Archiwum | ERP

reset2

Tags: , ,

Księgowanie faktur jest jeszcze prostsze. RESET2 współpracuje ze Scanye

Dodany 20 czerwca 2019 przez admin

RESET2 Oprogramowanie, producent systemów informatycznych wspomagających zarządzanie firmą, rozpoczął współpracę ze Scanye – start-upem, który oferuje oprogramowanie ułatwiające skanowanie i przetwarzanie dokumentów w firmie. Integracja Scanye z RESET2 niesie wymierne korzyści dla biur rachunkowych.

Scanye jest narzędziem dedykowanym dla biur rachunkowych i działów księgowych, służącym do szybszej pracy z fakturami. Inteligentny asystent księgowości szybko konwertuje skany faktur, automatycznie odczytuje z nich dane oraz przygotowuje plik gotowy do zaksięgowania lub płatności.

Dzięki integracji Scanye z RESET2 w oprogramowaniu producenta pojawiła się funkcja “Import dokumentów z programu Scanye”. Po wybraniu tej opcji użytkownik trafia na stronę internetową, gdzie – po zalogowaniu – wybiera faktury do przetwarzania. Po wczytaniu faktur należy sprawdzić i potwierdzić poprawność odczytanych danych. Na koniec należy kliknąć “Zaimportuj”, po czym faktury trafiają prosto do ksiąg handlowych lub KPiR w programie RESET2.

– Integracja RESET2 z Scanye pozwoli użytkownikom programu księgować faktury szybciej i jeszcze wygodniej. Cieszymy się, że możemy blisko współpracować z renomowanym oprogramowaniem wspierającym zarządzanie firmą. Chcemy uwolnić księgowych od przepisywania danych, by mogli skupić się na merytorycznej części pracy. Nie mamy wątpliwości, że użytkownicy oprogramowania RESET2 odczują to właśnie dzięki Scanye – powiedział Tadeusz Chruściel, prezes firmy Scanye.

– Na każdym kroku szukamy możliwości rozwoju naszych systemów informatycznych, aby zaspokajać rosnące potrzeby klientów. W trosce o nich postanowiliśmy zintegrować nasze oprogramowanie z usługą Scanye. Mamy nadzieję, że przyniesie to pożytek dla firm na wielu płaszczyznach – dodał Paweł Berezowski, dyrektor zarządzający RESET2.

Wykorzystanie platformy Scanye niesie za sobą wiele korzyści dla biur księgowych. Kluczowa jest oszczędność czasu i energii przy księgowaniu faktur. Narzędzie pozwala na zaksięgowanie nawet 250 faktur w godzinę, ułatwiając cały proces. Dzięki temu biura rachunkowe w tym samym czasie mogą obsłużyć więcej klientów na jeszcze wyższym poziomie serwisu. To bezpośrednio przekłada się na zyski biur.

Źródło: RESET2

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , , ,

Branża obuwnicza stawia na ERP

Dodany 04 czerwca 2019 przez admin

CASU – sklep internetowy oraz sieć stacjonarnych sklepów obuwniczych typu multibrand należące do firmy Ilscy – usprawnia zarządzanie sprzedażą i integruje poszczególne obszary biznesowe dzięki  systemowi Navireo ERP firmy InsERT. Wykorzystywane przez firmy z branży odzieżowej narzędzie zmodernizowało inwentaryzacje, m.in. eliminując konieczność zamykania sklepów.

System Navireo ERP usprawnił obsługę poszczególnych procesów biznesowych – w szczególności sprzedażowych – w całej sieci CASU. Zorganizował magazyn oraz sprawną wymianę danych pomiędzy centralą a sklepami stacjonarnymi i internetowym. Umożliwił także dokonywanie inwentaryzacji cząstkowych, dzięki którym nie trzeba zamykać sklepu na czas spisów lub wyrywkowych kontroli. Wczytywanie danych z kolektorów pozwoliło natomiast znacząco przyspieszyć prowadzone czynności, gwarantując firmie większą wydajność przy zmniejszonym nakładzie pracy.

Wdrożenie Navireo ERP było trafioną decyzją – mówi Krzysztof Gała, administrator sieci w firmie Ilscy. – System usprawnił zarządzanie całą firmą, w tym procesami sprzedaży naszej sieci CASU. Zagwarantował m.in. efektywne rezerwacje towarów dla kanału internetowego, nawet gdy zamówienie kompletowane jest ze stanów kilkunastu naszych sklepów stacjonarnych – podkreśla Krzysztof Gała.

Navireo ERP pozwolił również na zaimplementowanie modułu planowania przesunięć, co jest bardzo przydatne dla wszelkiego rodzaju sieci sprzedaży. Moduł ten umożliwia planowanie przesunięć towarów rotujących oraz nierotujących pomiędzy sklepami na bazie informacji bieżących oraz analizy historii sprzedaży. Pozwala też generować zbiorcze przesunięcia dokumentami MM.

Ilscy zdecydowali się na wdrożenie systemu Navireo ERP, który poza szeroką podstawową funkcjonalnością pozwala wprowadzać liczne modyfikacje, gwarantując obsługę indywidualnych potrzeb użytkowników. Dzięki temu firma mogła zaimplementować w Navireo dedykowane funkcjonalności, które zostały opracowane na bazie doświadczeń z poprzednim systemem. Pozwoliło to nie tylko usprawnić działalność sieci, ale również zachować dotychczasowe procesy, a co za tym idzie – przyzwyczajenia pracowników. Zastosowany stabilny system z bazą danych zagwarantował niezawodność wszystkich operacji i wykluczył awarie. Doceniono także formę licencjonowania oraz sprawną opiekę posprzedażową, w tym dostępność serwisu i pomocy technicznej.

System Navireo ERP jest dostosowany do wymogów branży. Wykorzystywany jest w wielu odzieżowych sieciach sprzedaży, w tym tak znanych, jak BADURA, VOLCANO czy ptakmoda.com.

Wdrożenie Navireo ERP w firmie Ilscy zrealizowała firma BIELbit. Prace zostały przeprowadzone zdalnie. We wdrożenie zaangażowane były dwie osoby reprezentujące firmę Ilscy, odpowiedzialne za współpracę w obszarze Navireo ERP oraz integrację z e-sklepem, a także koordynator projektu po stronie firmy wdrożeniowej.

Prace zostały podzielone na dwa etapy. W I opracowano import danych oraz dedykowane funkcjonalności edycji danych i przygotowania przesunięć. Na programie z próbnym importem przeprowadzono szkolenia i konfigurację systemu, a także weryfikację poprawności importu. Etap II to import startowy pełnych danych, rozpoczęcie pracy w systemie przez sklepy oraz uzupełnienie dedykowanych funkcjonalności.Dzięki takiemu rozplanowaniu czynności praca w całej sieci rozpoczęła się płynnie, bez konieczności zamykania placówek handlowych.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

reset2

Tags: ,

R2faktury bezpłatnie dla klientów biura rachunkowego

Dodany 04 czerwca 2019 przez admin

RESET2 Oprogramowanie, producent systemów informatycznych wspomagających zarządzanie firmą, udostępnił nową wersję programów R2firma, R2fk i R2księga (10.23.), która umożliwia biurom rachunkowym generowanie bezpłatnego programu R2faktury dla swoich klientów. Program pozwala między innymi na szybkie wystawianie faktur i łatwe zarządzanie magazynem.

Dzięki wprowadzonym zmianom, biura rachunkowe posiadające program R2firma, R2fk lub R2księga w wersji do obsługi 50 lub więcej firm, mogą wygenerować dla swoich klientów bezpłatną licencję na program R2faktury Mini (moduł magazyn, jedna firma, jedno stanowisko). Oprogramowanie pozwala na szybkie wystawianie faktur przez klientów, przesyłanie ich do biura i automatyczne księgowanie. Ponadto wersja Mini pozwala na szybkie sporządzanie prostych zestawień i zarządzanie magazynem. Klient może także rozszerzyć konfigurację, wybierając bardziej rozbudowaną wersję (Standard lub Maxi), dopłacając różnicę w cenie pomiędzy wersją Mini a wersją rozszerzoną.Program R2faktury rozwijany jest przez firmę RESET2 od 20 lat i dedykowany przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom handlowym bądź usługowym. W zależności od potrzeb, oferuje mniej i bardziej zaawansowane funkcje, a jego cechą charakterystyczną jest prosta, intuicyjna obsługa.

Źródło: RESET2

Komentarzy (0)

comarch logo

Tags: ,

Wyniki finansowe Comarch za I kwartał 2019 roku

Dodany 22 maja 2019 przez admin

Grupa Comarch opublikowała skonsolidowane wyniki finansowe za I kwartał 2019 r. Przychody ze sprzedaży oprogramowania i usług własnych wyniosły 338,7 mln zł i były wyższe o 66,7 mln zł od osiągniętych w tym samym okresie 2018 roku. Zysk operacyjny wyniósł prawie 21 mln zł, a wynik EBITDA wzrósł o 146,3 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku i wyniósł 41,2 mln zł.

Dobre wyniki finansowe Grupy Comarch to efekt wzrostu przychodów ze sprzedaży zagranicznej, przede wszystkim na rynkach europejskich oraz azjatyckich a także rozwój sprzedaży krajowej, głównie systemów klasy ERP i poprawy sytuacji w sektorze administracji publicznej.

Największą część przychodów, czyli 83,3 mln zł wygenerowała sprzedaż rozwiązań dla operatorów telekomunikacyjnych (prawie 25 proc. całości przychodów). Przychody ze sprzedaży dla tej grupy odbiorców wzrosły o ponad 28 proc. w porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2018 roku. Było to głównie efektem realizacji pozyskanych w roku ubiegłym kontraktów o znacznej wartości, z klientami z krajów azjatyckich oraz z Europy Zachodniej. Grupa zanotowała też znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży systemów dla małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. W tym roku klienci zakupili produkty i usługi o wartości blisko 45 mln zł, czyli o 19,5 proc więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Znacznej poprawie uległa również sytuacja na rynku zamówień publicznych. Sprzedaż systemów dla administracji publicznej wygenerowała 36,7 mln zł przychodów, czyli o 120 proc. więcej niż przed rokiem. Spadły natomiast przychody ze sprzedaży do klientów z sektora medycznego o 2,1 mln zł, tj. o 23 proc. oraz z sektora finanse i bankowość o 2 mln zł, czyli o 4,5 proc.
Wzrosły za to przychody ze sprzedaży rozwiązań lojalnościowych, EDI i XaaS do klientów z sektora handlowo-usługowego i przemysłowego, odpowiednio o o 12,6 mln złi 13,9 mln zł.

– Comarch zaprezentował dobre wyniki finansowe. Stabilna sytuacja firmy pozwalają na dalszy jej rozwój. Utrzymujemy stałe tempo inwestowania w nowe i istniejące produkty informatyczne, przekazując od kilku lat ok. 15 proc. całości przychodów na prace badawczo-rozwojowe, a w zeszłym roku zakończyliśmy intensywny program inwestycji infrastrukturalnych, oddając do użytku centrum przechowywania danych w Lille oraz budynku biurowego SSE7 w kampusie firmy w Krakowie. W tym roku planujemy rozpoczęcie nowych inwestycji infrastrukturalnych: m.in. w data center w Stanach Zjednoczonych – mówi Konrad Tarański, wiceprezes zarządu oraz dyrektor finansowy Comarch.

– Dodatkowo rozwijamy działalność, inwestując w kapitał ludzki. Co roku tworzymy kolejne miejsca pracy i zwiększamy zatrudnienie. W pierwszym kwartale 2019 roku zwiększyliśmy zatrudnienie o 101 osób – dodaje Konrad Tarański.

Źródło: Comarch

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: ,

InsERT został Marką Dekady

Dodany 18 maja 2019 przez admin

InsERT – lider polskiego rynku systemów do zarządzania dla małych i średnich firm – po raz czwarty został laureatem ponadbranżowego programu Dobra Marka – Jakość, Zaufanie, Renoma. Jego celem jest promowanie najbardziej innowacyjnych, rozwojowych i rozpoznawalnych marek, dostępnych na polskim rynku. W ramach jubileuszowej X edycji InsERT otrzymał także wyróżnienie specjalne – Marka Dekady.

Przyznane tytuły są potwierdzeniem zaufania konsumentów, którzy wielokrotnie wskazali markę jako godną polecenia. W latach 2009-2019 InsERT pojawiał się w plebiscycie regularnie z jednej strony potwierdzając ugruntowaną pozycję rynkową i systematycznie rosnącą rozpoznawalność, a z drugiej – najwyższą jakość produktów.

Tytuł Dobra Marka 2019 – Jakość, Zaufanie, Renoma przyznawany  jest innowacyjnym, rozwojowym i najbardziej rozpoznawalnym markom obecnym na polskim rynku. W ramach programu już po raz dziesiąty zostały przeprowadzone badania mające na celu określenie wartości, aktywności oraz rozpoznawalności poszczególnych brandów. Przedmiotem analiz, dokonanych między innymi na podstawie ogólnodostępnych źródeł, objęte zostały głównie: pozycja rynkowa poszczególnych marek i ich progres, jakość prezentowana przez dany produkt lub usługę oraz stopień zaufania konsumentów i klientów.

InsERT ponownie został w tych badaniach oceniony bardzo wysoko, dlatego organizatorzy przyznali mu tytuł Dobra Marka 2019 – Jakość, Zaufanie, Renoma w kategorii: Oprogramowanie dla firm.

InsERT i jego programy wspomagające zarządzanie firmą doceniają klienci i specjaliści. Potwierdzają to przyznawane regularnie nagrody i certyfikaty, takie jak Złoty Laur Klienta, IT Champion, Złoty Paragon, Solidna Firma, Przedsiębiorstwo Fair Play czy Gazele Biznesu. Strategia spółki polega na tworzeniu systemów wysokiej jakości, które są jednocześnie przyjazne w użytkowaniu i na tyle uniwersalne, by mogły spełniać wymagania zróżnicowanych odbiorców. Oferta obejmuje kompleksowe rozwiązania wspomagające zarządzanie małymi
i średnimi firmami, począwszy od obsługi działu handlowego i gospodarki magazynowej, po programy
z zakresu księgowości i finansów czy rozwiązania przeznaczone dla działów kadr i płac.

W ostatnich  latach producent wprowadził na rynek wiele nowych produktów, m.in. InsERT nexo – pakiet sześciu zintegrowanych programów, kompleksowo wspomagających zarządzanie, aplikację vendero, umożliwiającą założenie i prowadzenie sklepu internetowego, nowoczesną odsłonę systemu szybkiej sprzedaży detalicznej – Subiekt Sprint 2, a także przyjazny i łatwy w obsłudze system fakturowania online – Subiekt 123.

Dotychczas InsERT sprzedał ponad 730 tys. licencji, a do najbardziej popularnych systemów producenta należą: Subiekt nexo, Rachmistrz nexo, Rewizor nexo, Gratyfikant nexo, Gestor nexo, systemy linii InsERT GT, vendero oraz Navireo ERP

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

infakt logo

Tags: , , ,

Idą zmiany w JPK: nowa struktura i kary finansowe za błędy

Dodany 06 marca 2019 przez admin

Już od 1 lipca 2019 roku struktura JPK_VAT oraz deklaracje VAT mogą zostać zastąpione strukturą JPK_VDEK. Za błędne przesyłanie dokumentu na przedsiębiorcę będą nakładane kary finansowe. Jak będzie wyglądać nowy Jednolity Plik Kontrolny oraz kiedy Naczelnik Urzędu Skarbowego będzie mógł nałożyć karę?

Czym jest JPK_VDEK?

Według aktualnych przepisów czynny podatnik VAT ma obowiązek przesyłania do Urzędu Skarbowego JPK_VAT co miesiąc. Plik zawiera informację o podatku należnym oraz naliczonym, wynikającym z prowadzonych ewidencji. Oprócz tego podatnicy mają obowiązek prowadzenia rejestrów i przesyłania deklaracji VAT za wybrane okresy rozliczeniowe. Taki system jest uciążliwy szczególnie dla podatników, którzy rozliczają się z tego podatku kwartalnie.

Według ustawodawcy JPK_VDEK ma uprościć rozliczenia podatku od towarów i usług. Nowy plik odzwierciedli dane przesyłane obecnie w deklaracjach VAT oraz w pliku JPK_VAT. Dodatkowo będzie zawierał dane, które są potrzebne do analizy rozliczeń tego podatku i jego kontroli.

Pozycje z deklaracji VAT-7/7K zostaną przeniesione do części nowej struktury, a następnie połączone z danymi z pliku JPK_VAT. Dzięki takiemu rozwiązaniu przedsiębiorca prześle jeden dokument elektroniczny – będzie to więc duże ułatwienie szczególnie dla tych, którzy teraz rozliczają się z VAT kwartalnie, a JPK_VAT muszą wysyłać co miesiąc. Kolejnym uproszczeniem będzie likwidacja załączników VAT-ZZ, VAT-ZD i VAT-ZT oraz wniosków występujących w standardowych deklaracjach.

Kara za błędy w JPK_VDEK

Nowy rodzaj JPK, zgodnie z projektem Ministerstwa Finansów, może się jednak wiązać z karami dla przedsiębiorców. W przypadku stwierdzenia w przesłanej ewidencji błędów czy danych niezgodnych ze stanem faktycznym, lub w przypadku zmiany danych zawartych w tej ewidencji, przedsiębiorca jest obowiązany przesłać niezwłocznie korektę JPK_VDEK.

Za przesłanie ewidencji zawierającej błędy lub dane niezgodne ze stanem faktycznym naczelnik urzędu skarbowego będzie mógł nakładać karę finansową w wysokości 500 zł za każdą stwierdzoną nieprawidłowość. Przepisy nie stwierdzają jednoznacznie, co jest nieprawidłowością podlegającą karze – w praktyce może więc być nią pomyłka w numerze faktury czy literówka w nazwie kontrahenta. Decyzja o nałożeniu kary należy do naczelnika, który wcześniej powinien wezwać do przesłania korekty ewidencji, wskazując przy tym błędy lub dane niezgodne ze stanem faktycznym.

Aby uniknąć kary, przedsiębiorca powinien w terminie do 14 dni od dnia doręczenia wezwania złożyć do naczelnika urzędu skarbowego korektę ewidencji. Korekta powinna zawierać wskazane w wezwaniu błędy lub dane niezgodne ze stanem faktycznym.

Piotr Ciszewski, ekspert podatkowy w firmie inFakt

Komentarzy (0)

insert logo

Tags: , , ,

Nowa aplikacja usprawnia zarządzanie serwisem

Dodany 12 grudnia 2018 przez admin

InsERT, krajowy lider rynku oprogramowania dla MSP, udostępnia aplikację do zarządzania działalnością serwisową oraz dedykowaną stronę serwis.insert.com.pl. Specjalnie zaprojektowany moduł sprawuje kontrolę m.in. nad przyjmowaniem zgłoszeń, koordynuje naprawy, wydawanie urządzeń czy prowadzenie reklamacji.   

Moduł Zlecenia serwisowe jest częścią systemu Gestor nexo, która pomaga obsługiwać klientów i współpracować z kontrahentami. Użytkownicy mogą m.in. kontrolować zamówienia potrzebnych części, mając „pod ręką” dokumenty powiązane ze zleceniem.  

Program umożliwia sprawdzanie opłacalności danej naprawy i szacowanie zysku dla firmy. Prowadzący serwis w jednym miejscu ma dostępne informacje o maksymalnej kwocie akceptowanej przez klienta, wycenę zlecenia czy kwotę zaliczki. Komunikując się z klientem może wykorzystać gotowe scenariusze obsługi lub zastosować własne. Może także korzystać z automatycznej wysyłki e-maili czy SMS-ów z informacjami, na jakim etapie jest dane zlecenie. 

– Moduł dedykowany serwisowi posiada wiele opcji, których brakowało nam we wcześniej stosowanych rozwiązaniach – mówi Krystian Kolasa, właściciel firmy mediaM z Łodzi, zajmującej się m.in. kompleksowym serwisem komputerowym dla firm. – Automatyzacja powiadomień poprzez e-mail czy SMS pozwala serwisantom zaoszczędzić dużo czasu. Klient na każdym etapie wie, co się dzieje z jego urządzeniem. Dodatkowym atutem jest sekcja finanse, która pozwala szybko wyliczyć kosztorys każdego zlecenia – dodaje Krystian Kolasa. 

Przyjęcie zgłoszenia w module Zlecenia serwisowe to tylko kilka chwil. Użytkownicy mogą dodawać nowych klientów lub korzystać z już istniejących kartotek systemu. Mają do dyspozycji pole z opisem problemu oraz możliwość dobrania odpowiedniego scenariusza obsługi. Zgodnie z nim program automatycznie będzie uruchamiał działania (np. wyśle e-mail lub SMS), a zlecenie serwisowe będzie trafiało do odpowiedniego pracownika, odpowiedzialnego za realizację danego etapu zlecenia.

Koszty i terminy napraw są kluczowe, by przedsiębiorca mógł odpowiednio zarobić, a klient był zadowolony z obsługi. Moduł daje kontrolę nad wyceną za serwis i planowany czas realizacji. Użytkownik może wybrać i dopisać do zgłoszenia gwaranta serwisowanego urządzenia. Pod ręką ma także wszystkie najważniejsze informacje potrzebne do przekazania sprzętu klientowi. Może sprawdzić koszt naprawy, porównać z progiem cenowym akceptowalnym dla klienta i w efekcie własnym zyskiem. W programie możliwy jest również wybór sposobu dostawy urządzenia i daty przekazania go klientowi. Wszystkie dane prezentowane są w prosty i przejrzysty sposób – bez zbędnych informacji i utrudnień. 

– Wprowadzenie nowych systemów w naszej firmie przyczyniło się do usprawnienia organizacji pracy oraz przebiegu procesów serwisowych, handlowych i magazynowych – mówi Emil Bajson, szef Działu Wsparcia Technicznego w ITS SCIENCE z Pionek, wiodącego dystrybutora sprzętu analitycznego i kontrolno-pomiarowego. – Gestor nexo, wraz z modułem serwisowym, umożliwił nam efektywną komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami działów: Serwis – Biuro – Magazyn – Handel, szybsze tworzenie ofert oraz kontrolę nad poszczególnymi etapami rozmów z klientami. Zyskaliśmy sprawniejsze zarządzanie obiegiem i archiwizacją dokumentów – wszystkie ważne informacje znajdują się teraz w jednym miejscu. Pracownicy otrzymali narzędzie optymalizujące zarządzanie własnym czasem pracy: mogą tak planować obowiązki, by móc się z nich wywiązywać, nie obciążając dodatkowo swojej pamięci – wylicza Emil Bajson. – Pracę ułatwiło nam również zintegrowanie systemu Gestor nexo z programem Subiekt nexo, co przyspieszyło prace księgowe, wyeliminowało ryzyko ewentualnych pomyłek, pomogło w przydzielaniu kodów kreskowych do towarów i ułatwiło kontrolę stanów magazynowych w poszczególnych magazynach – dodaje. 

Aplikacja posiada dedykowaną stronę serwis.insert.com.plna której można znaleźć wiele informacji i praktycznych porad dotyczących obsługi serwisu. 

Gestor nexo to program wspomagający budowanie trwałych relacji z klientami oraz zarządzanie pracą w firmie. Dzięki automatyzacji różnych czynności pozwala zaoszczędzić czas, zapewniając większą wydajność i efektywność. Gestor nexo jest częścią linii InsERT nexo. Ścisła integracja z systemem sprzedaży Subiekt nexo umożliwia m.in. korzystanie ze wspólnych kartotek klientów i asortymentu, cenników i promocji oraz łatwe przekształcanie ofert w dowolne dokumenty handlowe i magazynowe.

Źródło: InsERT

Komentarzy (0)

brainshare logo

Tags: , , , , , , ,

Kategoryzacja i wymiarowanie faktur sprzedażowych – nowa funkcja w SaldeoSMART

Dodany 08 grudnia 2018 przez admin

BrainSHARE IT, producent platformy SaldeoSMART wspierającej nowoczesną księgowość, wprowadził do swojej oferty funkcję kategoryzowania i wymiarowania faktur sprzedażowych. Eksport kompletnie opisanych dokumentów księgowych możliwy jest obecnie dla użytkowników korzystających z programu Comarch ERP Optima. W dalszej kolejności firma planuje uruchomić kolejne integracje dla tej funkcjonalności.

Mechanizm nadawania kategorii sprzedażowych dotyczy faktur zaliczkowych, końcowych, VAT oraz tych wystawianych przez/dla nievatowca. Opcja ta ułatwia biurom rachunkowym klasyfikowanie dokumentów pod kątem rodzaju sprzedaży, a co za tym idzie, pozwala zaoszczędzić czas i przyczynia się do sprawniejszego księgowania faktur. Co najważniejsze, użytkownik ma możliwość udostępnienia nowej funkcji swoim klientom, dzięki czemu może otrzymywać od nich uprzednio sklasyfikowane i  opisane faktury sprzedażowe.

– Kategoryzowanie i wymiarowanie faktur pomaga księgowym w porządkowaniu i segregowaniu faktur sprzedażowych ze względu na charakter wydatków, jakiego dotyczą. Szczegółowo opisane faktury są po prostu eksportowane do programu księgowego, do którego wraz z dokumentami trafiają przypisane wcześniej informacje księgowe. Rozwiązanie zostało zaprojektowane analogicznie do innej funkcji naszej aplikacji związanej z nadawaniem kategorii dla dokumentów. Mamy nadzieję, że dzięki temu użytkownicy nie będą mieli żadnego problemu z maksymalnym wykorzystaniem nowej funkcji w codziennej pracy – podkreśla Edyta Wojtas, wiceprezes zarządu i analityk biznesowy w SaldeoSMART.

Optymalizacja pracy biur rachunkowych

Biura rachunkowe mogą nadawać kategorie według pozycji towarowych lub rejestru VAT. W pierwszym przypadku system przygotuje tabelę do kategoryzacji w oparciu o poszczególne linie towarowe, w drugim: podział ten odbędzie się według sum na poszczególnych stawkach VAT. Dodatkowo, jeśli użytkownik programu pracuje także na Odczytywaniu Dokumentów SaldeoSMART, ma możliwość nadawania dokumentom wymiarów. Są to precyzyjne opisy, które służą np. do przyporządkowywania faktur do poszczególnych projektów, działów firmy czy nawet pracowników.

Mechanizm kategoryzowania i wymiarowania dostępny jest obecnie w opcji z integracją do Comarch ERP Optima. BrainSHARE IT w kolejnych etapach planuje uruchomienie tej funkcji również dla użytkowników korzystających z pozostałych programów księgowych.

Źródło: BrainSHARE IT

Komentarzy (0)

it.integro logo

Tags: , , , ,

Moda na cyfryzację

Dodany 28 października 2018 przez admin

Znaczący wpływ na rozwój sektora sprzedaży detalicznej mają w ostatnich latach nie tylko nowoczesne technologie i innowacje, ale przede wszystkim klienci, którzy ewoluują, oczekując lepszej obsługi i większych możliwości wynikających z cyfryzacji. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom, Cross Jeans zdecydował się na wdrożenie w styczniu 2018 roku systemów Microsoft Dynamics NAV oraz LS Retail, pozwalających usprawnić wielokanałowy proces sprzedaży i poprawić poziom obsługi klienta.

Cross Jeans dostarcza swoje produkty do wielu europejskich krajów. Zatrudnia ponad 6000 pracowników w kilku fabrykach, produkując rocznie miliony par jeansów. Firma posiada swoje siedziby w Belgii, Czechach, Szwajcarii, Austrii, Holandii oraz w Niemczech. Centrale marki znajdują się w Warszawie oraz Berlinie. Ponadto, Cross Jeans posiada własne biuro projektowe w Turcji. Kolekcje jeansów sprzedawane są obecnie w ponad 2000 punktów sprzedaży w całej Europie.

Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans podkreśla, że w związku z dynamicznym rozwojem, firma poszukiwała globalnego rozwiązania wspomagającego zarządzanie – wspólnego dla wszystkich zagranicznych oddziałów, które zapewniłoby dostęp do spójnej bazy danych oraz wiarygodną analitykę.

Kluczowym wyzwaniem, jakie postawiła przed sobą firma Cross Jeans, była potrzeba integracji wszystkich rozwiązań wykorzystywanych do zarządzania kanałami B2B i B2C. Kolejnym celem było stworzenie spójnej bazy danych dostępnej w systemie ERP, pozwalającej na sprawną analitykę i raportowanie z wykorzystaniem wcześniej wdrożonych narzędzi Business Intelligence. Cross Jeans zmagał się z brakiem spójności danych, problemami w komunikacji, co skutecznie utrudniało realizację procesów biznesowych. Kierownictwu firmy zależało również na usprawnieniu procesu zatowarowania sklepów oraz zapewnienie możliwości pracy oraz sprzedaży w trybie offline, bez dostępu do Internetu.

Synergia systemu ERP i platformy e-commerce

Wśród najważniejszych korzyści wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV należy wskazać możliwość integracji rozwiązań dedykowanych B2B, B2C oraz narzędzi analitycznych z systemem ERP. Dzięki połączeniu możliwości oraz skoncentrowaniu wszystkich istotnych danych w jednej bazie, Cross Jeans uzyskał większy poziom kontroli na procesami realizowanymi w organizacji.

„Wybraliśmy rozwiązania, które nie będą ograniczać naszego rozwoju. Są skalowalne oraz dopasowane do naszych potrzeb. Wdrożone rozwiązania pozwalają na sprawną obsługę procesów magazynowych za pomocą czytników kodów kreskowych, takich jak przyjęcia i wydania towaru, przesunięcia między magazynami, inwentaryzację czy sprawdzanie towaru. Dodatkowo w znaczącym stopniu ograniczają liczbę błędów realizowanych przez pracowników, a także skracają czas potrzebny na wykonanie operacji” – komentuje Przemysław Madejski.

Wygodny system uszyty na miarę

W Cross Jeans zintegrowano ponadto wcześniej wdrożone rozwiązanie Business Intelligence, moduł do zarządzania danymi centralnymi oraz system do zarządzania sklepami detalicznymi LS Retail.

Wdrożenie LS Retail pozwoliło nam usprawnić procesy sprzedaży oraz podnieść jakość obsługi klientów, zapewniając im lepsze warunki zakupów i promocji oraz możliwość korzystania z kart lojalnościowych. Dzięki temu uzyskaliśmy dokładniejszy wgląd w sytuację firmy. Możemy na bieżąco analizować dane oraz planować przyszłe działania w obszarze logistyki i promocji. Dotychczasowy system ERP ograniczał rozwój firmy, ponieważ działał jedynie lokalnie i nie był skalowalny” – dodaje Przemysław Madejski.

Firma lepiej planuje zatowarowanie, zapewniając dostępność produktów w sklepach, przy niższym nakładzie pracy. Może zapewnić klientom więcej możliwości, pozwalając na realizację zwrotów w dowolnym sklepie czy korzystania z kart podarunkowych.

Dodatkową korzyścią, która wynika z wdrożenia systemu Microsoft Dynamics NAV, było przeprowadzenie reorganizacji – optymalizacji procesów zachodzących w firmie. Etap implementacji pozwolił przeanalizować działania i zdiagnozować problemy, a następnie dostosować system ERP do naszych wymagań” – mówi Przemysław Madejski.

Lojalność dzięki personalizacji

Wychodząc naprzeciw zmieniających się potrzeb klientów, Cross Jeans zdecydował się rozszerzyć swoje działania sprzedażowe poprzez wprowadzenie programu lojalnościowego, szerokiego wachlarza dostępnych promocji i kart podarunkowych. Według badań rynku, aż 80% polskich konsumentów korzysta z różnego rodzaju programów motywacyjnych, a tendencja ta stale rośnie. Prowadzenie programu lojalnościowego wśród klientów pozwala podnieść efektywność prowadzonych kampanii marketingowych dzięki zbieranym informacjom. Umożliwiają one zapoznanie się z gustami i oczekiwaniami klienta, jego zwyczajami zakupowymi oraz preferencjami. Dzięki tego typu informacjom można zoptymalizować prowadzone działania marketingowe i segmentować klientów według zachowań, zainteresowań, historii zakupów oraz wysyłać im personalizowane oferty i promocje.

Obok obsługi kluczowego dla firmy programu lojalnościowego, implementacja rozwiązań do zarządzania sprzedażą detaliczną LS Retail pozwoliła podnieść atrakcyjność zakupów dzięki możliwości prowadzenia różnego rodzaju akcji promocyjnych.

W branży retail cykl życia produktu ma szczególne znaczenie i przekłada się na realizowane przez nas działania promocyjne. Ceny oraz następujące po sobie promocje wiążą się z poszczególnymi etapami rozwoju produktu – od wprowadzenia na rynek, poprzez wzrost, dojrzałość, aż po schyłek – kiedy to prowadzone są największe promocje” – mówi Przemysław Madejski, Dyrektor Operacyjny, Cross Jeans.

Dodatkowe informacje o projekcie:

Rozwiązania Microsoft Dynamics NAV i LS Retail zostały uruchomione w Cross Jeans w styczniu 2018 roku. Partnerem wdrożeniowym była firma IT.integro –  Partner Microsoft Dynamics w Polsce. System Microsoft Dynamics NAV 2016 wspiera działalność Cross Jeans w obszarach: Finanse, Zakupy, Sprzedaż, Obsługa magazynów (wydania, przyjęcia magazynowe) oraz Bankowość elektroniczna.

Źródło: IT.integro

Komentarzy (0)

quercus logo m

Tags: , ,

SAP Technology Forum – nagrody rozdane

Dodany 27 października 2018 przez admin

Podczas tegorocznego SAP Technology Forum dwa wdrożenia, przeprowadzone m.in. przez zespół Quercus, otrzymały brązowe medale.

Nagrody za wdrożenia otrzymują firmy, na rzecz których wdrożenia zostały zrealizowane. Spośród tych, przy których pracowali konsultanci SAP firmy Quercus, jury doceniło dwa projekty:

  • wdrożenie na rzecz GDDKiA – brązowy medal w kategorii FAST DELIVERY – szybka realizacja i efekty – za opracowanie systemu odpowiedzialne były firmy Quercus Sp. z  o.o. i Abile Sp. z o.o.
  • wdrożenie na rzecz PKP PLK S.A. – brązowy medal w kategorii INNOVATION – innowacyjne wykorzystanie – za uruchomienie systemu zarządzania zasobami ludzkimi – Quercus Sp. z o.o. jako podwykonawca firmy SID Sp. z o.o.

„Obie nagrody to dla naszego zespołu ogromne wyróżnienie. Konkurencja w naszej branży jest bowiem ogromna, dlatego każda nagroda to dowód, że nasza strategia rozwoju, opierająca się na stałym podnoszeniu kwalifikacji i pozyskiwaniu nowych certyfikatów, zarówno indywidualnie przez naszych konsultantów, jak i przez całą firmę – przynosi wymierne korzyści. Korzyści przede wszystkim dla naszych klientów – którzy otrzymują rozwiązania dopasowane do potrzeb, efektywne, a przede wszystkim wprowadzone płynnie i w możliwie najkrótszym czasie” – podsumowuje Paweł Wysocki, Prezes Zarządu Quercus Sp. z o.o.

Wdrożenie w GDDKiA, które obejmowało 15 oddziałów wojewódzkich oraz centralę i oddział warszawski, uwzględniało również m.in. konieczność pozyskania i odpowiedniego przetworzenia danych z aż 7 systemów źródłowych, udało się przeprowadzić w rekordowym czasie zaledwie 7 miesięcy.

Projekt SAP HCM dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad realizowany był od 1 stycznia 2017 r. do 31 lipca 2017 r. Firma Quercus Sp. z o.o. była odpowiedzialna za obszar HR (kadry, czas pracy, obsługa płac), zaś firma Abile za część finansowo-księgową.

Projekt SAP HCM (e-RA) dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. polegał na rozbudowie funkcjonalnej systemu zarządzania zasobami ludzkimi. Projekt realizowany był przez SID Sp. z o.o., podwykonawcą był zaś Quercus Sp. z o.o. Firma była odpowiedzialna za dostosowanie modułu PD, rozbudowę jego dotychczasowej funkcjonalności oraz za zmianę mechanizmów integracji z innymi modułami. Celem projektu Raporty Statystyki było przygotowanie wirtualnych modeli w obszarze SAP HR: PA, PD, PY, PT w środowisku SAP HANA Live oraz wsparcie w tworzeniu sprawozdawczości HR z wykorzystaniem platformy SAP BusinessObjects. Dodatkowo firma Quercus zrealizowała cykl szkoleń z obszaru SAP HANA i SAP BusinessObjects. Całość projektu obejmowała wykonanie modeli oraz raportów wykorzystywanych przez około 300 użytkowników w całej grupie PKP PLK.

Źródło: Quercus

Komentarzy (0)

Zdjęcia z naszego Flickr'a

Zobacz więcej zdjęć

POWIĄZANE STRONY

ELASTYCZNY WEB HOSTING