Archiwum | ERP

it.integro logo

Tags: , , , ,

Moda na cyfryzację

Dodany 28 października 2018 przez admin

Znaczący wpływ na rozwój sektora sprzedaży detalicznej mają w ostatnich latach nie tylko nowoczesne technologie i innowacje, ale przede wszystkim klienci, którzy ewoluują, oczekując lepszej obsługi i większych możliwości wynikających z cyfryzacji. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, Cross Jeans zdecydował się na wdrożenie w styczniu 2018 roku systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, pozwalających usprawnić wielokanałowy proces sprzedaży i poprawić poziom obsługi klienta.

Cross Jeans dostarcza swoje produkty do wielu europejskich krajów. Zatrudnia ponad 6000 pracowników w kilku fabrykach, produkując rocznie miliony par jeansów. Firma posiada swoje siedziby w Belgii, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Holandii oraz w Niemczech. Centrale marki znajdują się w Warszawie oraz Berlinie. Ponadto, Cross Jeans posiada własne biuro projektowe w Turcji. Kolekcje jeansów sprzedawane są obecnie w ponad 2000 punktów sprzedaży w całej Europie.

Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans podkreśla, że w związku z dynamicznym rozwojem, firma poszukiwała globalnego rozwiązania wspomagającego zarządzanie – wspólnego dla wszystkich zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę.

Kluczowym wyzwaniem, jakie postawiła przed sobą firma Cross Jeans, była potrzeba integracji wszystkich rozwiązań wykorzystywanych do zarządzania kanałami B2B i B2C. Kolejnym celem było stworzenie spójnej bazy danych dostępnej w systemie ERP, pozwalającej na sprawną analitykę i raportowanie z wykorzystaniem wcześniej wdrożonych narzędzi Business Intelligence. Cross Jeans zmagał się z brakiem spójności danych, problemami w komunikacji, co skutecznie utrudniało realizację procesów biznesowych. Kierownictwu firmy zależało również na usprawnieniu procesu zatowarowania sklepów oraz zapewnienie możliwości pracy oraz sprzedaży w trybie offline, bez dostępu do Internetu.

Synergia systemu ERP i platformy e-commerce

Wśród najważniejszych korzyści wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV należy wskazać możliwość integracji rozwiązań dedykowanych B2B, B2C oraz narzędzi analitycznych z systemem ERP. Dzięki połączeniu możliwości oraz skoncentrowaniu wszystkich istotnych danych w jednej bazie, Cross Jeans uzyskał większy poziom kontroli na procesami realizowanymi w organizacji.

„Wybraliśmy rozwiązania, które nie będą ograniczać naszego rozwoju. Są skalowalne oraz dopasowane do naszych potrzeb. Wdrożone rozwiązania pozwalają na sprawną obsługę procesów magazynowych za pomocą czytników kodów kreskowych, takich jak przyjęcia i wydania towaru, przesunięcia między magazynami, inwentaryzację czy sprawdzanie towaru. Dodatkowo w znaczącym stopniu ograniczają liczbę błędów realizowanych przez pracowników, a także skracają czas potrzebny na wykonanie operacji” – komentuje Przemysław Madejski.

Wygodny system uszyty na miarę

W Cross Jeans zintegrowano ponadto wcześniej wdrożone rozwiązanie Business Intelligence, moduł do zarządzania danymi centralnymi oraz system do zarządzania sklepami detalicznymi LS Retail.

Wdrożenie LS Retail pozwoliło nam usprawnić procesy sprzedaży oraz podnieść jakość obsługi klientów, zapewniając im lepsze warunki zakupów i promocji oraz możliwość korzystania z kart lojalnościowych. Dzięki temu uzyskaliśmy dokładniejszy wgląd w sytuację firmy. Możemy na bieżąco analizować dane oraz planować przyszłe działania w obszarze logistyki i promocji. Dotychczasowy system ERP ograniczał rozwój firmy, ponieważ działał jedynie lokalnie i nie był skalowalny” – dodaje Przemysław Madejski.

Firma lepiej planuje zatowarowanie, zapewniając dostępność produktów w sklepach, przy niższym nakładzie pracy. Może zapewnić klientom więcej możliwości, pozwalając na realizację zwrotów w dowolnym sklepie czy korzystania z kart podarunkowych.

Dodatkową korzyścią, która wynika z wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV, było przeprowadzenie reorganizacji – optymalizacji procesów zachodzących w firmie. Etap implementacji pozwolił przeanalizować działania i zdiagnozować problemy, a następnie dostosować system ERP do naszych wymagań” – mówi Przemysław Madejski.

Lojalność dzięki personalizacji

Wychodząc naprzeciw zmieniających się potrzeb klientów, Cross Jeans zdecydował się rozszerzyć swoje działania sprzedażowe poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, szerokiego wachlarza dostępnych promocji i kart podarunkowych. Według badań rynku, aż 80% polskich konsumentów korzysta z różnego rodzaju programów motywacyjnych, a tendencja ta stale rośnie. Prowadzenie programu lojalnościowego wśród klientów pozwala podnieść efektywność prowadzonych kampanii marketingowych dzięki zbieranym informacjom. Umożliwiają one zapoznanie się z gustami i oczekiwaniami klienta, jego zwyczajami zakupowymi oraz preferencjami. Dzięki tego typu informacjom można zoptymalizować prowadzone działania marketingowe i segmentować klientów według zachowań, zainteresowań, historii zakupów oraz wysyłać im personalizowane oferty i promocje.

Obok obsługi kluczowego dla firmy programu lojalnościowego, implementacja rozwiązań do zarządzania sprzedażą detaliczną LS Retail pozwoliła podnieść atrakcyjność zakupów dzięki możliwości prowadzenia różnego rodzaju akcji promocyjnych.

W branży retail cykl życia produktu ma szczególne znaczenie i przekłada się na realizowane przez nas działania promocyjne. Ceny oraz następujące po sobie promocje wiążą się z poszczególnymi etapami rozwoju produktu – od wprowadzenia na rynek, poprzez wzrost, dojrzałość, aż po schyłek – kiedy to prowadzone są największe promocje” – mówi Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans.

Dodatkowe informacje o projekcie:

Rozwiązania Microsoft Dynamics NAV i LS Retail zostały uruchomione w Cross Jeans w styczniu 2018 roku. Partnerem wdrożeniowym była firma IT.integro –  Partner Microsoft Dynamics w Polsce. System Microsoft Dynamics NAV 2016 wspiera działalność Cross Jeans w obszarach: Finanse, Zakupy, Sprzedaż, Obsługa magazynów (wydania, przyjęcia magazynowe) oraz Bankowość elektroniczna.

Źródło: IT.integro

Komentarzy (0)

quercus logo m

Tags: , ,

SAP Technology Forum – nagrody rozdane

Dodany 27 października 2018 przez admin

Podczas tegorocznego SAP Technology Forum dwa wdrożenia, przeprowadzone m.in. przez zespół Quercus, otrzymały brązowe medale.

Nagrody za wdrożenia otrzymują firmy, na rzecz których wdrożenia zostały zrealizowane. Spośród tych, przy których pracowali konsultanci SAP firmy Quercus, jury doceniło dwa projekty:

  • wdrożenie na rzecz GDDKiA – brązowy medal w kategorii FAST DELIVERY – szybka realizacja i efekty – za opracowanie systemu odpowiedzialne były firmy Quercus Sp. z  o.o. i Abile Sp. z o.o.
  • wdrożenie na rzecz PKP PLK S.A. – brązowy medal w kategorii INNOVATION – innowacyjne wykorzystanie – za uruchomienie systemu zarządzania zasobami ludzkimi – Quercus Sp. z o.o. jako podwykonawca firmy SID Sp. z o.o.

„Obie nagrody to dla naszego zespołu ogromne wyróżnienie. Konkurencja w naszej branży jest bowiem ogromna, dlatego każda nagroda to dowód, że nasza strategia rozwoju, opierająca się na stałym podnoszeniu kwalifikacji i pozyskiwaniu nowych certyfikatów, zarówno indywidualnie przez naszych konsultantów, jak i przez całą firmę – przynosi wymierne korzyści. Korzyści przede wszystkim dla naszych klientów – którzy otrzymują rozwiązania dopasowane do potrzeb, efektywne, a przede wszystkim wprowadzone płynnie i w możliwie najkrótszym czasie” – podsumowuje Paweł Wysocki, Prezes Zarządu Quercus Sp. z o.o.

Wdrożenie w GDDKiA, które obejmowało 15 oddziałów wojewódzkich oraz centralę i oddział warszawski, uwzględniało również m.in. konieczność pozyskania i odpowiedniego przetworzenia danych z aż 7 systemów źródłowych, udało się przeprowadzić w rekordowym czasie zaledwie 7 miesięcy.

Projekt SAP HCM dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad realizowany był od 1 stycznia 2017 r. do 31 lipca 2017 r. Firma Quercus Sp. z o.o. była odpowiedzialna za obszar HR (kadry, czas pracy, obsługa płac), zaś firma Abile za część finansowo-księgową.

Projekt SAP HCM (e-RA) dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. polegał na rozbudowie funkcjonalnej systemu zarządzania zasobami ludzkimi. Projekt realizowany był przez SID Sp. z o.o., podwykonawcą był zaś Quercus Sp. z o.o. Firma była odpowiedzialna za dostosowanie modułu PD, rozbudowę jego dotychczasowej funkcjonalności oraz za zmianę mechanizmów integracji z innymi modułami. Celem projektu Raporty Statystyki było przygotowanie wirtualnych modeli w obszarze SAP HR: PA, PD, PY, PT w środowisku SAP HANA Live oraz wsparcie w tworzeniu sprawozdawczości HR z wykorzystaniem platformy SAP BusinessObjects. Dodatkowo firma Quercus zrealizowała cykl szkoleń z obszaru SAP HANA i SAP BusinessObjects. Całość projektu obejmowała wykonanie modeli oraz raportów wykorzystywanych przez około 300 użytkowników w całej grupie PKP PLK.

Źródło: Quercus

Komentarzy (0)

quercus logo m

Tags: , ,

Certyfikaty – must have w branży IT

Dodany 23 sierpnia 2018 przez admin

Branża IT rozwija się w niezwykle szybkim tempie. Nic więc dziwnego, że specjaliści z tej dziedziny wiele czasu spędzają na pogłębianiu wiedzy, eksplorowaniu nowych rozwiązań i zdobywaniu nowych kompetencji. Także rynek jest wobec nich coraz bardziej wymagający – im więcej uznanych certyfikatów, tym wyższa wiarygodność specjalisty i reprezentowanej przez niego firmy. Dlatego właśnie zdobywanie certyfikatów jest dziś must have w branży IT.

Od kilku lat na rynku pracy obserwujemy deficyt specjalistów. Z tego powodu coraz więcej pracodawców decyduje się na wdrożenie bądź rozwijanie strategii employer brandingowych. Bowiem tylko pracodawca o dobrej reputacji może przyciągnąć nowych pracowników i – co najważniejsze – zatrzymać obecnych. Stąd rosnące zainteresowanie narzędziami stworzonymi właśnie po to, aby ułatwić zarządzanie kapitałem ludzkim.

„Nasi klienci oczekują rozwiązań kompleksowych, ale skrojonych na miarę, czyli skonfigurowanych tak, aby pozwalały na realizację konkretnych, ściśle określonych celów. Cenią kompetencje i skrupulatnie je weryfikują. Dlatego zwracają uwagę na certyfikaty posiadane przez pracowników firmy. Widać to na przykład w dokumentacji konkursów przetargowych, gdzie wskazana jest bardzo często konieczność posiadania przez konsultantów określonych certyfikatów – zwykle najnowszych” – wyjaśnia Adam Panuchno, konsultant SAP w Quercus Sp. z o.o., który poszerzył portfolio swoich certyfikatów o SuccessFactors Performance & Goals Management Associate*. Adam Panuchno podkreśla, że z punktu widzenia klienta posiadanie przez konsultanta odpowiednich certyfikatów to nie tylko gwarancja twardych umiejętności dotyczących konkretnego wdrożenia, ale także większe prawdopodobieństwo dotrzymania ustalonych terminów oraz sprawniejsza komunikacja. „Całe wdrożenie może przeprowadzić jeden konsultant, dzięki czemu przekazywanie zadań, uwag i informacji jest po prostu sprawniejsze” – dodaje ekspert Quercus.

Możliwość oddelegowania do projektu tylko jednego konsultanta przekłada się oczywiście na niższe koszty całego wdrożenia, co jest nie bez znaczenia dla zleceniodawców. Im lepsze certyfikaty posiada zespół wdrożeniowy, tym lepszy wizerunek firmy, jej rozpoznawalność oraz większe zaufanie klientów.

Umożliwienie pracownikom zdobywania certyfikatów nie jest także bez znaczenia dla firm z branży IT jako pracodawców. Są lepiej postrzegane przez potencjalnych pracowników – jako przedsiębiorstwa dbające o rozwój kadry i jej kompetencje, tworzące warunki do rozwoju i realizacji własnych celów zawodowych. A to – zwłaszcza dla specjalistów IT, którzy wciąż należą do najbardziej poszukiwanych pracowników w Polsce, istotna zaleta pracodawcy.

* Certyfikat SuccessFactors Performance & Goals Management Associate – potwierdza wiedzę kandydata z zakresu rozwiązań SAP SuccessFactors. Aby go zdobyć, konsultant SAP bierze udział w egzaminie, na którym odpowiada na 80 pytań wielokrotnego wyboru. W przypadku technologii chmury egzaminowany ma możliwość przystąpienia do egzaminu zdalnie, co jest niewątpliwym ułatwieniem (może odbyć się w godzinach pracy lub z dowolnego miejsca). Czas udzielania odpowiedzi na wszystkie pytania wynosi 3 godziny.

Certyfikat ten dotyczy zarządzania celami, ocenami, ocenami 360 stopni i ciągłym procesem zwiększania wydajności pracowniczej, dzięki czemu pracodawcy mogą lepiej monitorować procesy HR w ich firmach i tworzyć długofalowe strategie employer brandingowe.

Źródło: Quercus

Komentarzy (0)

f-secure logo

Tags: , ,

Korzystasz z publicznych sieci Wi-Fi? Oto 5 zasad bezpieczeństwa

Dodany 22 sierpnia 2018 przez admin

– Po przyjeździe do hotelu od razu włączamy w smartfonie Wi-Fi, żeby sprawdzić, gdzie można dobrze zjeść i co zobaczyć. Przy okazji odbieramy pocztę i opłacamy rachunek, bo operator przypomniał, że mija termin. Gdy po godzinie chcemy zapłacić za obiad, okazuje się, że konto jest puste… – to całkiem realny scenariusz, gdy korzystamy z publicznego Wi-Fi.

 

Co w zamian za Wi-Fi?

Do 2020 roku na świecie będą już 454 miliony[1] publicznych sieci Wi-Fi. Popularne hotspoty są obecne na każdym kroku, a Nowy Jork planuje przekształcić w nie nawet uliczne latarnie[2]. Z darmowych punktów dostępu korzystamy także na wakacjach – tylko 1% Polaków całkowicie wyłącza smartfon podczas urlopu, a aż co trzeci z nas, podróżując, łączy się wyłącznie z Wi-Fi w hotelu czy kawiarni[3].

Większość użytkowników hotspotów nie zastanawia się nad bezpieczeństwem i nie zdaje sobie sprawy z ryzyka utraty danych czy pieniędzy. Bagatelizowane są również treści regulaminów, które należy zaakceptować, aby połączyć się z siecią. Podczas przeprowadzonego kilka lat temu przez F-Secure eksperymentu mieszkańcy Londynu w zamian za darmowe Wi-Fi wyrażali zgodę na… oddanie swojego pierworodnego dziecka.

 

Hakerzy nie mają wakacji

Musimy pamiętać, że każda sieć współdzielona z innymi osobami może być niebezpieczna – zaznacza Karolina Małagocka, ekspert ds. prywatności w firmie F-Secure. – Nie ma znaczenia, czy jest to 5-gwiazdkowy hotel, czy sieć miejska. Większość publicznych hotspotów nie jest konfigurowana z myślą o bezpieczeństwie, nawet jeśli wymagane jest podanie hasła. Dane logowania to tylko wstępne zabezpieczenie, ale nadal nie wiemy, kto jeszcze używa tej samej sieci – dodaje Małagocka.

Bezpieczeństwo sesji najczęściej naruszają tzw. ataki Man-in-the-Middle (MITM), podczas których cyberprzestępcy monitorują ruch sieciowy i informacje wymieniane pomiędzy użytkownikiem a serwerem. Hakerzy mogą też z łatwością stworzyć własny hotspot, którego nazwa sugeruje, że należy do konkretnej restauracji czy hotelu. Zalogowanie się do takiej sieci grozi utratą danych logowania do banku, skrzynki pocztowej czy mediów społecznościowych.

 

Jak chronić swoje dane i pieniądze?

  1. Wyłącz opcję automatycznego łączenia się z publicznymi sieciami i wykasuj dane logowania do tych, z których już nie korzystasz. Zawsze sprawdzaj też, czy punkt dostępu, do którego się logujesz, na pewno należy do hotelu czy kawiarni, w której przebywasz. Jeśli nie masz pewności, ogranicz się do wyszukiwania informacji i nie korzystaj z usług, które wymagają podania hasła.
  1. Zainstaluj VPN (Virtual Private Network) – oprogramowanie, które szyfruje ruch sieciowy i uniemożliwia przechwycenie przesyłanych informacji takich jak hasła czy dane karty kredytowej. Jeśli nie możesz skorzystać z oprogramowania VPN, lepiej użyć przesyłu danych komórkowych w ramach usług oferowanych przez operatora. Możesz również stworzyć osobistą sieć bezprzewodową, przykładowo za pomocą routera podróżnego z przedpłaconą kartą SIM.
  1. Używaj dedykowanych aplikacji na urządzeniach mobilnych, a nie przeglądarki – szczególnie w przypadku bankowości internetowej. Aplikacje bankowe mają z reguły bardzo dobre zabezpieczenia, nie przechowują poufnych danych w podręcznej pamięci i automatycznie wylogowują użytkownika już po kilku minutach bezczynności, dlatego ryzyko przejęcia dostępu do konta jest minimalne. Uważaj jednak przy ich ściąganiu, gdyż cyberprzestępcy tworzą własne – fałszywe i łudząco przypominające te oficjalne, aby za ich pomocą wykradać dane.
  1. Upewnij się, że system operacyjny twojego urządzenia i aplikacje są zaktualizowane – dzięki temu będą lepiej zabezpieczone ze strony producentów, którzy co jakiś czas udostępniają niezbędne poprawki.
  1. Zabezpiecz się przed wyjazdem. Do każdego konta ustal unikalne, silne hasło oraz dwuetapową weryfikację, jeżeli tylko istnieje taka możliwość. Wykonaj również kopię zapasową danych – warto przechowywać ją nie tylko w chmurze, ale i na zewnętrznych dyskach. Upewnij się także, czy dane przechowywane w urządzeniu są zaszyfrowane. Możesz o to zadbać z poziomu ustawień w telefonie – wystarczy wybrać odpowiednią opcję związaną z zabezpieczeniami.

Jeśli mimo podjęcia środków ostrożności urządzenie zostanie zhakowane, pamiętaj, aby zachować spokój. Zaloguj się na swoje konta przez bezpieczne urządzenie i zmień hasła. Jeśli kradzieży mogły ulec dane dotyczące bankowości lub karty płatniczej, skontaktuj się z bankiem, aby je zablokować.

[1] Według badania statista.com „Global public Wi-Fi hotspots 2016-2021”

[2] https://nypost.com/2018/03/17/nyc-wants-to-turn-streetlights-into-high-speed-wi-fi-hotspots/

[3] Według badania KAYAK.pl “Mobile Travel Report 2018”

Źródło: F-Secure

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , , ,

Navireo ERP filarem usług ING Księgowość

Dodany 20 sierpnia 2018 przez admin

ING Usługi dla Biznesu S.A. powierza zarządzanie usługą pełnej księgowości dla klientów banku ING systemowi Navireo ERP firmy InsERT. Wdrożenie oprogramowania umożliwiło rozszerzenie portfolio produktów grupy kapitałowej ING.

ING Usługi dla Biznesu, tworząc usługę pełnej księgowości dla klientów banku ING, poszukiwała systemu, który zintegruje wszystkie procesy związane z jej obsługą. Szukała także sprawdzonych programów księgowych, które, stanowiąc merytoryczny trzon nowego produktu, będą w pełni współpracować z wdrożonym systemem zarządczym.

Po analizie dostępnych na rynku rozwiązań, wybraliśmy Navireo ERP. Decydującym czynnikiem okazała się elastyczność systemu oraz możliwość dostosowania go do indywidualnych potrzeb tworzącej się firmy i naszych specyficznych usług. Postawiliśmy na rozwiązania sprawdzone i obecne na rynku od wielu lat mówi Arkadiusz Kuczera, wiceprezes zarządu ING Usługi dla Biznesu S.A. odpowiedzialny za ING Księgowość.

Navireo ERP integruje funkcjonalnie portal klienta z poszczególnymi operacjami, wykonywanymi dla konkretnych podmiotów po stronie biurawyjaśnia Arkadiusz Kuczera. – Dzięki zaawansowanej automatyzacji i uproszczeniu wykonywanych czynności, operatorzy biura rachunkowego są w stanie obsłużyć nawet kilkadziesiąt firm na pełnej księgowości w tym samym czasiepodkreśla.

System umożliwił stworzenie zbiorczego zarządzania uprawnieniami oraz zakresem obsługiwanych podmiotów przez klienta, a także „podmiotów wzorcowych”, czyli charakterystycznych rozwiązań dla poszczególnych osobowości prawnych (sp. z o.o., fundacja itp.), rodzajów działalności (firma usługowa, produkcyjna itp.) i innych charakterystyk klientów.

Operator w biurze rachunkowym nie pracuje na poszczególnym podmiocie, ale na dokumencie, przesyłanym z portalu. Dokument ten jest albo wypisywany przez operatora klienta albo importowany z systemu użytkowanego przez przedsiębiorcę w jego firmie.

Dzięki Navireo ERP, księgowanie/dekretacja odbywa się w poszczególnych podmiotach, korzystających z usługi księgowości dla biznesu ING. Za pomocą biura automatycznie wykonywane są też niemal wszystkie operacje, takie jak naliczanie i wysyłka deklaracji: PIT, CIT, ZUS oraz sprawozdań, a także analizy wskaźników finansowych przedsiębiorstwa.

Poruszanie się w jednej aplikacji systemu Navireo, bez konieczności przełączania się na inne środowiska pracy, znacząco upraszcza pracę operatora w biurze księgowym, zwiększając jego wydajność. Informacje o obsługiwanych podmiotach są odseparowane w osobnych bazach danych.

Nadzór nad wdrożeniem sprawowany był przez specjalistów firmy InsERT. Prace prowadzone były tzw. metodyką zwinną, dzięki czemu uruchomienie systemu nastąpiło już po około 3 m-cach od daty podpisania umowy. Sprawdzone systemy specjalistyczne zapewniają zgodność z przepisami prawa i pozostałe merytoryczne aktualizacje, dzięki czemu w pracach rozwojowych można skupić się na nowych funkcjonalnościach Navireo ERP, w tym optymalizacji czynności operatorów systemu.

ING Usługi dla Biznesu S. A. jest częścią grupy kapitałowej ING Banku Śląskiego S.A. Spółka jest operatorem usługi ING Księgowość oraz portalu ING KsięgowośćOnLine. Jest także członkiem Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

quercus logo m

Tags: , ,

Quercus zdobył nowy certyfikat

Dodany 12 sierpnia 2018 przez admin

Kolejny konsultant w Quercus Sp. z o.o., firmie specjalizującej się we wdrożeniach SAP w obszarze HR, zdobył certyfikat z zakresu Business Intelligence. Certyfikaty przyznawane firmom zajmującym się systemami SAP to dla ich klientów potwierdzenie jakości usług i (w tym przypadku) biegłego tworzenia raportów, analiz i kokpitów menedżerskich w narzędziach z rodziny SAP Business Objects oraz Business Explorer (wersja 4.1).

Certyfikat pilnie wymagany

Dla klienta przyznany konsultantowi SAP certyfikat B.I. with SAP BW 7.4 & SAP BI 4.1 stanowi potwierdzenie umiejętności tworzenia lub modyfikowania raportów oraz modeli danych przy wykorzystaniu szerokiego zakresu narzędzi SAP przeznaczonych dla sektora BI. Może to być zarówno tworzenie raportu finansowego zgodnie z wymaganiami i szablonem klienta, jak i tworzenie interaktywnej wizualizacji danych w formie aplikacji webowej. Dodatkowo konsultantowi z certyfikatem możemy powierzyć zadanie przeprowadzenia szkolenia dla pracowników w zakresie tworzenia takich raportów. Jak wyjaśnia Krzysztof Korościk, konsultant SAP w Quercus Sp. z o.o.: – „Certyfikat ten jest ważny dla klientów i często stanowi podstawowy wymóg w przetargach i pracach wdrożeniowych. Dlaczego? Ponieważ jest gwarancją wiedzy i doświadczenia konsultanta, korzystającego z platformy SAP Business Objects i hurtowni danych SAP Business Warehouse”.

Przykładowe pole działania: kokpity menedżerskie

Dzięki certyfikatowi klient ma pewność, że konsultant SAP stworzy m.in. rozbudowane, spersonalizowane i interaktywne kokpity menedżerskie (z ang. Dashboard), dzięki którym w zwięzły i czytelny sposób przedstawione zostaną dane związane z funkcjonowaniem firmy klienta, jej kluczowe wskaźniki wydajności KPI, a także odchylenia od istniejących trendów. Co ważne, każdy klient otrzymuje zindywidualizowany kokpit, uwzględniający jego wymagania, preferencje oraz najważniejsze założenia. Kokpity są także interaktywne, pozwalają, np. poprzez wybranie wartości na wykresie, przefiltrować dane zgodnie ze wskazanym elementem. Najczęściej odbywa się to zgodnie ze scenariuszem funkcjonowania aplikacji, istnieje jednak możliwość zaimplementowania swobodnej analizy.

– „Dobrze wykonany kokpit to komfortowy i szybki sposób na rozpoznanie sytuacji, w której znajduje się firma. Tworzone aplikacje są rozwiązaniami webowymi, można je zatem uruchamiać zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach przenośnych, np. tabletach i smartfonach. Aplikację należy jednak odpowiednio dostosować, by była czytelna w rozdzielczości urządzenia, z którego korzystamy. Klient dzięki kokpitom menedżerskim może otrzymać np. wizualizację danych związanych z działaniem firmy w postaci mapy geograficznej lub różnego rodzaju wykresów i tabel” – tłumaczy Krzysztof Korościk.

Krzysztof Korościk – zdobywca certyfikatu B.I. with SAP BW 7.4 & SAP BI 4.1, konsultant SAP w Quercus Sp. z o.o., firmie, która posiada bogate portfolio certyfikatów — wcześniej powiększone m.in. o SAP Certified Development Associate – ABAP with SAP NetWeaver 7.40, przyznany Pawłowi Banachowi, także członkowi zespołu Quercus.

Certyfikat Business Intelligence with SAP BW 7.4 & SAP BI 4.1 potwierdza wiedzę kandydata z zakresu rozwiązań SAP Business Intelligence z wykorzystaniem hurtowni danych (SAP Business Warehouse) oraz platformy do raportowania (SAP Business Objects). Osoba, która zdobyła certyfikat B.I. with SAP musi znać każdy produkt oferowany w ramach platformy SAP Business Objects, w tym jego możliwości, reguły użycia oraz sposób łączenia się ze źródłami danych. Certyfikat jest także potwierdzeniem wiedzy technicznej, dotyczycącej samych źródeł, m.in. tego z jakich obiektów korzysta hurtownia danych lub na jakiej zasadzie działają, i z których konektorów korzystają tzw. światy obiektów (z ang. Universes). Aby zdobyć certyfikat Business Intelligence with SAP BW 7.4 & SAP BI 4.1., należy zdać egzamin, który trwa 180 minut i składa się z 80 pytań wielokrotnego wyboru.

Źródło: Quercus

Komentarzy (0)

bpsc logo

Tags: , , ,

Nowa wersja Impuls EVO już dostępna

Dodany 10 sierpnia 2018 przez admin

Od 30 czerwca dostępna jest nowa wersja systemu ERP firmy BPSC. Prace nad Impulsem EVO 1.3. zajęły kilkanaście miesięcy. W nowej odsłonie firma wprowadziła szereg rozwiązań, które usprawniają zarządzanie produkcją i pozwalają optymalizować procesy zachodzące w przedsiębiorstwie. Firma z Katowic zapowiedziała również datę kolejnej aktualizacji.

Według danych Eurostatu 26% dużych i średnich firm produkcyjnych w Polsce posiada system ERP. W tym gronie jest ponad 400 przedsiębiorstw produkcyjnych, które używają systemu Impuls EVO firmy BPSC. ERP katowickiego dostawcy, jest jednym z czołowych, rodzimych systemów pozwalających na zarządzanie całością zasobów przedsiębiorstwa.

30 czerwca 2018 firma BPSC udostępniła klientom nową wersję systemu Impuls EVO. Prace nad nią trwały przez kilkanaście miesięcy.

Wprowadziliśmy nową wersję, która ma pomagać naszym klientom w lepszym wykorzystaniu mocy produkcyjnych – mówi Sławomir Kuźniak, Dyrektor ds. Zarządzania Produktem w BPSC, i dodaje – Systemy ERP są coraz efektywniej wykorzystywane przez przedsiębiorstwa, wspierają je w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Dzięki możliwości zbierania dokładnych danych, w trakcie obsługi kolejnych procesów oraz możliwościom analitycznym systemów ERP, firmy mogą uzyskać znaczne oszczędności. Szacuje się, że w przypadku przedsiębiorstw produkcyjnych, systemy tej klasy przyczyniają się do zwiększenia efektywności produkcji o 15-25%.

Gdzie zaszły zmiany?

W systemie Impuls EVO 1.3. pojawiły się nowe funkcjonalności do zarządzania produkcją projektową (ETO). Wprowadzone w tym obszarze rozwiązania pozwalają w optymalny sposób obsługiwać wszystkie elementy składające się na produkcję projektową, ale nie tylko. Nowe rozwiązania w obszarze ETO mogą być wykorzystane do koordynowania procesów R&D.

To pozwala na ewidencjonowane rozliczanie nowych produktów. Jest to ciekawe rozwiązanie dla tych firm, które ponoszą koszty związane z pracami badawczo rozwojowymi i chcą dokładnie określić ich wielkość np. w celach podatkowych lub związanych z projektami unijnymi – tłumaczy Sławomir Kuźniak.

Nowa wersja ERP od BPSC została wzbogacona o siedem standardowych strategii harmonogramowania produkcji w wersji podstawowej. Użytkownicy mogą wybrać rozwiązanie optymalne dla swoich potrzeb z szerokiego wachlarza opcji dostępnych w standardzie. Proces harmonogramowania z elementami APS w krótkim czasie pozwala zorganizować produkcję dla wielu wyrobów, co w dużym stopniu przekłada się na optymalizację procesu wytwarzania. Zmiany pojawiły się też w obszarze rozwiązania z zakresu IIoT. Funkcjonalności w wersji 1.3 pozwalają na płynniejszą integrację z maszynami i czujnikami, co w konsekwencji wpływa na dokładniejsze pobieranie i analizowanie danych z maszyn. W tym obszarze śląska firma współpracuje ze spółką Smart In, która dostarcza rozwiązania pozwalające na pobieranie informacji bezpośrednio z maszyn.

Dzięki współpracy z naszym Partnerem technologicznym, skompletowaliśmy możliwości systemu w zakresie automatyzacji procesu produkcyjnego. Nasi klienci mogą pobierać dane bezpośrednio z maszyn i weryfikować w dowolnym momencie koszty produkcji, które przedstawiane są w formie wizualizacji. – opisuje Sławomir Kuźniak.

Zmodyfikowano również karty kalkulacyjne według kosztu źródłowego. W obecnej wersji funkcjonalność ta pozwala uzyskać w dowolnej chwili informacje o koszcie źródłowym nawet dla produkcji wieloetapowej, dzięki czemu użytkownik Impuls EVO 1.3 nie musi korzystać z rozwiązań BI, żeby śledzić ponoszone wydatki. Oprócz prezentacji w czasie rzeczywistym samych kosztów źródłowych, pokazywane są również koszty planowane oraz odchylenia, czyli różnice między kosztem planowanym a rzeczywistym. Dzięki temu mamy możliwość śledzenia na bieżąco kosztów produkcji danego wyrobu z dokładnością do pozycji kalkulacji kosztów. Wszystko po to, by w szybki sposób reagować na zmianę poziomu marży jaką chcielibyśmy uzyskać. To narzędzie usprawnia obszar kontrolingu produkcji a przede wszystkim monitoring kosztów rzeczywistych i planowanych. Funkcjonalność jest dostępna w standardzie.

W nowej wersji pojawiły się też rozwiązania dedykowane logistyce, m.in. nowe integracje z e-Mapą, stworzona została wizualizacja 3D dla magazynu wysokiego składowania oraz aplikacja mobilna dla kierowcy, która umożliwia wydawanie i zbieranie produktów bezpośrednio z samochodu.

W nowej wersji, praca będzie jeszcze lepsza niż było to do tej pory – mówi Sławomir Kuźniak i kontynuuje – Nie zapomnieliśmy również o zmianach przepisów od JPK poprzez RODO aż po Split Payment. Wszystkie zmiany prawne zostały zaimplementowane w standardzie systemu.

Przedstawiciele BPSC zapowiadają, że trwają już prace nad kolejną wersją systemu. Impuls EVO 1.4. będzie dostępny w czwartym kwartale 2019.

Źródło: BPSC

Komentarzy (0)

dps logo

Tags: , ,

Filary udanego wdrożenia systemu ERP w przedsiębiorstwie

Dodany 10 sierpnia 2018 przez admin

Wdrożenie rozwiązania informatycznego w przedsiębiorstwie nigdy nie jest łatwe. Bez względu na wielkość organizacji czy poziom skomplikowania procesów biznesowych, każda zmiana jest pewnego rodzaju rewolucją i zmusza niejako do zmiany dotychczasowych nawyków oraz trybu pracy. Podjęcie się realizacji projektu ERP nakłania również do dokładniejszego przyjrzenia się funkcjonowaniu całej organizacji oraz każdej z jej jednostek z osobna, co nieraz okazuje się trudne, bo bezlitośnie obnaża wszelkie braki i zaniedbania.

Od czego zależy powodzenie projektu ERP?

Nie jest odkrywczym stwierdzenie, że powodzenie projektu wdrożenia systemu ERP nigdy nie jest dziełem przypadku. O jego sukcesie decydują różne czynniki, począwszy od samej motywacji, inicjującej cały proces, i gotowości do zmian, poprzez wszelkie prace w projekcie (programistyczne, wdrożeniowe i inne), na osadzeniu tego projektu w szerszej perspektywie i w strategii biznesowej firmy kończąc.

Większość wdrożeń ERP trwa dłużej, niż planowano, kosztuje więcej niż szacowano i przebiega nieco inaczej, niż zakładano. Niektórym jednak przedsiębiorstwom udaje się sprostać wyzwaniom projektu i zrealizować go bez wykraczania poza ustalone ramy.

Szersza perspektywa biznesowa

Brak umiejscowienia projektu ERP w ogólnej strategii biznesowej firmy jest jedną z najczęstszych przyczyn niepowodzenia wdrożenia, a nawet zaprzestania używania systemu w niedługim czasie po zakończeniu projektu. Strategia i plan wdrożenia powinny wynikać i być dostosowane do ogólnej strategii biznesowej przedsiębiorstwa.

Nierealistyczne oczekiwania wobec ERP

Inną przyczyną niepowodzenia projektu są nierealistyczne oczekiwania, skutkujące podejmowaniem błędnych decyzji i koniecznością poradzenia sobie z tego konsekwencjami. Nierealistyczne oczekiwania wobec projektu w oczywisty sposób zwiększają ryzyko przekroczenia budżetu czy harmonogramu, wobec czego często już od samego początku skazują cały projekt na porażkę.

Optymalizacja procesów biznesowych

Ważne dla powodzenia projektu jest również efektywne zarządzanie procesami biznesowymi i ich optymalizacja. Jednym z najczęstszych błędów jest odraczanie wyboru oprogramowania czy też odsuwanie w czasie lub sztuczne przedłużanie czasu samego z powodu braku pewności, jak te procesy biznesowe będą się kształtowały w przyszłości. Często zapomina się (lub po prostu jest to wynikiem niewiedzy), że dzisiejsze systemy ERP są zdecydowanie bardziej stabilne i elastyczne niż były jeszcze dekadę temu. Stąd też koniecznym elementem wdrożenia jest zdefiniowanie i szczegółowe opisanie procesów, jak również wspomniane już osadzenie projektu ERP w długofalowej strategii biznesowej firmy. Dzięki temu system będzie odpowiadał zarówno bieżącym potrzebom organizacji, jak również będzie gotowy sprostać przyszłym wyzwaniom, związanym z rozwojem jej i rynku, na którym funkcjonuje.

System kontroli i nadzoru

Nie wolno zapominać także o procedurach i mechanizmach kontroli nad projektem, które koniecznie muszą zostać ujęte w karcie projektu. Należy jasno określić role i obowiązki dla kierownika projektu, komitetu wykonawczego i innych kluczowych ról projektowych wewnętrznych i zewnętrznych. Pamiętać też trzeba o tym, że zarządzanie projektem wdrożenia ERP musi być zgodne z unikalnymi potrzebami i dynamiką organizacji, w której to wdrożenie ma być przeprowadzone. Ramy tego zarządzania zaś muszą być kompleksowe i jednocześnie dynamiczne, ale także specyficzne i powtarzalne.

Ponieważ implementacje ERP mogą być złożonymi transformacjami biznesowymi (a nie tylko inicjatywami technologicznymi), ważne jest, aby przed rozpoczęciem projektu wdrożyć odpowiednie osoby, kontrole i zarządzanie.

Ryzyko w projekcie

Każde wdrożenie ERP obarczone jest ryzykiem, związanym zarówno z typowymi błędami ludzkimi, jak również z mniej przewidywalnymi i dającymi się kontrolować czynnikami, jak np. zmianami legislacyjnymi, awariami, opóźnieniami podwykonawców. W niemal każdym projekcie zachodzi konieczność zmierzenia się z tego typu sytuacją i takiego zarządzenia tymże ryzykiem, by zminimalizować możliwe niekorzystne konsekwencje.

Nie każde jednak ryzyko da się przewidzieć. Nie oznacza to jednak, że należy się biernie przyglądać nadchodzącej katastrofie. Wręcz przeciwnie – reagować należy jak najszybciej, bo tylko tak można zminimalizować negatywne skutki rodzącego się kryzysu. Zacząć zaś należy od zrozumienia zagrożenia – skąd pochodzi, któremu obszarowi projektu zagraża, czym może skutkować. Taka analiza pozwoli z kolei zidentyfikować możliwe sposoby i obszary radzenia sobie z zagrażającym czynnikiem. Inaczej bowiem będzie wyglądała strategia i zarządzanie ryzykiem, związanym z błędami w zakresie procedur kontrolnych, inaczej z nierealistycznymi wymaganiami co do personalizacji i kastomizacji systemu, a jeszcze inaczej w przypadku choćby zatrzymania przez służby celne sprzętu komputerowego, zakupionego za granicą.

Kiedy już zidentyfikujemy zagrożenia, pora na określenie sposobów poradzenia sobie z ich potencjalnymi skutkami. Można to zrobić, tworząc formalny plan naprawczy lub też zaktualizować harmonogram i strategię wdrożenia.

Plan naprawczy powinien być kompleksowy i obejmować wszystkie aspekty projektu – ludzkie, technologiczne i procesowe. Warto pamiętać, że nie od razu Rzym zbudowano i że często naprawa już niewielkiej rzeczy przynosi poprawę rzutującą na całokształt projektu.

Złote zasady

Nie ma możliwości całkowitego uniknięcia ryzyka, które już występuje. Niemniej należy podjąć podstawowe kroki, by projekt doznał jak najmniejszego uszczerbku.

Utrzymanie projektu bazuje na dogłębnej wiedzy o nim – na jakim etapie realizacji się znajduje, jaki status mają poszczególne prace w tym projekcie, które jego pierwotne założenia uległy zmianie i/lub są zagrożone. Powinien być to możliwie najbardziej obiektywny ogląd zarówno elementów technologicznych, jak i procesów oraz ludzi zaangażowanych w projekt. Warto również dokonać takiej oceny z różnych perspektyw – dostawcy systemu i klienta, zespołu projektowo-wdrożeniowego, testerów oprogramowania, architektów systemowych, itd.

Zawsze jednak lepiej zapobiegać niż leczyć. Rzetelne i drobiazgowe zidentyfikowanie czynników ryzyka we wstępnej fazie projektu umożliwia wczesne ich wykrycie i pozwala uniknąć szeregu problemów.

Autor: Anna Młynarczyk, DPS Software

Komentarzy (0)

reset2

Tags: , ,

R2firma a RODO – podsumowanie zmian

Dodany 25 czerwca 2018 przez admin

Najnowsza wersja systemu ERP R2firma pomaga użytkownikom w wywiązywaniu się z licznych obowiązków, wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych, w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanej popularnie „RODO”.

W programach rodziny R2firma gromadzone i przetwarzane są trzy rodzaje danych osobowych:

  • dane osobowe kontrahentów będących osobami fizycznymi (okno „Kontrahenci”),
  • dane osobowe osób reprezentujących kontrahentów (okno „Osoby”, zarówno przy kontrahentach będących osobami fizycznymi, jak i przy wszystkich pozostałych),
  • dane osobowe osób odpowiedzialnych za środki trwałe (okno „Osoby odpowiedzialne” w modułach R2fk/R2księga).

W związku z zaleceniami RODO, system ERP R2firma, został rozszerzony o następujące funkcjonalności:

  • upoważnienia do przetwarzania zbioru danych osobowych,
  • informacje o przetwarzaniu zbioru danych osobowych,
  • zgody kontrahentów i osób reprezentujących kontrahentów na przetwarzanie danych osobowych,
  • informacje o przetwarzaniu danych osobowych,
  • naruszenia przetwarzania zbioru danych,
  • dodatkowe opcje przy użytkownikach,
  • zabezpieczenia plików PDF.

Aktualizacja programu obejmująca ww. funkcjonalności została wydana w maju 2018 r., jeszcze przed wejściem w życie nowych przepisów.

Warto zwrócić uwagę na bezpłatny program R2firma START. Jest on przeznaczony dla mikroprzedsiębiorców, którzy od stycznia 2018 muszą sprostać nowym obowiązkom związanym z JPK-VAT. Korzystając z R2firmy START mogą oni nie tylko przygotować i wysłać JPK-VAT bezpośrednio do urzędu skarbowego, ale także prowadzić i rozliczyć swoją firmę. Wszystko zupełnie za darmo.

Źródło: Reset2

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , , ,

Systemy InsERT gotowe na split payment

Dodany 24 czerwca 2018 przez admin

1 lipca 2018 znowelizowana ustawa o podatku VAT wprowadzi mechanizm podzielonej płatności (split payment). Użytkownicy programów linii InsERT nexo, InsERT GT oraz Navireo ERP otrzymują wygodne i zrozumiałe narzędzie do obsługi nowej fiskalnej czynności.

Mechanizm dzielenia płatności będzie miał dobrowolny charakter, a o jego stosowaniu będzie decydował nabywca, czyli płatnik. Mechanizm będzie polegał na tym, że z płaconej wartości brutto faktury VAT, która wpłynie na konto sprzedawcy, bank automatycznie pobierze kwotę podatku od towarów i usług na osobny rachunek VAT, powiązany z rachunkiem rozliczeniowym. Split payment będzie dotyczył płatności pomiędzy firmami (B2B) w walucie PLN. Jeden przelew będzie mógł rozliczyć dokładnie jedną fakturę VAT.

Do obsługi nowego mechanizmu płatności większości firm powinien wystarczyć dobry, na bieżąco aktualizowany system. Najlepiej, aby było to narzędzie wbudowane w strukturę programu, który wspiera przedsiębiorcę w  obsłudze biznesu, w tym sfery finansowo-księgowej.

Kluczową rolę odgrywa tutaj producent oprogramowania, który powinien na czas dostarczyć kompletne i na bieżąco aktualizowane rozwiązanie, pozwalające na obsługę przelewów w mechanizmie podzielonej płatności. Powinno ono maksymalnie ułatwiać zarządzanie tym procesem.

Wiodący na rynku oprogramowania dla MSP InsERT wprowadził już nowe rozwiązania w linii InsERT nexo (Subiekt, Rachmistrz, Rewizor), InsERT GT (Subiekt, Rachmistrz, Rewizor) oraz w systemie Navireo ERP. Użytkownicy tych systemów, w ramach aktywnego abonamentu, otrzymują wygodne i zrozumiałe w obsłudze narzędzia do obsługi mechanizmu podzielonej płatności.

Producent jest przygotowany również na rozszerzenie stosowania split payment. Jego specjaliści bacznie przyglądają się praktycznym aspektom stosowania mechanizmu, aby móc odpowiednio modyfikować systemy.

Dużym ułatwieniem dla małych przedsiębiorców byłaby możliwość płacenia w mechanizmie split payment za pomocą karty płatniczej oraz możliwość zapłacenia podatku PIT z rachunku VAT. Jestem pewien, że mechanizm podzielonej płatności będzie się jeszcze zmieniał, zobaczymy, czy ustawodawca w przyszłości rozszerzy go o takie możliwości – mówi Bartosz Niedzielski, starszy menedżer produktu, InsERT S.A.

Nowe rozwiązania, związane z obsługą podzielonej płatności w systemach InsERT:

Rachunki i operacje bankowe

Rachunki bankowe

Do słownika rachunków bankowych został dodany nowy typ rachunku bankowego – VAT. Rachunek VAT jest powiązany z rachunkiem rozliczeniowym i w obrębie jednego banku może być powiązany z wieloma rachunkami rozliczeniowymi. Operacje na rachunku VAT są ograniczone i w większości przypadków są tworzone automatycznie, za pomocą nowego rodzaju operacji bankowych.

Operacje bankowe i Dyspozycje

Został wprowadzony nowy rodzaj operacji i dyspozycji bankowych – Podzielona płatność. Operacje takie muszą mieć podaną kwotę VAT. Nowy rodzaj tworzy 3 operacje: główną oraz transfery z i na rachunek VAT (dostępny jest parametr włączający tworzenie automatycznych transferów). Jeżeli w Parametrach bankowości włączony jest ten parametr, to po zapisaniu operacji bankowej o rodzaju Podzielona płatność (na przykładzie operacji bankowej BP na wartość 1230,00 i VAT 230,00) stworzone zostaną:

– na rachunku rozliczeniowym powstanie uznanie na kwotę 1230,00

– z rachunku rozliczeniowego na rachunek VAT zostanie wykonany transfer na kwotę -230,00

– na rachunku VAT powstanie uznanie na kwotę 230,00.

Pojawiły się również nowe operacje, możliwe do wykonania na rachunku VAT:

Przekazanie własne – transfer pomiędzy rachunkami VAT w obrębie jednego banku oraz Transfer VAT-> RR. Za zgodą Naczelnika Urzędu Skarbowego możliwe będzie przekazanie środków zgromadzonych na rachunku VAT na rachunek rozliczeniowy.

Bankowość on-line i off-line

Zarówno bankowość on-line, jak i off-line, jest dostosowana do podzielonej płatności. Oznacza to, że można wysłać dyspozycję bankową w podzielonej płatności za pomocą formatu elixir lub on-line, pobrać wyciąg z mt-940 lub online. Dodatkowo bankowość on-line i off-line mają wsparcie do łączenia transferów na rachunki VAT z operacją główną.

Rozrachunki i rozliczenia

Podział rozrachunku na brutto i VAT

Rozrachunek o rodzaju należność lub zobowiązanie posiada dodatkowe pole Kwota VAT.

Przypisanie VATu do rozrachunku ma na celu podział wartości rozrachunku i VATu, potrzebny w trakcie późniejszych rozliczeń. W konfiguracji widoków rozrachunkowych pojawiły się nowe kolumny: Możliwa wpłata VAT (PP) oraz Możliwa wypłata VAT (PP) i wskazują nierozliczoną wartość VAT rozrachunku, która w przypadku rozliczenia podzieloną płatnością znajduje się na rachunku VAT. Rozrachunki powstałe z faktur VAT oraz zapisów księgowych VAT mają przypisaną wartość VAT.

Dla istniejących rozrachunków nierozliczonych można przepisać wartości VAT z dokumentów źródłowych dzięki Kreatorowi, dostępnemu z poziomu modułu Rozrachunki.

Rozliczanie rozrachunków

Rozrachunek mający przypisaną wartość VAT może być rozliczony w różny sposób: operacją kasową, operacją bankową lub operacją bankową o rodzaju podzielona płatność. Jeżeli rozliczenie odbywa się poprzez operację podzielona płatność, podział kwot VAT i brutto jest jasno określony. Gdy rozliczenie jest inne, niż podzielona płatność, kwota VAT pozostaje nieznana. Stąd też, przy rozliczeniach częściowych, rozliczenie odbywa się w pierwszej kolejności do wartości netto. Możliwy VAT na rozrachunku rozliczany jest po przekroczeniu kwoty netto lub gdy wartość VAT jest w spłacie określona (operacja bankowa o rodzaju podzielona płatność).

Raporty (linia nexo)

Zostały wprowadzone nowe Raporty, „Rozrachunki rozliczone podzieloną płatnością” oraz „Podzielona płatność – niepoprawne rozliczenia rozrachunków”. Pierwszy z nich pokazuje rozrachunki rozliczone operacjami bankowymi lub dyspozycjami o rodzaju Podzielona płatność. Przedstawia rozliczone i pozostałe do rozliczenia wartości samych rozrachunków, jak też wartości VAT.

Drugi raport wskazuje niepoprawne rozliczenia. Do niepoprawnych rozliczeń zaliczamy:

– rozliczenie płatnością podzieloną wielu rozrachunków,

– rozliczenie rozrachunku bez przypisanej wartości VAT,

– wartość VAT spłaty jest wyższa od kwoty rozrachunku.

Program nie blokuje takich rozliczeń, w każdym z tych przypadków pojawia się ostrzeżenie i można je zapisać.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

Reklama

Straciłeś dane? Skontaktuj się z Kroll Ontrack

POWIĄZANE STRONY