz w Niemczech. Centrale marki znajdują się w Warszawie oraz Berlinie. Ponadto, Cross Jeans posiada własne biuro projektowe w Turcji. Kolekcje jeansów sprzedawane są obecnie w ponad 2000 punktów sprzedaży w całej Europie.

Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans podkreśla, że w związku z dynamicznym rozwojem, firma poszukiwała globalnego rozwiązania wspomagającego zarządzanie – wspólnego dla wszystkich zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę.

Kluczowym wyzwaniem, jakie postawiła przed sobą firma Cross Jeans, była potrzeba integracji wszystkich rozwiązań wykorzystywanych do zarządzania kanałami B2B i B2C. Kolejnym celem było stworzenie spójnej bazy danych dostępnej w systemie ERP, pozwalającej na sprawną analitykę i raportowanie z wykorzystaniem wcześniej wdrożonych narzędzi Business Intelligence. Cross Jeans zmagał się z brakiem spójności danych, problemami w komunikacji, co skutecznie utrudniało realizację procesów biznesowych. Kierownictwu firmy zależało również na usprawnieniu procesu zatowarowania sklepów oraz zapewnienie możliwości pracy oraz sprzedaży w trybie offline, bez dostępu do Internetu.

Synergia systemu ERP i platformy e-commerce

Wśród najważniejszych korzyści wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV należy wskazać możliwość integracji rozwiązań dedykowanych B2B, B2C oraz narzędzi analitycznych z systemem ERP. Dzięki połączeniu możliwości oraz skoncentrowaniu wszystkich istotnych danych w jednej bazie, Cross Jeans uzyskał większy poziom kontroli na procesami realizowanymi w organizacji.

„Wybraliśmy rozwiązania, które nie będą ograniczać naszego rozwoju. Są skalowalne oraz dopasowane do naszych potrzeb. Wdrożone rozwiązania pozwalają na sprawną obsługę procesów magazynowych za pomocą czytników kodów kreskowych, takich jak przyjęcia i wydania towaru, przesunięcia między magazynami, inwentaryzację czy sprawdzanie towaru. Dodatkowo w znaczącym stopniu ograniczają liczbę błędów realizowanych przez pracowników, a także skracają czas potrzebny na wykonanie operacji” – komentuje Przemysław Madejski.

Wygodny system uszyty na miarę

W Cross Jeans zintegrowano ponadto wcześniej wdrożone rozwiązanie Business Intelligence, moduł do zarządzania danymi centralnymi oraz system do zarządzania sklepami detalicznymi LS Retail.

Wdrożenie LS Retail pozwoliło nam usprawnić procesy sprzedaży oraz podnieść jakość obsługi klientów, zapewniając im lepsze warunki zakupów i promocji oraz możliwość korzystania z kart lojalnościowych. Dzięki temu uzyskaliśmy dokładniejszy wgląd w sytuację firmy. Możemy na bieżąco analizować dane oraz planować przyszłe działania w obszarze logistyki i promocji. Dotychczasowy system ERP ograniczał rozwój firmy, ponieważ działał jedynie lokalnie i nie był skalowalny” – dodaje Przemysław Madejski.

Firma lepiej planuje zatowarowanie, zapewniając dostępność produktów w sklepach, przy niższym nakładzie pracy. Może zapewnić klientom więcej możliwości, pozwalając na realizację zwrotów w dowolnym sklepie czy korzystania z kart podarunkowych.

Dodatkową korzyścią, która wynika z wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV, było przeprowadzenie reorganizacji – optymalizacji procesów zachodzących w firmie. Etap implementacji pozwolił przeanalizować działania i zdiagnozować problemy, a następnie dostosować system ERP do naszych wymagań” – mówi Przemysław Madejski.

Lojalność dzięki personalizacji

Wychodząc naprzeciw zmieniających się potrzeb klientów, Cross Jeans zdecydował się rozszerzyć swoje działania sprzedażowe poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, szerokiego wachlarza dostępnych promocji i kart podarunkowych. Według badań rynku, aż 80% polskich konsumentów korzysta z różnego rodzaju programów motywacyjnych, a tendencja ta stale rośnie. Prowadzenie programu lojalnościowego wśród klientów pozwala podnieść efektywność prowadzonych kampanii marketingowych dzięki zbieranym informacjom. Umożliwiają one zapoznanie się z gustami i oczekiwaniami klienta, jego zwyczajami zakupowymi oraz preferencjami. Dzięki tego typu informacjom można zoptymalizować prowadzone działania marketingowe i segmentować klientów według zachowań, zainteresowań, historii zakupów oraz wysyłać im personalizowane oferty i promocje.

Obok obsługi kluczowego dla firmy programu lojalnościowego, implementacja rozwiązań do zarządzania sprzedażą detaliczną LS Retail pozwoliła podnieść atrakcyjność zakupów dzięki możliwości prowadzenia różnego rodzaju akcji promocyjnych.

W branży retail cykl życia produktu ma szczególne znaczenie i przekłada się na realizowane przez nas działania promocyjne. Ceny oraz następujące po sobie promocje wiążą się z poszczególnymi etapami rozwoju produktu – od wprowadzenia na rynek, poprzez wzrost, dojrzałość, aż po schyłek – kiedy to prowadzone są największe promocje” – mówi Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans.

Dodatkowe informacje o projekcie:

Rozwiązania Microsoft Dynamics NAV i LS Retail zostały uruchomione w Cross Jeans w styczniu 2018 roku. Partnerem wdrożeniowym była firma IT.integro –  Partner Microsoft Dynamics w Polsce. System Microsoft Dynamics NAV 2016 wspiera działalność Cross Jeans w obszarach: Finanse, Zakupy, Sprzedaż, Obsługa magazynów (wydania, przyjęcia magazynowe) oraz Bankowość elektroniczna.

Źródło: IT.integro

Komentarzy (0)

quercus logo m

Tags: , ,

SAP Technology Forum – nagrody rozdane

Dodany 27 października 2018 przez admin

Podczas tegorocznego SAP Technology Forum dwa wdrożenia, przeprowadzone m.in. przez zespół Quercus, otrzymały brązowe medale.

Nagrody za wdrożenia otrzymują firmy, na rzecz których wdrożenia zostały zrealizowane. Spośród tych, przy których pracowali konsultanci SAP firmy Quercus, jury doceniło dwa projekty:

  • wdrożenie na rzecz GDDKiA – brązowy medal w kategorii FAST DELIVERY – szybka realizacja i efekty – za opracowanie systemu odpowiedzialne były firmy Quercus Sp. z  o.o. i Abile Sp. z o.o.
  • wdrożenie na rzecz PKP PLK S.A. – brązowy medal w kategorii INNOVATION – innowacyjne wykorzystanie – za uruchomienie systemu zarządzania zasobami ludzkimi – Quercus Sp. z o.o. jako podwykonawca firmy SID Sp. z o.o.

„Obie nagrody to dla naszego zespołu ogromne wyróżnienie. Konkurencja w naszej branży jest bowiem ogromna, dlatego każda nagroda to dowód, że nasza strategia rozwoju, opierająca się na stałym podnoszeniu kwalifikacji i pozyskiwaniu nowych certyfikatów, zarówno indywidualnie przez naszych konsultantów, jak i przez całą firmę – przynosi wymierne korzyści. Korzyści przede wszystkim dla naszych klientów – którzy otrzymują rozwiązania dopasowane do potrzeb, efektywne, a przede wszystkim wprowadzone płynnie i w możliwie najkrótszym czasie” – podsumowuje Paweł Wysocki, Prezes Zarządu Quercus Sp. z o.o.

Wdrożenie w GDDKiA, które obejmowało 15 oddziałów wojewódzkich oraz centralę i oddział warszawski, uwzględniało również m.in. konieczność pozyskania i odpowiedniego przetworzenia danych z aż 7 systemów źródłowych, udało się przeprowadzić w rekordowym czasie zaledwie 7 miesięcy.

Projekt SAP HCM dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad realizowany był od 1 stycznia 2017 r. do 31 lipca 2017 r. Firma Quercus Sp. z o.o. była odpowiedzialna za obszar HR (kadry, czas pracy, obsługa płac), zaś firma Abile za część finansowo-księgową.

Projekt SAP HCM (e-RA) dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. polegał na rozbudowie funkcjonalnej systemu zarządzania zasobami ludzkimi. Projekt realizowany był przez SID Sp. z o.o., podwykonawcą był zaś Quercus Sp. z o.o. Firma była odpowiedzialna za dostosowanie modułu PD, rozbudowę jego dotychczasowej funkcjonalności oraz za zmianę mechanizmów integracji z innymi modułami. Celem projektu Raporty Statystyki było przygotowanie wirtualnych modeli w obszarze SAP HR: PA, PD, PY, PT w środowisku SAP HANA Live oraz wsparcie w tworzeniu sprawozdawczości HR z wykorzystaniem platformy SAP BusinessObjects. Dodatkowo firma Quercus zrealizowała cykl szkoleń z obszaru SAP HANA i SAP BusinessObjects. Całość projektu obejmowała wykonanie modeli oraz raportów wykorzystywanych przez około 300 użytkowników w całej grupie PKP PLK.

Źródło: Quercus

Komentarzy (0)

quercus logo m

Tags: , ,

Certyfikaty – must have w branży IT

Dodany 23 sierpnia 2018 przez admin

Branża IT rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Nic więc dziwnego, że specjaliści z tej dziedziny wiele czasu spędzają na pogłębianiu wiedzy, eksplorowaniu nowych rozwiązań i zdobywaniu nowych kompetencji. Także rynek jest wobec nich coraz bardziej wymagający – im więcej uznanych certyfikatów, tym wyższa wiarygodność specjalisty i reprezentowanej przez niego firmy. Dlatego właśnie zdobywanie certyfikatów jest dziś must have w branży IT.

Od kilku lat na rynku pracy obserwujemy deficyt specjalistów. Z tego powodu coraz więcej pracodawców decyduje się na wdrożenie bądź rozwijanie strategii employer brandingowych. Bowiem tylko pracodawca o dobrej reputacji może przyciągnąć nowych pracowników i – co najważniejsze – zatrzymać obecnych. Stąd rosnące zainteresowanie narzędziami stworzonymi właśnie po to, aby ułatwić zarządzanie kapitałem ludzkim.

„Nasi klienci oczekują rozwiązań kompleksowych, ale skrojonych na miarę, czyli skonfigurowanych tak, aby pozwalały na realizację konkretnych, ściśle określonych celów. Cenią kompetencje i skrupulatnie je weryfikują. Dlatego zwracają uwagę na certyfikaty posiadane przez pracowników firmy. Widać to na przykład w dokumentacji konkursów przetargowych, gdzie wskazana jest bardzo często konieczność posiadania przez konsultantów określonych certyfikatów – zwykle najnowszych” – wyjaśnia Adam Panuchno, konsultant SAP w Quercus Sp. z o.o., który poszerzył portfolio swoich certyfikatów o SuccessFactors Performance & Goals Management Associate*. Adam Panuchno podkreśla, że z punktu widzenia klienta posiadanie przez konsultanta odpowiednich certyfikatów to nie tylko gwarancja twardych umiejętności dotyczących konkretnego wdrożenia, ale także większe prawdopodobieństwo dotrzymania ustalonych terminów oraz sprawniejsza komunikacja. „Całe wdrożenie może przeprowadzić jeden konsultant, dzięki czemu przekazywanie zadań, uwag i informacji jest po prostu sprawniejsze” – dodaje ekspert Quercus.

Możliwość oddelegowania do projektu tylko jednego konsultanta przekłada się oczywiście na niższe koszty całego wdrożenia, co jest nie bez znaczenia dla zleceniodawców. Im lepsze certyfikaty posiada zespół wdrożeniowy, tym lepszy wizerunek firmy, jej rozpoznawalność oraz większe zaufanie klientów.

Umożliwienie pracownikom zdobywania certyfikatów nie jest także bez znaczenia dla firm z branży IT jako pracodawców. Są lepiej postrzegane przez potencjalnych pracowników – jako przedsiębiorstwa dbające o rozwój kadry i jej kompetencje, tworzące warunki do rozwoju i realizacji własnych celów zawodowych. A to – zwłaszcza dla specjalistów IT, którzy wciąż należą do najbardziej poszukiwanych pracowników w Polsce, istotna zaleta pracodawcy.

* Certyfikat SuccessFactors Performance & Goals Management Associate – potwierdza wiedzę kandydata z zakresu rozwiązań SAP SuccessFactors. Aby go zdobyć, konsultant SAP bierze udział w egzaminie, na którym odpowiada na 80 pytań wielokrotnego wyboru. W przypadku technologii chmury egzaminowany ma możliwość przystąpienia do egzaminu zdalnie, co jest niewątpliwym ułatwieniem (może odbyć się w godzinach pracy lub z dowolnego miejsca). Czas udzielania odpowiedzi na wszystkie pytania wynosi 3 godziny.

Certyfikat ten dotyczy zarządzania celami, ocenami, ocenami 360 stopni i ciągłym procesem zwiększania wydajności pracowniczej, dzięki czemu pracodawcy mogą lepiej monitorować procesy HR w ich firmach i tworzyć długofalowe strategie employer brandingowe.

Źródło: Quercus

Komentarzy (0)

f-secure logo

Tags: , ,

Korzystasz z publicznych sieci Wi-Fi? Oto 5 zasad bezpieczeństwa

Dodany 22 sierpnia 2018 przez admin

– Po przyjeździe do hotelu od razu włączamy w smartfonie Wi-Fi, żeby sprawdzić, gdzie można dobrze zjeść i co zobaczyć. Przy okazji odbieramy pocztę i opłacamy rachunek, bo operator przypomniał, że mija termin. Gdy po godzinie chcemy zapłacić za obiad, okazuje się, że konto jest puste… – to całkiem realny scenariusz, gdy korzystamy z publicznego Wi-Fi.

 

Co w zamian za Wi-Fi?

Do 2020 roku na świecie będą już 454 miliony[1] publicznych sieci Wi-Fi. Popularne hotspoty są obecne na każdym kroku, a Nowy Jork planuje przekształcić w nie nawet uliczne latarnie[2]. Z darmowych punktów dostępu korzystamy także na wakacjach – tylko 1% Polaków całkowicie wyłącza smartfon podczas urlopu, a aż co trzeci z nas, podróżując, łączy się wyłącznie z Wi-Fi w hotelu czy kawiarni[3].

Większość użytkowników hotspotów nie zastanawia się nad bezpieczeństwem i nie zdaje sobie sprawy z ryzyka utraty danych czy pieniędzy. Bagatelizowane są również treści regulaminów, które należy zaakceptować, aby połączyć się z siecią. Podczas przeprowadzonego kilka lat temu przez F-Secure eksperymentu mieszkańcy Londynu w zamian za darmowe Wi-Fi wyrażali zgodę na… oddanie swojego pierworodnego dziecka.

 

Hakerzy nie mają wakacji

Musimy pamiętać, że każda sieć współdzielona z innymi osobami może być niebezpieczna – zaznacza Karolina Małagocka, ekspert ds. prywatności w firmie F-Secure. – Nie ma znaczenia, czy jest to 5-gwiazdkowy hotel, czy sieć miejska. Większość publicznych hotspotów nie jest konfigurowana z myślą o bezpieczeństwie, nawet jeśli wymagane jest podanie hasła. Dane logowania to tylko wstępne zabezpieczenie, ale nadal nie wiemy, kto jeszcze używa tej samej sieci – dodaje Małagocka.

Bezpieczeństwo sesji najczęściej naruszają tzw. ataki Man-in-the-Middle (MITM), podczas których cyberprzestępcy monitorują ruch sieciowy i informacje wymieniane pomiędzy użytkownikiem a serwerem. Hakerzy mogą też z łatwością stworzyć własny hotspot, którego nazwa sugeruje, że należy do konkretnej restauracji czy hotelu. Zalogowanie się do takiej sieci grozi utratą danych logowania do banku, skrzynki pocztowej czy mediów społecznościowych.

 

Jak chronić swoje dane i pieniądze?

  1. Wyłącz opcję automatycznego łączenia się z publicznymi sieciami i wykasuj dane logowania do tych, z których już nie korzystasz. Zawsze sprawdzaj też, czy punkt dostępu, do którego się logujesz, na pewno należy do hotelu czy kawiarni, w której przebywasz. Jeśli nie masz pewności, ogranicz się do wyszukiwania informacji i nie korzystaj z usług, które wymagają podania hasła.
  1. Zainstaluj VPN (Virtual Private Network) – oprogramowanie, które szyfruje ruch sieciowy i uniemożliwia przechwycenie przesyłanych informacji takich jak hasła czy dane karty kredytowej. Jeśli nie możesz skorzystać z oprogramowania VPN, lepiej użyć przesyłu danych komórkowych w ramach usług oferowanych przez operatora. Możesz również stworzyć osobistą sieć bezprzewodową, przykładowo za pomocą routera podróżnego z przedpłaconą kartą SIM.
  1. Używaj dedykowanych aplikacji na urządzeniach mobilnych, a nie przeglądarki – szczególnie w przypadku bankowości internetowej. Aplikacje bankowe mają z reguły bardzo dobre zabezpieczenia, nie przechowują poufnych danych w podręcznej pamięci i automatycznie wylogowują użytkownika już po kilku minutach bezczynności, dlatego ryzyko przejęcia dostępu do konta jest minimalne. Uważaj jednak przy ich ściąganiu, gdyż cyberprzestępcy tworzą własne – fałszywe i łudząco przypominające te oficjalne, aby za ich pomocą wykradać dane.
  1. Upewnij się, że system operacyjny twojego urządzenia i aplikacje są zaktualizowane – dzięki temu będą lepiej zabezpieczone ze strony producentów, którzy co jakiś czas udostępniają niezbędne poprawki.
  1. Zabezpiecz się przed wyjazdem. Do każdego konta ustal unikalne, silne hasło oraz dwuetapową weryfikację, jeżeli tylko istnieje taka możliwość. Wykonaj również kopię zapasową danych – warto przechowywać ją nie tylko w chmurze, ale i na zewnętrznych dyskach. Upewnij się także, czy dane przechowywane w urządzeniu są zaszyfrowane. Możesz o to zadbać z poziomu ustawień w telefonie – wystarczy wybrać odpowiednią opcję związaną z zabezpieczeniami.

Jeśli mimo podjęcia środków ostrożności urządzenie zostanie zhakowane, pamiętaj, aby zachować spokój. Zaloguj się na swoje konta przez bezpieczne urządzenie i zmień hasła. Jeśli kradzieży mogły ulec dane dotyczące bankowości lub karty płatniczej, skontaktuj się z bankiem, aby je zablokować.

[1] Według badania statista.com „Global public Wi-Fi hotspots 2016-2021”

[2] https://nypost.com/2018/03/17/nyc-wants-to-turn-streetlights-into-high-speed-wi-fi-hotspots/

[3] Według badania KAYAK.pl “Mobile Travel Report 2018”

Źródło: F-Secure

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , , ,

Navireo ERP filarem usług ING Księgowość

Dodany 20 sierpnia 2018 przez admin

ING Usługi dla Biznesu S.A. powierza zarządzanie usługą pełnej księgowości dla klientów banku ING systemowi Navireo ERP firmy InsERT. Wdrożenie oprogramowania umożliwiło rozszerzenie portfolio produktów grupy kapitałowej ING.

ING Usługi dla Biznesu, tworząc usługę pełnej księgowości dla klientów banku ING, poszukiwała systemu, który zintegruje wszystkie procesy związane z jej obsługą. Szukała także sprawdzonych programów księgowych, które, stanowiąc merytoryczny trzon nowego produktu, będą w pełni współpracować z wdrożonym systemem zarządczym.

Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań, wybraliśmy Navireo ERP. Decydującym czynnikiem okazała się elastyczność systemu oraz możliwość dostosowania go do indywidualnych potrzeb tworzącej się firmy i naszych specyficznych usług. Postawiliśmy na rozwiązania sprawdzone i obecne na rynku od wielu lat mówi Arkadiusz Kuczera, wiceprezes zarządu ING Usługi dla Biznesu S.A. odpowiedzialny za ING Księgowość.

Navireo ERP integruje funkcjonalnie portal klienta z poszczególnymi operacjami, wykonywanymi dla konkretnych podmiotów po stronie biurawyjaśnia Arkadiusz Kuczera. – Dzięki zaawansowanej automatyzacji i uproszczeniu wykonywanych czynności, operatorzy biura rachunkowego są w stanie obsłużyć nawet kilkadziesiąt firm na pełnej księgowości w tym samym czasiepodkreśla.

System umożliwił stworzenie zbiorczego zarządzania uprawnieniami oraz zakresem obsługiwanych podmiotów przez klienta, a także „podmiotów wzorcowych”, czyli charakterystycznych rozwiązań dla poszczególnych osobowości prawnych (sp. z o.o., fundacja itp.), rodzajów działalności (firma usługowa, produkcyjna itp.) i innych charakterystyk klientów.

Operator w biurze rachunkowym nie pracuje na poszczególnym podmiocie, ale na dokumencie, przesyłanym z portalu. Dokument ten jest albo wypisywany przez operatora klienta albo importowany z systemu użytkowanego przez przedsiębiorcę w jego firmie.

Dzięki Navireo ERP, księgowanie/dekretacja odbywa się w poszczególnych podmiotach, korzystających z usługi księgowości dla biznesu ING. Za pomocą biura automatycznie wykonywane są też niemal wszystkie operacje, takie jak naliczanie i wysyłka deklaracji: PIT, CIT, ZUS oraz sprawozdań, a także analizy wskaźników finansowych przedsiębiorstwa.

Poruszanie się w jednej aplikacji systemu Navireo, bez konieczności przełączania się na inne środowiska pracy, znacząco upraszcza pracę operatora w biurze księgowym, zwiększając jego wydajność. Informacje o obsługiwanych podmiotach są odseparowane w osobnych bazach danych.

Nadzór nad wdrożeniem sprawowany był przez specjalistów firmy InsERT. Prace prowadzone były tzw. metodyką zwinną, dzięki czemu uruchomienie systemu nastąpiło już po około 3 m-cach od daty podpisania umowy. Sprawdzone systemy specjalistyczne zapewniają zgodność z przepisami prawa i pozostałe merytoryczne aktualizacje, dzięki czemu w pracach rozwojowych można skupić się na nowych funkcjonalnościach Navireo ERP, w tym optymalizacji czynności operatorów systemu.

ING Usługi dla Biznesu S. A. jest częścią grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego S.A. Spółka jest operatorem usługi ING Księgowość oraz portalu ING KsięgowośćOnLine. Jest także członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

POWIĄZANE STRONY

ELASTYCZNY WEB HOSTING